Hur bra är ditt tangentbord 2.0 [Läs reglerna för böfvelen]

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Dell RT7D40 (trådlöst)

Resultat: TE UIC RWN JUS VER TE LAY DG

Inte särskillt bra, inget av fox kom med XD

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Tangentbord: HP 2710p
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Permalänk

Tangentbord: Logitech Media
Resultat: HE QUIK BROWN FOX JUPS OER HE LA DOG

Permalänk

Tangentbord: Logitech Wave Corded Keyboard
Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Saitek cyborg keyboard
Resultat: TE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER TE LAZY DO

Permalänk

Tangentbord: Fujitsu Siemens SC IS USB S/F
Resultat: the quick bron fo jump over the lazy dog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsa
Tangentbord: Dell RT7D40 (trådlöst)

Resultat: TE UIC RWN JUS VER TE LAY DG

Inte särskillt bra, inget av fox kom med XD

Mitt resultat med samma tangenbord

Tangentbord: Dell RT7D40
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Hur kan man inte klara av det? Tror inte jag förstår testet :/

Visa signatur

MK: Gigabyte P55-UD4 | CPU: Intel Core i5 750 | GPU: 2 x HIS Radeon HD5870 i CF | RAM: Corsair 4x2 GB 1600 MHz XMS3 | PSU: Corsair HX 750W 80+ | HDD: 1TB Samsung Spinpoint | Chassi: Fractal Design Define R2 Svart | CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Fläktar: Fractal Design Silent Series 3 x 120mm, 2 x 140mm samt Scythe 120mm S-FLEX 1600 | OS: Windows 7 Professional 64-bit | Tangentbord: Steelseries 7G | Mus: Qpad 5K | Musmatta: Razer Destructor

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cellomannen
Tangentbord: Fujitsu Siemens SC IS USB S/F
Resultat: the quick bron fo jump over the lazy dog

Små bokstäver?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunden
Mitt resultat med samma tangenbord

Tangentbord: Dell RT7D40
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Hur kan man inte klara av det? Tror inte jag förstår testet :/

Höll du ned båda skifttangenterna?

Permalänk
Medlem

Ja, den shifttangenten under Caps lock SAMTIDIGT som jag höll ner shifttangenten under entertangenten. Sen medan jag höll ned dem så skrev jag.
Använde båda händerna dock, det fick man väl?

Visa signatur

MK: Gigabyte P55-UD4 | CPU: Intel Core i5 750 | GPU: 2 x HIS Radeon HD5870 i CF | RAM: Corsair 4x2 GB 1600 MHz XMS3 | PSU: Corsair HX 750W 80+ | HDD: 1TB Samsung Spinpoint | Chassi: Fractal Design Define R2 Svart | CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Fläktar: Fractal Design Silent Series 3 x 120mm, 2 x 140mm samt Scythe 120mm S-FLEX 1600 | OS: Windows 7 Professional 64-bit | Tangentbord: Steelseries 7G | Mus: Qpad 5K | Musmatta: Razer Destructor

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunden
Använde båda händerna dock, det fick man väl?

Jadå, bara båda skifttangenterna är ordentligt nedtryckta.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Razer Arctosa

Resultat: HE QUIC BROWN OX UMPS OVER HE AZ DOG

Lol, höll bara in en shifttangent från början och undrade om mitt tangentbord verkligen skulle vara så bra, men sen kom jag på varför ^^

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Asus Eee 1000H
Resultat: TE QUICK BROWN OX UMS OER TE LAY DOG

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk

Tangentbord: Silvercrest Multimedia Keyboard
Resultat:HE QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Tangentbord : Comfort Curve Keyboard 2000

Resultat : THE QUICK BROWN FO JUMPS OVER THE LAZY DOG

Visa signatur

För vissa borde de gå

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Microsoft wireless laser keyboard 7000
Resultat: THE QUICK BROWN FO JUMPS OVER THE LAZY DOG

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Tangentbord: NMB Technologies Inc RT8756CSF
Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Tangentbord: FSC Custom, följde med Scaleo 800
Resultat: HE QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Dell mini 10v
Resultat: THKBNFJSTHLAYDG

Resultatet var väl kanske inte det bästa man kan tänka sig

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Logitech UltraX Media Desktop (Wireless)
Resultat: TE UIC RWN JUS VER TE LAY DG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Tangentbord: Razer Arctosa

Resultat: HE QUIC BROWN OX UMPS OVER HE AZ DOG

Lol, höll bara in en shifttangent från början och undrade om mitt tangentbord verkligen skulle vara så bra, men sen kom jag på varför ^^

Har precis beställt detta som du har.. :/ Får ha kvar mitt gamla kanske.. ^^

Tagentbord: Microsoft digital media pro keyboard
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk

Tangentbord: Microsoft Keyboard w/Fingerprint Reader (X800178-103)
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
Tangentbord: Compaq 6910p
Resultat: THCE ZQMU;ICEK BVR:OXWN F:OXW JMUMU_PS :OVRCEVR THCE LAZQY D:OG

skumt..

Tangentbord: HP NC6400
Resultat: THCE ZQMU;ICEK BVR:OXWN F:OXW JMUMU_PS :OVRCEVR THCE LAZQY D:OG

wierd

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Microsoft Wireless laser keyboard 5000
Resultat: THE QUICK BROWN FO JUMPS OVER THE LAZY DOG

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk

Vill ifråga sätta.. vad gör detta "test" till ett bevis att man har ett bra/dåligt tagentbord? ja kan la också hitta på en mening som bara mitt tagentbord kan skriva.. och dom som inte klarar det är skit.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlarheart
Vill ifråga sätta.. vad gör detta "test" till ett bevis att man har ett bra/dåligt tagentbord? ja kan la också hitta på en mening som bara mitt tagentbord kan skriva.. och dom som inte klarar det är skit.

Poängen med den här meningen är att den innehåller alla bokstäver i det engelska alfabetet (med reservation för att det saknas en bokstav).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlarheart
Vill ifråga sätta.. vad gör detta "test" till ett bevis att man har ett bra/dåligt tagentbord? ja kan la också hitta på en mening som bara mitt tagentbord kan skriva.. och dom som inte klarar det är skit.

Som sagt testar man huvuvida samtliga (engelska) bokstäver kan skrivas med båda skifttangenter nedtryckta, inget annat. Resultatet är rätt ointressant, men det kan vara roligt om man vill skryta med hur bra prylar man har, och förmodligen är det andra saker som främst avgör om tangentbordet anses bra eller dåligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se
med reservation för att det saknas en bokstav

Vilken tänker du på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Som sagt testar man huvuvida samtliga (engelska) bokstäver kan skrivas med båda skifttangenter nedtryckta, inget annat. Resultatet är rätt ointressant, men det kan vara roligt om man vill skryta med hur bra prylar man har, och förmodligen är det andra saker som främst avgör om tangentbordet anses bra eller dåligt.

Vilken tänker du på?

Det verkar som att bokstaven V fattas! Men som du säger bevisar denna tråden inget, men har man inget för sig kan man ju testa iaf.

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StoffeB
Det verkar som att bokstaven V fattas! Men som du säger bevisar denna tråden inget, men har man inget för sig kan man ju testa iaf.

"...jumps over the..."

Permalänk
Medlem

Tangentbord: IBM THINKPAD R60
Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

Tangentbord: Logitech Dinovo MAC Edition
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG