Permalänk
Medlem

Re: Re: Problem med vara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ett tips (som inte har något med Inet att göra) är att uppdatera BIOS till ditt moderkort. Det har hjälpt väldigt, väldigt många.

Tack så mycket för hjälpen, nu funkar allt felfritt, var bara att uppdatera biosen. tack tack

Permalänk
Medlem

I paketet med HD5770 PCS+ ska det ingå Dirt2 och en DVI-VGA-adapter, frågan är, kommer jag att få det om jag beställer en dator med det grafikkortet + montering?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk

Hej inet, jag har köpt ett ati radeon 4870x2 av er. Det har nu gått sönder och ag ska skicka in det. Jag har garanti kvar etc. Men då kommer själva frågan, Kan man byta ett grafikkort till ett annat genom att det har gått sönder? Det är så att hela datorn är nvidia build kan man säga fast jag har ett Ati. Tack får jag passa på att säga för trevligt bemötande kundservice, Och en välorganiserad nätbutik!

Visa signatur

Antec 1200 | Asus Crosshair IV Formula | Phenom II x6 1055t | 4gb Kingston 1333 Mhz | Gigabyte 4870X2 2Gb | Cooler Master 1000W | LG HD/DVD- Blue Ray | Logitech G5 | Hiper | Steelseries S&S | 640 Gb

I got Rytmus!

Permalänk
Medlem

vet ni om ni kommer ha GF100 i lager till release?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ffectiv3
Hej inet, jag har köpt ett ati radeon 4870x2 av er. Det har nu gått sönder och ag ska skicka in det. Jag har garanti kvar etc. Men då kommer själva frågan, Kan man byta ett grafikkort till ett annat genom att det har gått sönder? Det är så att hela datorn är nvidia build kan man säga fast jag har ett Ati. Tack får jag passa på att säga för trevligt bemötande kundservice, Och en välorganiserad nätbutik!

att få byta kort känns långsökt
antingen får du ett likadant eller likvärdigt eller så fixar dom det.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

.

Visa signatur

Antec 1200 | Asus Crosshair IV Formula | Phenom II x6 1055t | 4gb Kingston 1333 Mhz | Gigabyte 4870X2 2Gb | Cooler Master 1000W | LG HD/DVD- Blue Ray | Logitech G5 | Hiper | Steelseries S&S | 640 Gb

I got Rytmus!

Permalänk

Hej inet,

Jag har en produkt (Moderkort) som varit in på service sedan 26/11 och jag har en fråga angående hur långtid du egentligen bör ta? Självklart har överseende med att vissa produkt fel tar längre tid att laga/byta ut. Jag börjar dock känna att detta har gått lite över tid mot var servicetiden borde ligga på. Går det på något sätt att snabba på ärendet?

Varje gång jag har mailat/ringt till eran kundtjänst har jag alltid fått ett grymt bemötande och det gillar jag verkligen.

//Mvh Linus

Permalänk
Medlem

tveksamt, du får nog snabbare svar om du ringer eller mailar till dom direkt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Inet, var tog alla Intel i3 och i5 vägen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo

http://www.inet.se/artikel/5309950/core-i5-750-2-66ghz

Där har du 50st ?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Hur kommer detta sig:

Motstånd 12v -> 5.5v 3-pin kostar 25kr men 59kr i frakt.
Motstånd 12v -> 7v kostar 17kr men 29kr i frakt.

Hur kan det skilja sig 30kr och hur kan ett motstånd kosta 60kr? =P

Halloj,

Frakten har blivit fel och skall givetvis vara 29 spänn på båda motstånden.

Det skall vara fixat nu!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Enligt hemsidan så finns Lancool PC-K62 i webblager?
Borde ni inte ha skickat det då?
Äh, det är bara och vänta, fast jag börjar bli sugen på godis nu... (:

Skicka ett mail med ordernummer till order@inet.se så kollar vi upp vad som gått snett och skickar iväg din order så fort som möjligt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av macerob
Vet att det kanske inte är rätt ställe att posta på men hoppas att du kan ge mig svar på hur jag ska göra.

Jag har haft ett väldigt irriterande fel med ett grafikkort som jag beställt hos er, det är modellen XFX radeon 5750 och har ett flertal av dom väldigt omtalade felen att muspekarn byter storlek och att spel fryser fast osv.
Jag har haft detta kortet på felsökning hos er där det konstaterades vara felfritt.
Jag har fortfarande samma fel men får ingen vidare hjälp eftersom det varit på test en gång redan utan någon felanmärkning, jag har gjort alla möjliga tester på datorn för att lokalisera felet och har kommit fram till att det gäller grafikkortet, flyter felfritt med ett msi radeon 3870hd som jag fick lånat av en kompis.
Jag ser frågan som väldigt allvarlig och känner mig nästan lite dumförklarad utav den hjälp jag fått, hoppas det finns en smidig lösning.

Sitter på windows 7 64bitar och specs på datorn kan ges om det behövs.

Vill hellst av allt bara lösa detta så jag kan få nytta av kortet.
Tack på förhand /Marcus

Ps. Gillar er butik öerhört mycket, bäst på nätet med hästlängder (keep up the good work)

Det är beklagligt att vi inte lyckades lösa problemen som du upplevde. Om vi inte hittar fel på produkten som skickas in brukar vi erbjuda att ta in hela datorn för felsökning.

Om det är någon del som är köpt av oss som felar byter vi den utan kostnad för kunden.

Toppen att du fick hjälp i tråden och att det löste sig ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Jag beställde ett chassi, två fläktar, en kabel och några andra grejer för en och halv vecka sen. Förväntade mig att få sakerna i tisdags förra veckan.
På tisdag får jag ett mail från Inet att fläktarna utgått. Jag valde en annan fläkt då och Inet bjöd på mellankostnaden. Nästa tisdag fick jag ett mail om att kabeln inte heller gick att få tag i. Fick en kabel i en annan färg istället. Fick ett mail om att ni hade skickat varorna ett par timmar senare
Idag (Onsdag) fick jag ett sms från posten om att försändelsen var framme.
Åker till utlämningstället och ska hämta chassit och grejerna.
Men inte fan får jag något chassi, trots att det funnits i lager i mer än en vecka. Posten har inte ens tagit emot något chassi. Verkar som att ni har skickat chassit i ett annat packet. Det kunde ni ju ha gjort för mer än en vecka sedan. Att det dessutom finns varor på sidan som ni inte kan skickar är riktigt dåligt det med.

Hm, det hela låter knepigt. Såvida vi inte frågat om du vill ha en delleverans skall båda kollina gått iväg från oss samtidigt.

Skicka gärna ditt ordernummer till order@inet.se så kollar vi vad som gått fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
I paketet med HD5770 PCS+ ska det ingå Dirt2 och en DVI-VGA-adapter, frågan är, kommer jag att få det om jag beställer en dator med det grafikkortet + montering?

Jupps, spel och adaptrar till grafikkort skickar vi med. Om man vill vara helt säker på att få med precis allting som ligger i kartongerna är det bra om man mailar in till oss med ordernummer och säger till (då får man varenda pinal).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ffectiv3

Vi är alltid öppna för diskussion. Slå en signal på 031 65 27 00 och prata med serviceavdelningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
vet ni om ni kommer ha GF100 i lager till release?

Det går tyvärr inte att svara på nu. Men vår förhoppning är att ha i lager vid release.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattlegend
Hej inet,

Jag har en produkt (Moderkort) som varit in på service sedan 26/11 och jag har en fråga angående hur långtid du egentligen bör ta? Självklart har överseende med att vissa produkt fel tar längre tid att laga/byta ut. Jag börjar dock känna att detta har gått lite över tid mot var servicetiden borde ligga på. Går det på något sätt att snabba på ärendet?

Varje gång jag har mailat/ringt till eran kundtjänst har jag alltid fått ett grymt bemötande och det gillar jag verkligen.

//Mvh Linus

Det är svårt att uttala sig om rimlig tid i enskilda fall utan att ha tillgång till information kring ärendet. Om du skickar servicenumret i ett PM till mig så tar jag en titt.

Normalt sett är ett servicecase klart inom tio arbetsdagar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo

De kom upp lite för tidigt.

Officiell lansering är idag 17:00. De kommer snart upp igen.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Nu har jag slängt iväg en order på en ansenlig summa för första gången hos er, alltid lite nervös första gången på en ny sida, men med tanke på alla nöjda kunder och eran vilja att göra kunder nöjda så tror jag att det kommer funka fint

Det var en del udda saker som jag behövde och ni hade tamefan allt, underbart! Billigt är det också!
Fraktpriserna är sjukt låga jämfört med andra butiker, nästan så man tror att ni går lite förlust på det

Det känns fint att beställa från Sveriges framsida iaf.

Blir nog en trogen kund hos er om det inte blir stora fel på min order.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN

Det var en del udda saker som jag behövde och ni hade tamefan allt, underbart! Billigt är det också!
Fraktpriserna är sjukt låga jämfört med andra butiker, nästan så man tror att ni går lite förlust på det

Vad var det som var udda? *nyfiken*

klart dom har låga frakter när man kör frakfritt vid över 500kr

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad var det som var udda? *nyfiken*

klart dom har låga frakter när man kör frakfritt vid över 500kr

Det kanske inte är så udda men när jag skulle köpa från andra ställen så var det alltid någonting som dom inte hade, Inet hade allt som jag ville ha, antagligen bara tur

Det var några 1366-clip, tv-kort och en hdd adapter.

Angående frakten så var det precis det jag menade, det kan ju inte gå med vinst direkt och med tanke på att de är billigare än andra nätbutiker så tar dom inte igen det på priset på produkten, dom måste ha en bra deal någonstans

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Det kanske inte är så udda men när jag skulle köpa från andra ställen så var det alltid någonting som dom inte hade, Inet hade allt som jag ville ha, antagligen bara tur

Det var några 1366-clip, tv-kort och en hdd adapter.

Angående frakten så var det precis det jag menade, det kan ju inte gå med vinst direkt och med tanke på att de är billigare än andra nätbutiker så tar dom inte igen det på priset på produkten, dom måste ha en bra deal någonstans

ah ok, troddet det va nåt skoj udda..men men..bah

Dom har väl lite "normalt" pris, tex jämnför man med misco så har dom lägre än inet, men inte frakfritt osv.

Så personligen handlar jag får inet då man vet hur butiken fungerar och en godipåsen i lådan gör ingen mage sur precis.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Alla tar sin kaka, givetvis.
Å frakten gör dom upp med lämplig firma (posten/dhl m.m.) för å få ner priset
Sen ska alla företag gå med linjen "stor omsättning å nöjda kunder" för å ha en stark bas. De flesta företag brukar dock bli "snåla" antingen vid bristande kundunderlag eller högre utgifter å lämnar därmed plats för nytt företag å ta deras kunder, kommer alltid å funka så.

Komplett har länge varit ledande i sverige, men med deras "snåla" intresse så har nu andra uppstickare fått visa fram sina fötter, de man hoppas å vill är att företagsledningen inte blir för giriga.

Personlig bedömning av Inet.se från mig är 8/10
Största - är bristande sortiment (klart förståligt då ökat lager ger ökad utgift)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Linksys (by Cisco) WAG320N(-EU), kommer ni att få in den/har ni planer på det?

MVH
arg

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Någon mer än jag som tycker Inets nya hemsida är bedrövlig? var ju mycket bättre förut. den har inte bara blivit sämre utseendemässigt och jobbig att navigera, man får till o med ont i ögonen bara av o kolla på den.. o då är det riktigt illa.

inte för ja tycker han som designat den gjort ett dåligt jobb, tycker bara ni kunde fixa till den lite.. ville bara få detta sagt

förutom detta har jag en fråga angående er garanti/service policy. Om exempelvis en hårddisk av ett visst märke går sönder och det är garanti kvar på den, är det ni som ÅF eller modellens tillverkare som står för kostnaden?

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Vet ni när ni får in ATI HD5850? Eller rättare sagt XFX_HD5850? Ej dom överklockade varianterna.
Jag kan ha missat det om det stod tidigare i denna tråden.

MVH

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Hej Inet!

Linksys (by Cisco) WAG320N(-EU), kommer ni att få in den/har ni planer på det?

MVH
arg

I dagsläget arbetar vi inte med Linksys/Cisco utan har valt att fokusera på D-Link och Netgear.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gokille08
...förutom detta har jag en fråga angående er garanti/service policy. Om exempelvis en hårddisk av ett visst märke går sönder och det är garanti kvar på den, är det ni som ÅF eller modellens tillverkare som står för kostnaden?

Det är lite olika beroende på vilken produkt det handlar om. De flesta datorkomponenter skickas in till oss och byts rakt av efter felsökning/konstaterat fel.

När det gäller exempelvis skärmar går det ofta snabbast att felanmäla direkt till tillverkaren. Om kunden önskar felanmäla via oss går givetvis det också bra, dock blir servicetiden längre i och med fler mellanhänder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Hej Inet!

Vet ni när ni får in ATI HD5850? Eller rättare sagt XFX_HD5850? Ej dom överklockade varianterna.
Jag kan ha missat det om det stod tidigare i denna tråden.

MVH

När det gäller 5850-korten får vi in leveranser löpande från olika tillverkare. När vi får in kort försöker vi i möjligaste mån kontakta kunder som valt annat märke för att höra om kunden vill byta till det vi fått leverans av.

Detta gör att vi oftast inte visar något positivt lagersaldo på 58xx-serien, men levererar en hel del kort till kunder ändå.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

hur gör man för att få fraktfritt nu?

edit: hittade

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni vill gå ut me info.
Men hur många 58** kort ligger i beställning hos er?

tänkte om man plockar ett system inom kort, så är ju det intressant att veta om man hamnar ljusår i kön eller inte =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej ine

Har en Logitech Illuminaed som jag köpte hos er förra året i mars. Men har problem med en sak som irrierar mig något fruktansvärt. Tangenen "T" går inte rikig at få fungera ordentligt. Ibland blir det och ibland blir de inget "T" när jag rycker på den. Man får ta i som f*n för at de ska visas någo.

Där uppe har jag demonstrera hur dåligt det är. Jag tvingas trycka extra hårt när jag ska skriva ett "T" och det orkar jag inte mer när jag haft problemet i ca halvår. Enligt logiechs hemsida är det 3års garanti. Har kollat under knappen efer smuts men det finns inget. De andra knapparna är extremt känsliga förutom just "T" som verkar ändra känslighet från inget alls till samma som de andra tangenterna...

Produkt: Logitech Illuminated
Ordernummer: 987170

Mvh

Armind

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Inet
Citat:

Vet inte om ni vill gå ut me info.
Men hur många 58** kort ligger i beställning hos er?

tänkte om man plockar ett system inom kort, så är ju det intressant att veta om man hamnar ljusår i kön eller inte =P

Gigabyte och PowerColor finns i lager as we speak.

http://www.inet.se/sok/radeon%2058

Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Hej ine

Har en Logitech Illuminaed som jag köpte hos er förra året i mars. Men har problem med en sak som irrierar mig något fruktansvärt. Tangenen "T" går inte rikig at få fungera ordentligt. Ibland blir det och ibland blir de inget "T" när jag rycker på den. Man får ta i som f*n för at de ska visas någo.

Där uppe har jag demonstrera hur dåligt det är. Jag tvingas trycka extra hårt när jag ska skriva ett "T" och det orkar jag inte mer när jag haft problemet i ca halvår. Enligt logiechs hemsida är det 3års garanti. Har kollat under knappen efer smuts men det finns inget. De andra knapparna är extremt känsliga förutom just "T" som verkar ändra känslighet från inget alls till samma som de andra tangenterna...

Produkt: Logitech Illuminated
Ordernummer: 987170

Mvh

Armind

Hej,

Det är bara att gå in på vår hemsida och felanmäla så fixar vi ett utbyte.

Vänligen, när det gäller vanliga serviceärenden och orderfrågor, maila service@inet.se respektive order@inet.se.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Jag skulle önska att ni tar in MSI moderkort.

Permalänk
Medlem

Jaha, då var man nyss och hämtade sin beställning på posten. Hade beställt 10 komponenter till bygge av en helt ny dator men givetvis så har ni glömt att skicka grafikkortet. Tack för den, säkert nån på packningen som tog hem det till sig själv och nu kommer jag aldrig få ett nytt (jag vet att det inte finns några på lagret, har väntat skitlänge på detta). Har ringt er och ni skulle "undersöka" saken...

Riktigt irriterad då man har hört så mycket bra om er.

Permalänk
Medlem

När får ni nästa leverans av AMD Phenom II X2 550? Samt tror ni att ni får in FSP 400W-nätagget tidigare än 13 januari?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Gigabyte och PowerColor finns i lager as we speak.

http://www.inet.se/sok/radeon%2058

Hej,

Det är bara att gå in på vår hemsida och felanmäla så fixar vi ett utbyte.

Vänligen, när det gäller vanliga serviceärenden och orderfrågor, maila service@inet.se respektive order@inet.se.

Mvh / Inet

Stämmer statusen verkligen då?

28st 5850 och 50 st 5870?

Låter väldigt, väldigt, mycket för en sån bristvara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Stämmer statusen verkligen då?

28st 5850 och 50 st 5870?

Låter väldigt, väldigt, mycket för en sån bristvara.

Komplett mfl har flera hundra på lager om de inte räcker till dig.

Permalänk
Medlem

Priserna på alla era 5870 är dyrare än på komplett.se och det även utan frakt! Dåligt inet!