Någon som köpt hos Webhallen på Sistone?

Permalänk
Medlem

Någon som köpt hos Webhallen på Sistone?

Jag undrar därför att jag beställde ett spel där för 4 dagar sedan och jag har fortfarande inte fått spelet (Ja, jag har kollat att adressuppgifter stämmer). Det står på sidan att spelet är skickat men jag har som sagt fortfarande inte fått det. Jag tänkte att det kanske beror på det oväder vi har i Sverige idag för jag har aldrig haft problem med dem innan. Det brukar annars vara väldigt snabb leveranstid hos dem. Jag hörde även med en annan kille som också hade samma problem men det kanske bara var en slump.

Därför undrar jag om det är någon annan som har ett liknade problem (Webhallen eller någon annan sida). Annars ringer jag supporten imorgon.

Tacksam för svar

Edit: Kan tillägga att jag bor i Stockholmsområdet

Permalänk
Proffsmoddare

Inte fått kolli?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp

Citat:

Se var dina brev och paket är

Störningsinformation
På grund av svåra väderförhållanden har vi störningar i stora delar av landet.

Det är kaos på de flesta transportbolag över hela Sverige pga vädret, så de ligger efter.
Sen ...
Om du beställde för 4 dagar sedan > måndag > söndag > lördag > fredag.
Du pricka asnice de dagarna som hela systemet lägger av i vanliga fall.
Hade du beställt ons/tors så hade du nog haft det nu.

Permalänk
Medlem

Jag beställde sent på onsdagen men jag tror de räknar det som om jag beställde det på Torsdagen men spelet kom inte ut försän på Fredagen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Inte fått kolli?

Jag fick bara ett mail med Ordernummer. Brukar man få med Kollinummer från Webhallen? Jag kan inte minnas att jag fått det förut

Permalänk
Medlem

Om det är skickat som brev, vilket spel brukar skickas som, får man inget kollinummer.

Som Lazzz sa, kan du skylla på vädret att det tar längre tid än normalt.

Permalänk
Medlem

Om spelet är skickat så är det postens ansvar, inte Webbhallens. Troliga är väl att posten slarvat bort det nånstans på vägen, dom är fantastiskt duktiga på det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Om spelet är skickat så är det postens ansvar, inte Webbhallens. Troliga är väl att posten slarvat bort det nånstans på vägen, dom är fantastiskt duktiga på det.

Själv har jag skickat tusentals försändelser och inte en enda har kommit bort.Tur?

Permalänk
Medlem

Skulle jag inte vilja påstå att det är.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Webhallen är hopplösa!
Segare butik får man fasiken leta efter,har bojkottat dom för flera år sen...

Alla beställningar tog evigheter att få om dom ens skickade så att säga...

Permalänk

Garanterat inte Webhallens fel detta.

Jag har handlat av webhallen 3 gånger nyligen och de var mycket snabba med att skicka iväg sakerna. Jag fick till och med ett förbokat spel dagen innan det skulle släppas.

Det är Posten som är de sega asen, som alltid är slöa och nu när snökaoset söderöver härjar, så blir det ännu mer problem.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Webhallen är hopplösa!
Segare butik får man fasiken leta efter,har bojkottat dom för flera år sen...

Alla beställningar tog evigheter att få om dom ens skickade så att säga...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Moridin
Garanterat inte Webhallens fel detta.

Jag har handlat av webhallen 3 gånger nyligen och de var mycket snabba med att skicka iväg sakerna. Jag fick till och med ett förbokat spel dagen innan det skulle släppas.

Det är Posten som är de sega asen, som alltid är slöa och nu när snökaoset söderöver härjar, så blir det ännu mer problem.

Precis, posten kan vara fantastiskt sega ibland.

Webhallen har jag inte haft några somhelst problem med.
Lämnade in laptopen samma dag som garantin gick ut, han bakom disken sa att dem tar in den, skickar den till kontoret i sumpan så är det lugnt, väntar nån vecka så får jag ett sms som säger att jag kan hämta den.

Bytt skärm och uppdaterat bios, dessutom hade den troligen varit en bit söderut i europa men vad vet jag.

Att sen beställa nåt från WH har också funkat bra, tagit ett par dar att få hem nåt jag velat ha, likadant för en polare.

Permalänk
Medlem

Ända sen dom öppnade i malmö en butik så hämtar jag ut allt där direkt, inget mer posten fast nej har aldrig haft strul när dom skickat saker heller.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med webhallen, köpt prylar minst 30 gånger eller så....

Skulle gissa att det är posten som är sega, oväder med dåliga vägar osv... sen kan de ju tappa bort grejer också, även om det mesta till slut kommer fram... såvida nån mupp på posten inte snor det.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att mitt paket från komplett tog längre tid än vanligt med. Det har att göra med vädret helt enkelt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått mitt bc2 som många andra fått Men tror det är för webhallen kanske håller mer strikt på lanseringsdatumet... my bad att inte beställa på game

Permalänk
Medlem

Jag tycker webhallen ofta har dåliga lager så därför beställer jag inte därifrån. Ibland har jag ställt frågor jag vill ha svar på och då har personerna inte kunnat det och inte heller frågat med någon som kan det annat än närmsta personen så deras kundservice känns ibland ruggigt dålig.

Jag köper på sista tiden bara spel därifrån, jag har fått ett dåligt förtroende för dem på grund av deras bristande kunskaper och som sagt deras ibland mycket dåliga lager.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv

Köpte en digitalkamera fråm Webhallen i torsdagskväll och den skickades på fredagen. Första gången dom varit snabba med att leverera på länge.