Permalänk

Vad gör ni vid datorn?

Vad gör alla ni nördar vi datorn här som mest?

Permalänk
Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sweclockers, spela, komprimera isofiler, mer spela, lyssnar på bandit rock och lite mer bandit rock, aftonbladet, expressen, svd, metro, seriestrippar (elvis, rocky och orneryboy), facebook, idg och feber.

Så.. det borde vara allt av det jag gör eller iaf det mesta:).

Permalänk

Vid denna datorn surfar jag på alla hårdvarusidor, lyssnar på musik och chattar. Ser väll någon film och spelar lite ibland också. Sedan sitter jag ofta och pillar med min benchdator på bordet bredvid, där är det klockning under SS som oftast gäller, nu är det en hög med celeron 352or som testas inför LN2Lan.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

För tillfället är det främst rapportskrivande och studier som utförs men en del surfande gör jag ju självklart också. Musik brukar vara igång stor del av tiden och ibland när jag har tid över blir det lite spelande

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

kollar diverse forum, sköter om mitt eget communityforum, sköter om min server,
kollar på youtube på massa amatörcovers av låtar.
kollar på facebook
kollar på guitar och banjo tabs på nätet som jag lär mig spela.

ibland spelar jag lite spel också, tf2, fom, sto,

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Producerar musik, lyssnar på musik, Programmerar, Hackaday, 4chan, facebook, sweclockers och lite allt möjligt.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Entusiast

Slösurfar, chattar, mycket bildredigering, lite film redigering och en hel del skolarbete. Nu senaste har det blivit en hel del Matlab.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Barnporr och terrorism

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Barnporr och terrorism

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kollar igenom forum (swec främst), surfar.
Mycket tid går till att söka efter saker som jag vill lära mig, så massa googlande och skumläsning av allehanda sidor i varierande kvalitet.
Chattande, lite film/serie-tittande,
Spel (bf2, scbw, eve online).

Typ det, samt lite av vad internet är till för!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Producerar musik, lyssnar på musik, Programmerar, Hackaday, 4chan, facebook, sweclockers och lite allt möjligt.

Rule 1 and 2, you broke em!

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Producerar musik, lyssnar på musik, Programmerar, Hackaday, 4chan, facebook, sweclockers och lite allt möjligt.

Rule 1 and 2. newfag

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Rule 1 and 2, you broke em!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Rule 1 and 2. newfag

applies to raids only
stop learning from æ

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Yes, nu kan jag skriva igen!

Vad gör man?
Mestadels diverse forum och slösurfande.
När man tröttnat blir det dota.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Är väl i princip bara 3 olika saker:

1: Kolla swec
2: Spela
3: Kolla failblog och en hög av deras andra sidor

Och hela tiden går webbradion i bakgrunden.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd

Eftersom jag jobbar som systemutvecklare så blir det ju mest jobb på datorn faktiskt.
Privat blir det mest surf och gaming.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

* Tittar igenom på sweclockers forum ibland. Läser mest, sällan jag skriver något längre.
* Facebook (jag råkade ju också hamna här, trots att jag var väldigt anti)
* Spelar, dock inte alls i samma utsträckning som tidigare. Men när jag får tid, blir det League of Legends. I väntan på Diablo 3 i princip...
* I dag har jag kollat upp diverse matnyttigheter kring amning etc, åt flickvännen. (Blev pappa i fredags! )
* Jag måste även erkänna att jag brukar göra en daglig koll på aftonbladet. Inget jag är stolt över, men det är den bittra sanningen. Ren vana... Riktiga nyheter följer jag främst på TV.

Så mycket slösurfande som man höll på med förr är ur tiden...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Hedersmedlem

Kollar lite...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

sweclockers, fz, kollar facebook ibland, sen break/lolpics/failblog, drar en titt på tjuvlyssnat/tittat ibland.

programmerar lite på spel/pillar med ljud till spel, lyssnar på musik, skriver musik, spelar in musik typ

men 90% av tiden går åt att slösurfa

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Lyssnar på musik sen surfar jag på diverse sidor som Sweclockers, Facebook, youtube å lite annat skit. En och annan film blir det också men Voddler har för taskigt utbud.

Permalänk
Medlem

Musik (Spotify)
Film/Serie (Alldeles för många för att nämna här)
Spel (Counter-strike)
Surf (inkl. alla forum & IT-relaterade sidor)
Sociala medier (Twitter & Blogg)
Webbdesign (Photoshop, Illustrator, Indesign & Netbeans)
Chattar (IRC & MSN)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Rule 1 and 2, you broke em!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Rule 1 and 2. newfag

Jag undrar jag.. 4chan är ett forum med många boards, Rules 1 & 2 gäller så vitt jag vet bara ett av dem, även om det är en åsikt som skiljer sig mellan olika individer.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

film och serier
sen surfning på typ sweclockers, facebook, youtube, existenz osv
läser rätt mycket fakta, typ random saker som intresserar mig
sen får man ju inte glömma msn, skype osv
ibland spelar jag, dock inte så ofta. beror på om man kommer över ngt trevligt spel hur mycket det är i skolan osv (:

Permalänk
Medlem

Läser och skriver rapporter/artiklar... Håller just nu på med en hemtentamen i systemutveckling, och en litteraturstudie om implementation och de faktor som är avgörande för att lyckas... yeahhh.. the joy of life

Permalänk
Musikälskare

Lappen - Skola/praktik - Slösurf

Stationära - Torrent - Film TV-out - Musik - Wc3/SC2/D3 (När de sista två kommer dvs)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Sweclockers, slösurf, ansiktsboken, 4chan, "plugg"(3d + AE), musik, film och en del spel. Just nu lite WoW och Mass Effect 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Jag undrar jag.. 4chan är ett forum med många boards, Rules 1 & 2 gäller så vitt jag vet bara ett av dem, även om det är en åsikt som skiljer sig mellan olika individer.

Åsikten står emellan normala användare och newfags. De som tenderar missförstå uppkomsten av reglerna gastar om reglerna så fort öht någon chan omnämns.
Få förstår att ursprungliga reglerna kommer från helt annan site/lokalkultur med användare som tycker att /i/-bordet på icke omnämnd site är det häftigaste som hänt sedan /lolikon/, än från siten och bordet som reglerna omnämner. Man skulle lika gärna kunna skriva till paragrafen "Don't talk about Ebaumsworld", ingen bryr sig utom de som bryr av okänd anledning bryr sig.
Allmänna regler skall var allmänna kanske någon tycker men då missar man att vi inte befinner oss i homogeneriska landet Internet.

Det är ivf min åsikt som oftast skiljer sig från riktiga individer.

Ta det inte som något personligt ni två tidigare citerade :3

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

lyssnar på musik, spelar datorspel, msn/irc, leker i photoshop, kollar diverse bloggar/sidor, youtube, ser serier kort och gott.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slösar bort mitt liv.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.