Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Hej hopp!

Beställt nu spelet från Siba för det facila priset 519kr+29kr i frakt

( PS3 Limited Edition )

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pullapoika
Jag är Garanterat en av dem som hoppar från MW2 till BC2 :D!
+ tar er alla på MW2

Var inte så säker på de

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Hur är det med Stam vs CD? Om jag köper det på CD kommer det installeras i Steam då också? Tycker Steam har ett friend/invite system som fungerade bra med MW2 (som jag köpte via Steam).

Klart det kommer att gå silly!

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Hur är det med Stam vs CD? Om jag köper det på CD kommer det installeras i Steam då också? Tycker Steam har ett friend/invite system som fungerade bra med MW2 (som jag köpte via Steam).

Nej det kommer inte gå att installera en retail version av spelet i Steam. Dock går det självklart att lägga till det i Steam gameslisten för att kunna använda Friends m.m precis som vilket Steam spel som helst.
Bara att klicka "Add non-Steam game" och bläddra fram det!

Permalänk
Medlem

Kollade precis på http://www.youtube.com/watch?v=auIxlhO29EY

Blir helt extas

Jag tycker dock att PC beta mapen ser lite tråkig ut

Permalänk
Medlem

Efter ha spelat MW2 sedan det släpptes har jag nu börjat tröttna, rejält.
Tycker att spelet är mer som en uppdatering, en sådär sådan. Spelar FPS
spel på PC men nu undrar jag kommer min PC fungera till BC2?

Specs:
AMD X2 6000
Nätagg: 520 Corsair
Ram: 2GB
GPU: 8800GTS 320mb

(Funkar bra på MW2, på bra upplösning)

Eller ska jag köpa det till PS3? (Dock hatar jag FPS spel på konsol)

Vad tror ni?
Tack på förhand

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gårdemyr

Specs:
AMD X2 6000

Vad tror ni?
Tack på förhand

Nej.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gårdemyr

Specs:
AMD X2 6000

Vad tror ni?
Tack på förhand

Citat:

Minimum Frostbite PC Specifications for BFBC2 & BF1943
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
Main memory: 2GB
Graphics card: GeForce 7800 GT / ATI X1900
Graphics memory: 256MB
Free HDD space: 15GB for Digital Version, 10GB for Disc Version (BFBC2)
10GB for Digital Version (BF1943)

Recommended Frostbite PC Specifications for BFBC2 & BF1943
Processor: Quadcore
Main memory: 2GB
Graphics card: GeForce GTX 260/ ATI Radeon 4870
Graphics memory: 512MB
Free HDD space: 15GB for Digital Version, 10GB for Disc Version (BFBC2)
10GB for Digital Version (BF1943)

Du får nog igång det i alla fall.

Kommer la gå att köra på låg upplösning.

Permalänk

Riktigt snygga, tog en som bakgrund

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Keeper of Traditions

Innehåller alla limited editions samma prylar?

Eller får olika affärer olika special in-game vapen/prylar som dom kan skicka med?

Siba verkar för övrigt vara billigast just nu, och om man får samma prylar därifrån som från alla andra så lägger jag nog min beställning därifrån.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du får nog igång det i alla fall.
Kommer la gå att köra på låg upplösning.

Tack, men är det verkligen så stor skillnad på MW2 och BC2?

Ska man köpa det till PS3 istället då? och lära sig spela FPS på konsol istället?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Nej.

humm, bra svar. Väldigt givande.

Permalänk
Medlem

FPS ska helt enkelt inte spelas på konsoll, tycker personligen det blir en dålig känsla o lira FPS med en gamepad.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Funderar på om det är värt att beställa eller inte.

I BC1 fick jag känslan av att man hade för mycket liv. Någon som vet hur det är nu i BC2? Fortfarande så att man behöver 4-6 skott i magen på en kille för att han ska dö?

MW2 må ha varit lite av en besvikelse men där (om jag kollar på min egen statistik) så dör motståndarna på 2 skott. Då har jag endast kört softcore.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje

I BC1 fick jag känslan av att man hade för mycket liv. Någon som vet hur det är nu i BC2? Fortfarande så att man behöver 4-6 skott i magen på en kille för att han ska dö?

MW2 må ha varit lite av en besvikelse men där (om jag kollar på min egen statistik) så dör motståndarna på 2 skott. Då har jag endast kört softcore.

Håller med ang Bc1.

BC2 ska visst vara bättre, alla vapen gör mer skada.
Du kan ju alltid titta på lite youtube videos från PS3 Betan.

Kolla in Bad Company 2 forumet.
http://forum.ea.com/eaforum/categories/show/31.page

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje

Dom har sagt att det inte kommer vara BC1. Man kommer dö lättare.

Här är en riktig bra film från ps3 betan som jag gillar.

http://www.youtube.com/watch?v=auIxlhO29EY

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
Här är en riktig bra film från ps3 betan som jag gillar.

http://www.youtube.com/watch?v=auIxlhO29EY

Åh, va kul att se på när en campare sitter och prickskjuter i 10 minuter....

Det enda som kan vara tråkigare än att campa, måste vara att sitta och TITTA PÅ när någon annan campar.............

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Åh, va kul att se på när en campare sitter och prickskjuter i 10 minuter....

Det enda som kan vara tråkigare än att campa, måste vara att sitta och TITTA PÅ när någon annan campar.............

Äh, själv blev jag riktigt sugen på att snipa lite. Men tyvärr så blev jag lite besviken då jag förväntade mig att han skulle gå ner i Prone hela tiden, sen kom man ju på att det var borta. =(

Men men, anledningen är ju vettigare iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
FPS ska helt enkelt inte spelas på konsoll, tycker personligen det blir en dålig känsla o lira FPS med en gamepad.

Tycker precis samma som du, aldrig riktigt gillat FPS på konsol. Men då min
dator börjar bli gammal kommer jag troligtvis inte kunna köra BC2 med bra inställningar som man vill ha. Ska jag då köpa det till PS3? De är frågan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Äh, själv blev jag riktigt sugen på att snipa lite. Men tyvärr så blev jag lite besviken då jag förväntade mig att han skulle gå ner i Prone hela tiden, sen kom man ju på att det var borta. =(

Men men, anledningen är ju vettigare iaf!

Vad är anledningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Innehåller alla limited editions samma prylar?

Eller får olika affärer olika special in-game vapen/prylar som dom kan skicka med?

Siba verkar för övrigt vara billigast just nu, och om man får samma prylar därifrån som från alla andra så lägger jag nog min beställning därifrån.

Tror inte det blir olika extra i olika butiker.
Alla får nog samma skrot och korn.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har folk som beställt från Webhallen fått sina keys? Beställde ett bra tag sen (innan beta dealen kom upp) och har inte fått någon själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Har folk som beställt från Webhallen fått sina keys? Beställde ett bra tag sen (innan beta dealen kom upp) och har inte fått någon själv.

28e har jag hört att de dyker upp.

Permalänk
Medlem

m, dagen före eller samma dag skulle nycklarna komma.

EDIT: mailade webhallen och frågade så blev svaret:

Hej Peter,

rent generellt skickar vi spel så dom ska dyka upp på relesedagen, vi kan tyvärr inte påverka ifall det blir någon försening i postgången dock.

Nycklarna mails ut i samband med att betan startar, har tyvärr inga mer uppgifter om det i dagsläget, håll koll på hemsidan då vi uppdaterar där när vi har mer information.

EDIT: sen efter en följdfråga:

Hej Peter,

dom kommer skickas ut innan betan startar, dock har vi inget satt datum/tid på när. Senaste betan vi hade mailades koderna ut vid midnatt kvällen innan betan drog igång, men ingenting är bestämt för denna ännu.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Beställer den från webhallen då, men jag tänker inte hoppa av den så kör på kort dirr.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Tror inte det blir olika extra i olika butiker.
Alla får nog samma skrot och korn.

Jag mailade spelbutiken och dom verkade inte veta, då svaret jag var, var att läsa en tråd på bfhq forumet:

http://www.bfhq.se/forums.php?m=posts&q=38925

Så från spelbutiken verkar man inte få AKS-74U vapnet, så jag beställde ifrån Siba istället.
OffTopic: Ganska korkat att man inte kan välja "hämta i butik" istället för frakt hem till brevlådan, så man kan slippa frakten om man bor nära en siba butik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag mailade spelbutiken och dom verkade inte veta, då svaret jag var, var att läsa en tråd på bfhq forumet:

http://www.bfhq.se/forums.php?m=posts&q=38925

Så från spelbutiken verkar man inte få AKS-74U vapnet, så jag beställde ifrån Siba istället.
OffTopic: Ganska korkat att man inte kan välja "hämta i butik" istället för frakt hem till brevlådan, så man kan slippa frakten om man bor nära en siba butik.

Måste vara någon speciallare siba får då
Ingen annan butik får AKS-74U

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Game.se skickar ju med AK-74u

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Hmm, ser där ja.
Läste igenom texten igen hos webhallen.

Limited Edition ingår ett exklusivt in-game vapen, "AKS-74U". Kod för nerladdning av ditt vapen samt instruktioner mailas ut i samband med release.

Missade en helt blå ruta i info texten hos webbis, haha fan blindare får man leta efter

Så det är nog samma hos alla ska ni se.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

"Hejsan,

Tack för att ni bokat BF Bad Company 2 på Game.se.

Vi vet att många av er väntar ivrigt på koderna som ger er tillgång till betan som startar på torsdag. Dessa koder + instruktioner för hur ni aktiverar betan kommer att mailas ut till er senast onsdag eftermiddag, till den mail ni angav när ni lade ordern. Alla som har bokat spelet på Game.se får en kod, vare sig ni bokat nyligen eller under förra året."

Så på onsdag kommer nycklarna vi som bokat hos Game

Permalänk
Medlem

Ny film med lite in-game från singleplayer kampanjen:
http://www.youtube.com/watch?v=5SKH1eHep7c

Finns även att tanka i HD kvalitet här (tyvärr från en riktigt seg fransk sida dock).

Permalänk
Medlem

Drog iväg en "hämta-i-butik" beställning hos Webhallen nyss, 8 ex av Limited Edition.. 3600kr

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Hmm, ser där ja.
Läste igenom texten igen hos webhallen.

Limited Edition ingår ett exklusivt in-game vapen, "AKS-74U". Kod för nerladdning av ditt vapen samt instruktioner mailas ut i samband med release.

Missade en helt blå ruta i info texten hos webbis, haha fan blindare får man leta efter

Så det är nog samma hos alla ska ni se.

Nice, AKS-74U... den ska jag låta dig smaka på, precis som jag lekt med dig i TF2

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X