Hur bra är ditt tangentbord 2.0 [Läs reglerna för böfvelen]

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Microsoft Wireless Keyboard 700 (skitdåligt)
Resultat: HE UICK RWN FX UMPS VER HE LAY G

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicklundvall
Macbook Pro
THE QUICK BROWN DOG JUMPS OVER THE LAZY FOX
notera att dog och fox bytte plats :S

Det börjar visst bli dags att påminna om reglerna igen. De säger bland annat att man inte skall skriva något om tangentbordet redan är rapporterat (om man får ett annat resultat skall man dock citera det tidigare resultatet och skriva vad man själv erhöll). Vidare skall inlägget skrivas på formen:

Tangentbord: <skriv exakt namn/modell och liknande här>
Resultat: <skriv resultatet här>

Slutligen slutar testmeningen med "dog"; inte "dogs".

Nu har det fösta inlägget uppdaterats med den aktuella listan, för övrigt.

Permalänk
Medlem

Re: Hur bra är ditt tangentbord 2.0

De som klarade sig var alltså:
Apple Macbook Unibody Keybord: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
Dell RT7D40: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
DELL SK-8000 (PS/2): THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
HP 2710p: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
Lenovo sk-8815: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
Logitech Dinovo MAC Edition: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
Logitech G11: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
Logitech G19 (USB 2.0): THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
Microsoft digital media pro keyboard: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG
Microsoft Keyboard w/Fingerprint Reader (X800178-103): THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG [/B][/QUOTE]

tyvärr haru glömt Logitech G15 v1 i listan som jag skrev med.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

GODKÄNNT!

Tangentbord: Razer Tarantula
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtars
GODKÄNNT!

Tangentbord: Razer Tarantula
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Bra men din stavning är inte godkänt. Ett "n" för mkt

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

bah nu ska vi inte va sånna ;P

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Hur bra är ditt tangentbord 2.0

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
tyvärr haru glömt Logitech G15 v1 i listan som jag skrev med.

Det verkar få ett extra 's' (eller också skrev du "dogs" istället för "dog").

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Hur bra är ditt tangentbord 2.0

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det verkar få ett extra 's' (eller också skrev du "dogs" istället för "dog").

skrev nog fel då xD

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Hur bra är ditt tangentbord 2.0

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
skrev nog fel då xD

Det är aldrig för sent att ändra sig.

Permalänk
Medlem

sådär nu vare fixat hihi

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Tangentbord: HP ProBook 4510s (Svensk)
Resultat: THCE ZQMU;ICEK BVR:OXWN F:OXW JMUMU_PS :OVRCEVR THCE LAZQY D:OG

Mja, inte så bra : SS

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Sony Vaio VGN-FW31J
Resultat: TEQUICKBRONOXUMSOVERTEAZYOG

Visa signatur

You are not your fucking system specs. You are not your fucking uptime stats. your script file. or your oversized desktopscreen cap. You are not your broadband connection. Your are not your fucking postcount.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Zepto znote 7000 (AKA Clevo M865TU)
Resultat: THEQUICKBROWNFOXJUMPSOVERTHELAZYDOG

allt förutom mellanslag, rätt imponerad, börjar gilla datorn mer och mer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tangentbord: Logitech Wave Professional
Resultat: TE QUICK BOWN OX UMP OVE TE LAZY OG
Underkänt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Ace KUA100
Resultat: HE QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000 v1.0
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Godkänt

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Avstängd

Ursäkta men på vilket sätt blir ett tangentbord bra ifall det kan skriva med båda shift nere eller inte? varför skulle man göra det? Det blir ju mycket svårare att skriva då. ^^

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Chieftec Michelangelo pt-2002-j (japp de gjorde tangentbord med förut!)
Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Ursäkta men på vilket sätt blir ett tangentbord bra ifall det kan skriva med båda shift nere eller inte? varför skulle man göra det? Det blir ju mycket svårare att skriva då. ^^

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=965...

Permalänk
Medlem

Tangentbord = Microsoft Digital Media 3000 ND
Resultat: THE QUICK BROWN FO JUMPS OVER THE LAZY DOG

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K56 | PSU: Corsair V 550w | CPU: Phenom 2 x3 720 | Grafik: ATI Radeon HD4890 1gb | HDD: 500gb WDCaviar black sata2 | RAM: 4gb DDR3 1333mhz | Moderkort: Asus M4A79XTD EVO | OS: Windows 7 x64 | Kringsmaterial: Razer Deathadder, QcK Heavy, Sennheiser PC151, WD My passport 320gb, WD Green 1tb 64mb cache

Permalänk
Medlem

Vad ger testet?
Är det en koll på hur många knappar som kan tryckas ner samtidigt, beroende på var det sitter?

Är det något man ska gå efter om man ska köpa tangetbord?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paiytor
Vad ger testet?

Inte särskilt mycket egentligen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paiytor
Är det en koll på hur många knappar som kan tryckas ner samtidigt, beroende på var det sitter?

Nej, det testar endast om alla tangenter (i det engelska alfabetet) registreras samtidigt som båda skifttangenterna är nedtryckta. Omvänt kan man dock förmodligen säga att tangentbord som inte klarar detta troligen har billigare varianter av kontrollkretsar och därför inte heller klarar av särskilt många knappar samtidigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paiytor
Är det något man ska gå efter om man ska köpa tangetbord?

Nja, alla andra faktorer är nog viktigare men om de är lika kanske man kan använda detta.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Macbook Pro 15" Late 08
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Tangentbord: Apple Wireless Keyboard 08 versionen.
Resultat: H CK BN FX JMPS V H LAZ DG

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Tangentbord: ROCCAT Arvo
Resultat: HE QUIC BROWN OX UMPS OVER HE AZ DOGS

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Logitech mx3200
Resultat: THE QUICK BOWN OX JUMPS OE THE LAZY DOG

Tangentbord: HP Compaq 8510p
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Tangentbord: Zippy WK-620
Resultat: HE QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Logitech G110
Resultat: THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG

lite besviken.... var tydligen inte en g19 utan skärm

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Logitech diNovo Keyboard for Notebooks
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Varmt rekommenderat tangentbord för de som gillar Logitech UltraX Flat, som jag använde innan. Har kostat ~900 kr vilket jag inte tror det är värt, men för de 349 kr (titta på prisjakt) jag köpte det för känner jag mig nöjd.

Intressant tråd. Elgot, du svarar på Paiytor's fråga "Vad ger testet?" med "Inte särskilt mycket egentligen". För att folk ska förstå poängen med hela denna testen vill jag utveckla det lite... faktum är att detta är ett rätt intressant område; speciellt ur spelutvecklingssynvinkel. Jag har en kandidatexamen i spelprogrammering, och när vi arbetade med spelprojekt under skoltiden var det ett återkommande problem med vad olika datorer (mus, tangentbord, dator i kombination alltså) klarade av.

Nu är det inte så att man sitter och håller nere båda shift-knapparna och skriver alla bokstäver i engelska alfabetet i spel - men det ger ändå en fingervisning om vad tangentbordet klarar. Jag ska ge ett mer konkret exempel: I många FPS, där det är mindre action (än i t.ex. Quake), kan man lean'a åt höger och vänter med Q och E jämte WSAD. Raven Shield är ett bra exempel, som jag spelat mycket. Tänk nu att man vill gå bakåt, strafe'a lite åt höger och samtidigt lean'a åt höger. Det är alltså S D E vi snackar om, samtidigt. Jag slår ner dessa knappar nu med mitt tangentbord (exakt samtidigt): sde

Det fungerade. Mitt gamla UltraX Flat klarade inte det. Faktum är att alla tangentbord har svårt att kombinera olika rader samtidigt. Mitt nya tangentbord verkar klara de flesta kombinationerna galant, men jag ser en kombination den inte klarar. Gå framåt, lean'a höger, strafe'a höger; alltså W E D. Jag testar: dw. Ibland blir det bara d, ibland bara w, och aldrig en enda gång e. Ibland reagerar den inte alls.

Således ger testet en del, även om varje spel är unikt i sina tangentkombinationer. Om tangentbordet klarar input från flera knappar samtidigt bara för att det klarar att skriva testraden från denna tråden är inte säkert, men som sagt, en fingervisning av tangentbordets kapacitet. Så jag tycker helt klart det är ett intressant test.

Sorry att jag skrev så mycket

Edit: Satt å spelade just Raven Shield med några polare nu på natten. Märkte att mitt nya tangentbord inte klarar W D (space) samtidigt, vilket är en kombination jag använder ofta (UltraX Flat klarade det). Så det är verkligen högst individuellt hur olika tangentbord presterar i olika kombinationer.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Biltema 23-854
Resultat: HE QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Tagentbord: Steelseries G7
Resultat: THE QUICK BROWN FO JUMPS OVER THE LAZY DOG
*inlägg redigerat*

Säker på att du inte bara missade X ? Mitt 7g klarar ett:
THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOGS ÅÄÖ

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Tangentbord: Logitech Cordless Desktop EX110
Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG