Dells saftiga nya erbjudande!! Cirkus 8tusen!

Permalänk
Medlem

Dells saftiga nya erbjudande!! Cirkus 8tusen!

Hejsan, med det gamla erbjudandet slut på dells datorer har de nu blivit upgraderade och till samma pris får man något lite köttigare!
Studio 17, det finns 4 modeller, något unikt nu är att den dyraste verkar vara bra men de har lagt in ett äldre grafikkort i den vilket som suger, därför tar modellen som kostar 8600 priset med sina speccs
Här följer dom ( Orginella större delen kan bytas ut förutom grafikkortet )

1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB) [Inkluderas i priset]
INTEL® CORE™ i5-430M (2,26 GHZ, 4 TRÅDAR, TURBO BOOST UPP TILL 2,53 GHZ, 3 MB CACHE) [Inkluderas i priset] (kan för 400 kr upgraderas till en köttigare processor med 2,90 ghz turbo.
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
Här är det lite drygt, garantin som ingår är inte den bästa och därför rekommenderar jag er att upgradera den om ni är intresserade för cirka 800 kr( detta kommer ändå dras bort av 10% rabattkoden)
1 års täckning för datorn ingår [Inkluderas i priset]
McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd - svenska [Inkluderas i priset]
4 096 MB 1067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048] [Inkluderas i priset]
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650 [Inkluderas i priset]
Ingår lite annat skit också och batteriet är ett 6 cells som kan uppgraderas till 9 cells

Så ni som letar efter något i prisklassen 8000
detta får ni för cirkus 8990 kr med en rabattkod på 10% blir det
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&...

Jag anser detta vara ruskigt prisvärt!

Permalänk

Japp, grymt prisvärt det där. Med tanke på att det nu är 2x500gb, undrar om det finns stöd för raid??

Permalänk
Medlem

Visa, jobbar du för dell?

Permalänk
Medlem

Detta är enligt mig ett sämre erbjudande än det som var innan, då jag beställde den med ett snäpp bättre processor än det denna har och 3 års service för ca 8900 kr.

Den enda skillnaden med denna är väl att det är större hårddisk?

Så den måste väl ändå vara mindre prisvärd än den innan?

Permalänk
Medlem

@megaman9

hehe jag undrade samma sak, "visa" är ju reggad mindre än en månad. Kanske ungefär lika länge som erbjudanden dök upp

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4.0 GHz, Nvidia Titan X 12GB (Pascal), Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance, Samsung 750-Series EVO 500GB, Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K,

Permalänk
Medlem

Joakimia är du säker? 3 års service för 8900? helt säker att det inte var snäppet äldre grafikkort?
Haha nej, jag bara ser att 50% av alla nya trådar som slängs up är frågan om en speldator för 8-10tusen och detta är ruskigt prisvärt i den prisklassen dels för komponenterna men också för modellen och funktionerna.. Håller förövrigt med att det kan verka så då jag skriver dell på de flesta... men somsakt... de forumtrådarna är ju i denna prisklass
Denna och sony är fint i mina ögon!

Permalänk
Medlem

Japp jag är säker. Så här står det i orderbekräftelsen:
3 års garanti med support hemma, inklusive kvällar och lördagar

Anledningen var att de hade tre års garanti till priset av två eller något liknande förut, så jag tog datorn du visade för typ 8000 och lade till bättre hårddisk för typ 400 och utökad service för typ 500.

Permalänk
Medlem

Ah fan, hade ingen aning att det var så billigt, trixade lite jag med men med en annan processor och två år!
Men somsakt 1 TB är riktigt fint samt att båda diskarna är på 7200,
Hoppas bara att det inte blir någon sen ändring som det blev när det stog fel grafikkort på den förra

Permalänk
Medlem

Det var bättre erbjudande innan.

Då kunde man få 3 års garanti för 400 kr extra, nu kostar det typ 1500kr extra?

Enda som är bättre nu är en extra hdd på 500 gig, värt vadå, 500kr?
Går ju själv att lägga in en hdd eller ssd i önskad storlek

Permalänk
Medlem

Jag får inte rabattkoden att fungera.. någon aning om vad jag gör för fel? Finns ju två stycken för Studio på rabattkod.se, den ena säger dell är ogiltig och den andra att den har gått ut. Har jag missat något? Vilken rabbattkod använde du?

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teh Vey
Jag får inte rabattkoden att fungera.. någon aning om vad jag gör för fel? Finns ju två stycken för Studio på rabattkod.se, den ena säger dell är ogiltig och den andra att den har gått ut. Har jag missat något? Vilken rabbattkod använde du?

Den gällde bara tom den 24:e

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Ska kika har den nya liggandes.
$KB9W85D72XF9B
Där har du, går ut 2010 03 03

Permalänk
Medlem

Sjysst, tack! Kan nog komma sig att jag beställer denna nästa vecka!

Om man jämför med hur prisvärd den jag har i min sig var för 2.5 år sen (9.5k me rabatt har ja för mig och bara 1 års hemma service, för närvarande trasig), hur prisvärd är denna dell studio 17 då med 3 års hemma service för 9.3k?

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

Skulle knappast ta 3 års hemma garanti nu när det kostar så mycket, innan den 25:e kostade det bara 400 kr extra med det

Permalänk
Medlem

Men bara för att det var mer värt förut måste det ju inte vara ovärt nu, 1300 kr känns inte så mycket på 3 år tycker jag Annars finns risken att jag bara super bort dem ändå ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns inget krav på tre år, två funkar lika bra och det blir fort bara 9300, när du hittar något med dessa speccs och 3 års garanti för under 9 lax kan du säga till

Permalänk
Medlem

Tror ni att problemen som nämns i kommentarerna till denna recension kan vara nåt att oroa sig över?
http://www.laptopmag.com/review/laptops/dell-studio-17-core-i...
Eller är det bara om man kör en i7 tro?
Tänker mest på

Citat:

I am extremely unhappy about this. I purchased my core i7 studio on New Years, then went out of town for a week, am back, so I've used it less than 2 weeks and I have the exact same problem. 7 beeps ...dead. I only wish I'd read this review before I bought this. It died with an audio cd in the drive. I am ready to write to Michael Dell. This is infuriating. This is the first and last time I will ever buy a Dell.

och

Citat:

I had mine for 3 days too before a "processor failure" occurred. Stupid Dell. Ruined Christmas. I sent it back and 2 weeks later got my brand new "refurbished" laptop back again with a new motherboard. I demanded and got an extended warranty as compensation but don't trust Dell products now. Besides, it's damn near impossible to understand the Indian support staff.

Har ju sett positiva omdömen till den på andra ställen så jag hoppas verkligen det bara har med i7 att göra...

edit: Vet iaf att deras support är hjälpsam i sverige, har fått bra hjälp av dem förut.. om de inte har ändrat till indier här också? ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är en i5a du köper i sverige och det skiljer stort på den som säljs har och de som säljs i andra länder,
Gå in på deras engelska sida så ser du att det är en helt annan dator i princip.
Och ja, deras support är mycket bättre än vad du får av återförsäljare.
Snacka lite med deras online hjälp om du är det minsta osäker på något, riktigt hjälpsamma och har svar på allt!

Permalänk
Medlem

Hej på er är detta ett bra val eller har jag glömt något eller kan det bli bättre.

Mvh Micke

PROCESSOR INTEL® CORE™ i5-430M (2,26 GHZ, 4 TRÅDAR, TURBO BOOST UPP TILL 2,53 GHZ, 3 MB CACHE)
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows® 7 Professional 64 Bit - svenska
SOFTWARE DE MICROSOFT Microsoft® Works 9.0 - svenska
LCD-SKÄRM 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
FÄRGER, MÖNSTER OCH KONSTNÄRLIGA UTFORMNINGAR Black chainlink
SERVICE OCH SUPPORT 3 års garanti med support hemma, inklusive kvällar och lördagar
PROTECT YOUR NEW PC McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd - svenska
WEBCAM Inbyggd webbkamera med 2,0 megapixlar
MINNE 4 096 MB 1067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
HÅRDDISK 1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
GRAFIKKORT 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
OPTISK(A) ENHET(ER) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
PRIMÄRT BATTERI 6-cells primärt litiumjonbatteri, 56 wattimmar
Tillbehör
BLUETOOTH Dell Wireless 365 Bluetooth-modul - Europa
TRÅDLÖS ANSLUTNING Dell Wireless 1397-minikort (802.11 b/g)
Tjänst och Programvara
DATASÄKERHET No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Ingår också i systemet
OLYCKSFALLSFÖRSÄKRING Ingen olycksskadesupport
Tangentbord Internal Nordic Multi-Language Keyboard
Gedis Bundle Reference N0374907
Orderinformation Studio 1749 Order - Sweden
Standardsupport 1 års täckning för datorn ingår
Media för system Studio 1749 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Power Supply 90 watts nätadapter
Leveransdokument Swedish Documentation
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Labels Wireless Label CI5
Kablar 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Dell Dock Dell Dock

Pris 15485,00 kr

Total Besparing* 4449,80 kr

Summa 11035,20 kr

Inklusive moms och frakt samt 200 Kr Online rabatt
Delbetala 431:-/mån
Dela upp din betalning på upp till 36 månader
Läs mer om finansiering hos GE Money Bank

Uppdatera prisRabattinformationKompatibilitetsvarning
Bearbetar begäran.

Permalänk
Medlem

släng på 10% rabattkoden
$KB9W85D72XF9B

Det ser riktigt bra ut

Permalänk
Medlem

Ja det blir ju kanon, en annan fråga jag såg att jag valt BLUETOOTH Dell Wireless 365 Bluetooth-modul - Europa och TRÅDLÖS ANSLUTNING Dell Wireless 1397-minikort (802.11 b/g) är inte detta inbyggt eller är det instickskort man sätter in i sidan på datorn.

Mvh Micke

Permalänk
Medlem

Det är nog något du får fråga deras livesupport via en chatt på webben, den är öppen vardagar och lördagar om jag inte har fel

Permalänk

Det trådlösa nätverket är inbyggt, buetoothen borde ju vara det också. Illa att det inte finns nätverkskort med stöd för N. Tycker inte den där är prisvärd alls faktiskt. För 11k kan du få mycket bättre än sådär. Det är ju vad en MSI GX640 kostar, och den har 5850 gpu.

Jag skulle hellre ta en sånhär, den har N-näverk. Fö. samma spec som dellen förutom HDn's storlek. Kostar 7990:-. Och det är ingen dell!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=556381

Permalänk

Ja en sån blir det nog för mig. Sen kan man köpa till 3års garanti med försäkring som täcker det mesta för 1699:-

195kr självrisk
Ingen åldersavdrag

* Skydd mot olyckshändelse
* Skydd mot funktionsfel (utan bevisbörda)
* Skydd mot åsknedslag
* Skydd mot stöld genom inbrott (gäller inte mobiltelefon)

Den ända nackdelen är nog att dellen är lite snyggare. Sen Är det större risk att netonnet går omkull än dell, tänker på garantier.

Jag lyckas inte få fram om packarden har plats för två hårdiskar, vilket jag gärna vill ha i framtiden när man ska köpa SSD. Kan ju vara bra och ha lite lagrings plats kvar

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Fan vad svårt det ska vara hittade även denna dator nu.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=574472&view=detailed#Pro...
Ser ganska bra ut till et bra pris också vad tycker ni.

Mvh Micke

Permalänk
Medlem

Ja det är ju en jävla djungel alltså.
Ett problem med den är att när jag söker på internet hittar jag ingenting om den. Den finns inte ens på asus hemsida. Varför?

Permalänk

Jo jag vet. Det finns en väldig massa runt 8000kr klassen. Det som igentligen avgör är ju vilken design och inbyggda funktioner som finns på dom. Och det är svårt och jämföra om man inte hittar en butik som har alla så man kan jämföra i verkligheten.. =/ Jag vill tex att anslutningar ska sitta bra så man slipper ha kablar som kommer från både höger och vänster till den. Sen är ju tbord och touchpad en stor sak som man vill trivas med.

Visa signatur

Permalänk

X64 är såpass ny än, därför det är svårt att hitta info. Men den är ju helt klart prisvärd, i praktiken och i synnerhet i spel så märker du ingen skillnad på i3 och den dyrare som finns med i5 430.

5730 grafikkortet den har är i praktiken ett 5650 med högre klock, så det är ingen större skillnad på 5730 och 5650(exakt samma hårdvara). Packardbell har ju en modell med i3 och 5650 för 6990:-, och sony vaio finns ju med samma spec för ca 7500:-

Ur ren prestanda synvinkel så är asusen inte speciellt prisvärd, men asus har ju andra egenskaper också

Permalänk
Medlem

Jojo, men å andra sidan så är asus riktigt fina och man känner att dem är välbyggda, X modellerna har jag inte känt på men andra som är lika och jag tycker helt klart det är värt att lägga ned lite på att ha något man känner att man kan vara stolt över utseeande mässigt också, men sedan är det helt up till dig vad du känner att du vill göra, packard är ruskigt prisvärda och det finns en för 9k med 6gig ram och blueray om man känner att man vill ha det.
Men annars så är modellen du linkade riktigt fin, Skillnaden på den och den som kostar 9995 eller 9300 hos amentio är att den har en 17,3 tums skärm och högre upplösning, Ingen vet riktigt vad för skärm det sitter i 16 tummaren eftersom det inte någonstanns fins den infon vad jag har letat.
Om du kollar lite på acer som också är väldigt prisvärda prestanda mässigt så vill jag bara varna dig, i pc för allas test har den vunnit de två senaste men har alltid fått ett - för att vara högljuda.

Permalänk

Personligen så skulle jag betala lite extra för en asus med samma spec. Men rent objektivt ut prestanda synvinkel så finns det mera prisvärda alternativ.

Ur min högst personliga synvinkel så är asus mycket prisvärda.