Permalänk
Medlem

Dells studio med I5 processor

Ni som har koll på detta.
Vad anser ni om Dells studio med I5 processor? Tycker de ser rimligt prissatta ut speciellt om man nyttjar 10% rabatten på rabattkod.nu.
Nu beror ju allt vad man skall ha den till men finns det någon särskild annan anledning till att satsa på I5-520 processorn istället för I5-430?

Dell Studio finns även med I3 och I7 processorer.

/Maxti

Permalänk

Håller med

Jag är också inne på en sån, dell har ju riktigt bra priser på i5 också:) men det verkar finnas många här som undviker dell också, skulle vilja ha en bra förklaring på det. I mina ögon känns dell som en av de bättre märkena.

Vad gäller i5-430 vs i5-520 är det ingen jättestor skillnad, men 520 är ändå lite snabbare, och drar exakt lika mycket energi. Notebookcheck har ett bra test av flera i-processorer, det är tydligt att det är i som gäller framför core2duo!

http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-Core-i3-i5-i7-Proce...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är bra sugen på en med 520'n måste jag erkänna...

Permalänk

Har kikat lite på dell's hemsida, och problemet är som jag ser det att dom har tagit sina gamla datorer och satt ny cpu i dom. Om dom hade haft haft DX11 kompatibla gpu's så hade det vart mera prisvärt.

Permalänk
Medlem

thereal_twisted, nu är jag oinsatt DX11 har det nåt med grafikgrejer att göra eller är det mer omfattande?

Noterade följande på Dells hemsida, jag citerar "Intel® GM45 med Intel® Pentium™ med dubbla kärnor och Intel® Core™ 2 Duo-processorer
Intel® HM55 med Intel® Core™ i7-processorer"

HM55 chipsettet verkar användas tillsammans med I processorer. Sen vad det i praktiken betyder vet säkert ni bättre.

http://www.intel.com/products/notebook/chipsets/hm55/hm55-ove...

Mvh Mattias

Permalänk

DX11 är ju då directX 11, en standard som används i olika 3d applikationer--> spel. Du har säkert fått installera directX drivrutiner nån gång när du installerat spel.

Det hänger helt på grafikkortet, om det har stöd för dx9, 10 eller 11. Det jag tyckte va lite snett var att dom har förra generationens lagom-grafikkort kombinerat med senaste cpu. Men det är klart om man inte spelar så är det ju ok.

Permalänk
Medlem

Tack. Så enkelt var det...
Spel är inte aktuellt för min del.

Mvh Mattias