Nytt miditower från Cooler Master

Permalänk
Melding Plague

Nytt miditower från Cooler Master

Komponentjätten Cooler Master avrundar 2009 genom att visa upp en ny chassimodell.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

whoa... chassi och 500W nätagg för 1000 kr..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett att de lagt ner mer pengar på chassit än att göra ett paket med chassi + nätagg

Permalänk
Medlem

Perfekt låda för det pimpade tonårsrummet

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Hade hellre sett att de lagt ner mer pengar på chassit än att göra ett paket med chassi + nätagg

vaddå..? Det är ju perfekt för dem med stram budget...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
vaddå..? Det är ju perfekt för dem med stram budget...

Jo men Jag hade hellre velat att de lagt ner mer pengar på chassit

Permalänk
Medlem

Vad är det du saknar i det?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis släpps det en ljusgrön version också för nVIDIA fans

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd

1. Kom på ett häftigt gaming namn.
2. Lägg dit lite lysdioder.
3. ???
4. PROFIT!!!11

Permalänk
Medlem

Mah, inte mer p12-chassin nu.... tar det aldrig slut?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd

Woow 1k inte dyrt men agget skulle jag nog dumpa dirr, annars så ser det ju okej ut, finns snyggare men dom kostar ju mkt mer...

MVH

Permalänk
Medlem

Men hur kan dem seriöst tillverka och skicka med ett nätagg med 70% effektivitet? Finns det ens sådana idag att köpa?

För övrigt? Inget nytt, bara lite röd färg på fronten, så kan du sälja mer...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Men hur kan dem seriöst tillverka och skicka med ett nätagg med 70% effektivitet? Finns det ens sådana idag att köpa?

För övrigt? Inget nytt, bara lite röd färg på fronten, så kan du sälja mer...

Varför skulle de inte kunna skicka med såna nätagg?

Alla behöver inte 90 plus nätagg för 3 gånger så mycket pengar...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter någolunda intressant, beroende på hur den blir på insidan sedan. Sedan kan jag också tycka att LED-fläkten är så onödig något kan bli.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Brutalt fult. Huuuu!!!

Visa signatur
Permalänk

Fullt varför tex följer inte temat i fronten med på sidorna ? känns ju som noname chassi med en ny plastfront.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Någon annan än jag som tänker på Halo när jag ser detta chassit ?

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Medlem

skit bra chassi om man ska tex bygga ett system med en single gpu.

Permalänk
Medlem

Hahaha, "minimal effektivitet" - nätagget låter inge vidare

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Lådan ser väl helschysst ut rent kosmetiskt, tycker jag. Och med medföljande nätdel är det ju en godkänd startlåda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Hahaha, "minimal effektivitet" - nätagget låter inge vidare

Tja, är det inte det du läser på alla nätdelar? 80+, då den är minst åttio procent och uppåt? I detta fallet är det minst 70%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adam57752
Någon annan än jag som tänker på Halo när jag ser detta chassit ?

Halo? Svart och rött? Jag tror du bör ta och nyktra till lite.
Sedan i allmänhet antar jag du är den enda som drar Halovibbar runt detta chassi, något annat har jag svårt att tänka mig.

Och ja, doublepost för jag är slö som satan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Tja, är det inte det du läser på alla nätdelar? 80+, då den är minst åttio procent och uppåt? I detta fallet är det minst 70%.

Jag vet inte hur du resonerar angående effektivitet, men jag vill iaf ha HÖG sådan

Om det är 80PLUS så är effektiviteten alltså HÖG Menar bara att swec missat den detaljen ^^ Agget verkar helt ok!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Hahaha, "minimal effektivitet" - nätagget låter inge vidare

Det hade kanske gått att formulera lite bättre, t.ex. "effektivitet på minst..." (jag utgår från att det var det som menades)
Det låter även lite mer opartiskt

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk

Man måste inte göra 3000chassin med samma funktion fast med olika utseende, dock så kanske dehär chassit tillför lite nyheter på insidan får väl se när reviews börjar dyka upp finns säkert på google ska ta och kolla lite sen,

jag gillar ideen med nätagget, cooler masters agg ska ju vara att lita på så för ett mid-range system är nog detta en bra deal.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

7,5 kilo och byggt i stål? Hur lyckas de med det? Det är ungefär vad ett aluminiumchassi brukar väga.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
7,5 kilo och byggt i stål? Hur lyckas de med det? Det är ungefär vad ett aluminiumchassi brukar väga.

Den är byggd av ett Light weight steel! HAF 922 är ju byggd i stål och väger bara 8,7 kilo!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
Det hade kanske gått att formulera lite bättre, t.ex. "effektivitet på minst..." (jag utgår från att det var det som menades)
Det låter även lite mer opartiskt

Precis det jag menar Lät roligt bara ^^

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

tja, kommer säkert köpa det nån gång på slutrea för 300:-
SÅ kasst ser det inte ut, och b-nätdelar är bra att ha i reserv, för SÅ dåliga är inte CMs nätagg
Har idag en Centurion 5, och en Elite 340, och en Centurion 5-liknande från Color också... de tunna, billiga men stabila lådorna blir rätt bra efter att 3mm bitummatta klistrats på exakt alla ytor invändigt...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Meh, varför inte 80 PLUS? I för sig gör det inte mig någon skillnad för jag skulle aldrig köpa ett så fult chassi, men ändå...