Permalänk
Medlem

Hackande dator

Har en bekant som i ett annat forum beskriver att hon har problem med sin dator. Hon säger ej vad för dator men så här beskriver hon problemet :

"Den har börjat hacka i allt, webbsidor, filmer och spel som jag spelar. Både ljud och "rörelser med musen" reagerar den på och börjar då hacka, precis som en cd skiva när det är hack iden.
När jag drar musen över skärmen stannar den till i någon hundradels sekund och hamnar sedan långt ifrån än där jag tänkt att den ska vara.

Startar jag om datorn, så fungerar den klockrent i ca 30-40 minuter, sen börjar det sådär, hela tiden."

Tänkte att nån här på Sweck hade nån gissning vad det kan vara???
Tacksam för svar!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Värme problem låter de som!

Edit: Kan ju vara värt att scanna datorn med lite olika program!
Dels för att se värme på cpu o.s.v och dels för att se om de finns virus lr något annat elakt i datorn.

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Första gissning precis som SvinVild, värme. Kontrollera cpu- och gpukylning. Säkert igensatta av damm.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Kan du posta dators spec?

Har hon testat med olika drivrutiner, det behöver inte vara felet. Men kom bara tänka på det när jag läste. För min systers dator var sådan och då tog jag och ladda ner nya drivisar och blåste ur "burken" från damm och skit med hårtorken utomhus och nu fungerar den galant

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara värmeproblem, frågan är om de hinner kylas tillräckligt för att fungera i en halv timme på en reboot. Kolla temperaturen med "hw monitor".
Kan ju vara dåliga minnen(testa med memtest86+), virus(virussökning med olika virusonline scanners.)

Permalänk
Medlem

Har frågat efter spec men hon var tyvärr inte inloggad så jag inväntar svar. Jag gissar själv på Värme eller Gf minnesknas men är osäker.

Ok! Hon skrev "min dator är i allafall en ASUS X5DIJseries.
CPU: Duo T3000
2GB minne.Mobile intel(R) 4 series Express Chipset Family."

Men sen så sa hon att hon hade rensat ut lite och att det funkade nu!
Man Tackar för svaren. Swec är bäst!!!!

PS! Ursäkta att denna hamnade i fel tråd. Visste först inte vad det var för dator hon hade.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!