Spel för mig och tjejen?

Permalänk

Spel för mig och tjejen?

Jag söker något spel att lira tillsammans med tjejen. Vi båda gillade Battlefield Heroes men efter att dom bytt riktigt och börjat ta betalt för vapen osv så spelar vi det inte längre.
Jag har inget problem med att betala för spel, men jag betalar hellre en engångsavgift.

Iaf så söker vi ett FPS eller 3:e persons shooter spel. Det bästa vore om spelet inte går så fort, utan i stil med Battlefield Heroes så hon inte börjar gnälla på att det är svårt att sikta.
Och gärna där man inte blir fraggad alltför lätt.

Är det någon som har nåt tips?

Permalänk
Medlem

team fortress 2 kanske kunde va nått

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trattjaevel
team fortress 2 kanske kunde va nått

Tack för tipset. Jag har kikat lite på det, men går det inte riktigt fort om jag jämnför med BFH? Jag önskar det fanns ett demo så man kunde testa själv.

Permalänk

Borderlands!
Skitkul coop action tycker jag iaf.
Men bara PvE.

Ska man ha ett Deathmatch lir så håller jag nog med ovanstående om TF2, men dær ær det tempo som gæller.

Battlefield 2, Unreal Tournament 3 osv ær ockå kul men jag loggar knappt in på dem mer då jag ær før seg (børjar bli før gammal tror ja)

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Hoppa i säng med er, istället för att spela dator tillsammans =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PatrikNystrom
Hoppa i säng med er, istället för att spela dator tillsammans =D

Dagens första fail.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Dagens första fail.

haha va?

Permalänk
Medlem

SUPEREDIT:
Jag är retarderad och kan inte läsa.
Missade totalt det du skrev i ditt första inlägg, det är jag ledsen för!

Nu vet jag inte hur snabbt battlefield heroes är/var, men om det är någonting som de andra battlefield spelen så är Team Fortress 2 minst lika snabbt, om inte snabbare.

Såklart, spelar du Heavy som springer överlägset långsammast på spelet så är det inte konstigt att det verkar segt, likaså med soldier. (Dock kan soldier rocket-jumpa så det är ju ett plus).

Kan inte göra annat än rekommendera Team Fortress 2.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Dagens första fail.

inget fail med det, du ska nog se att dem hinner med det emellanåt också

Själv rekommenderar jag som en sa innan BORDERLANDS!
enligt mig är Borderlands det roligaste rpgfps jag kört i hela mitt liv
finns expansioner om man klarar ut det också, svårt att tröttna på det!

"min tjej tyckte om det tillomed"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PatrikNystrom
haha va?

Din sex kommentar Jag håller dock med, men säg inte det till någon.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Borderlands tyckte jag var riktigt tråkigt :/
Tyckte storyn var helt urusel, tråkiga klasser och extrema spelbuggar.
Har du kollat in de andra spelen i Battlefield serien?
De kan kanske vara något om ni gillade BFH.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spottkopp
Jag söker något spel att lira tillsammans med tjejen. Vi båda gillade Battlefield Heroes men efter att dom bytt riktigt och börjat ta betalt för vapen osv så spelar vi det inte längre.
Jag har inget problem med att betala för spel, men jag betalar hellre en engångsavgift.

Iaf så söker vi ett FPS eller 3:e persons shooter spel. Det bästa vore om spelet inte går så fort, utan i stil med Battlefield Heroes så hon inte börjar gnälla på att det är svårt att sikta.
Och gärna där man inte blir fraggad alltför lätt.

Är det någon som har nåt tips?

Resident Evil 5 co-op!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Counter-Strike
Counter-Strike: Source
Battlefield 2
Unreal Tournament 2004/3
Problemet med ovanstående är att det är relativt lätt att dö om man jämför med Battlefield Heroes. :/
Finns flera trevliga moddar till UT2004 Alien Swarm är en av mina favoriter.
Half-Life(Går att spela igenom tillsammans med modden Sven-COOP)

Borderlands som tidigare nämnts är ett bra alternativ.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead Coop

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Resident Evil 5 Co-op
Team Fortress 2
COD: Modern Warfare 2
Left 4 Dead 2

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Avstängd

Jag måste säga bad company 2!:D

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Då BFH är ett väldigt segt spel så kan jag tänka mig att ett MMOFPS skulle kunna passa. Kanske SWTOR eller Stargate Worlds (Stargate har nytt namn men kommer ej ihåg).

Permalänk

WOW

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Resident Evil 5 co-op!

Kan hålla med om det. Jag och min tjej brukar spela det tillsammans, hur kul som helst.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

jag säger bara en sak:

www.instantaction.com

gratis online spel och massor olika;) inklusive FPS och 3:E persons shooter.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Gears Of War är ju sjukt nice co-op, fast jag tror det kräver windows live för dator om man ska lira tillsammans. Annars borderlands som någon annan sa!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy
Borderlands tyckte jag var riktigt tråkigt :/
Tyckte storyn var helt urusel, tråkiga klasser och extrema spelbuggar.
Har du kollat in de andra spelen i Battlefield serien?
De kan kanske vara något om ni gillade BFH.

Jag håller med dig, och varför är det så fult?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Tror verkligen på l4d, både ettan och 2:an uppskattas verkligen av min flickvän iallafall...

Det är lätt att lära sig och inte särskilt svårt på lättare svårighetsgrader. Plus att man sammarbetar med andra så man slipper bli "ägd"

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Annars tror jag en konsol kan vara något för er, halo, army of two osv är bra coop spel.

Visa signatur

Citera för svar!