--Bredband2 Support-- Låter kund vänta minst 11min

Permalänk
Medlem

Ringde igår till fiberstaden och dem sa att bredband2 och skanova(äger teleledningarna) hade ett möte i helgen, då det kommit in mycket klagomål ang bredband2.

Internet var helt borta igår när jag kom hem efter jobbet, provade ringa (22.35) men fick lägga på pga deras telefontid är numera 08:00 - 22:00.

Alltså bredband2 har numera inte 24/7 support.

Ringde 0770811000 klockan 08:00 men kom inte fram efter 30minuter väntan.
Ringer just nu igen på hopp om att nån ska svara men 22minuter har gått.

Betalar idag 388kr / månad.
Kmr byta till LidenData 289kr / månad. (Samma hast.)

*edit 23minuter väntan så byts tonen till en annan i 10 sekunder sen tillbaka till samma igen. Alltså som *asdfasd skrev tidigare Mute knapp !! fan va irriterande.

*nu hände det igen (25min)

*nu efter 29minuter svarade Kristian och sa så här:
fungerar splittern? Ja den är bytt.

Sitius som tar hand om ärenden när man då skickar ett mail till dem så svarar dem efter typ 1 till 2dagar.
När man då svarar direkt när man fått svar så dröjer det ytligare 1 till 2 dagar. Ja men fungerar inte telefon eller måste man vänta cepe länge där med ?svar: ibland :/

Hur som helst så fråga jag om mötet som han också hört om men visste inte mer än att supporten har numera 08:00 till 22:00.

Kristian skulle ringa mig idag när han fått reda på vad det är som är så svårt.

Permalänk
Medlem

Kristian ringde faktiskt tillbaka precis nyss, han sa:
Att pga att det är ny ägare från fiberstaden så måste dem också byta utrustning, så därför alla som har problem med DSL har just detta problem.
Men jag sa åt dem att fixa Specifikt ditt problem nu på en gång.

Jag sa också att ang kompensationen att visst kunde man bara få kompenserat max 30dagar på ett år?
Han sa att det skiljde sig från fall till fall men oftast så var det så, men i ditt fall tycker jag att dagarna du inte varit nöjd så kompenseras du.

Så när jag nu kommer hem hoppas jag att det fungerar, annars ringer jag igen på torsdag.

När det fungerar och jag fått kompenserat så blir det bytte leverantör, DIREKT!

Permalänk
Avstängd

Hmm, då verkar det som felet inte ligger hos din ISP utan hos nya stadsnätsägaren? Det innebär ju att du kommer ha samma problem så länge du är kvar inom samma stadsnät..

Det går att jämföra med Skanova som har han om telestationerna åt Telia.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Fortfarande samma problem.

Har Ringt och gnällt och skällt pga att dem inte kan få iväg nån j*vla tekniker.

Ringde idag och dem svarade på 7minuter :S dem va fullt bemannat sa han.

Han frågade om min dator hette : acerviv. - Nej det heter den inte! dem sa även att utrustningen var fel men har provat med en annans modem som fungerar perfekt.

Dem måsta ha MAC adressen så får kolla den igen på lunchen!

Nu har det gått 56dagar sen jag felanmälde och har självklart skickat in papper på byte av ISP men det tog 5veckor så 31mars blir bytet.

Bredsämst2 har blivit för stor så då kan man sänka kvaliten på Servicen. Sämst!

Jag alltid rekommenderat BB2 förr.

MEN ALDRIG IGEN!

Permalänk
Medlem

Hmm haft Telia i snart 5 år, å endast en gång har de strulat rejält varpå dom skicka ut en tekniker direkt (mot at ja skulle få betala om de visade sej att de var mitt fel att de a fel), men de va nån som hade råkat dra ur nåt ur stationen ja va inkopplad så de kosta inget. Har väl haft tur med Telia

(dom safear en del oxå, har i dagsläget 8Mb, vilket beskrivs som "6-8Mb")

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Hmm haft Telia i snart 5 år, å endast en gång har de strulat rejält varpå dom skicka ut en tekniker direkt (mot at ja skulle få betala om de visade sej att de var mitt fel att de a fel), men de va nån som hade råkat dra ur nåt ur stationen ja va inkopplad så de kosta inget. Har väl haft tur med Telia

(dom safear en del oxå, har i dagsläget 8Mb, vilket beskrivs som "6-8Mb")

En kompis till mig hade inte lika mycket tur när det gäller Telia. Routern (den man får till "Telia - Smart-paketet") ville inte dela ut någon IP till en ny bärbar. De ringde Telia supporten som startade om routern (låter konstigt att man kan starta om routern på distans) och efter detta gick routern åt helvete. De ringde sedan igen och nästa kille dom pratade med sa att man ABSOLUT INTE fick starta om routern, eftersom den kan kortslutas. Vilka ägg.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
En kompis till mig hade inte lika mycket tur när det gäller Telia. Routern (den man får till "Telia - Smart-paketet") ville inte dela ut någon IP till en ny bärbar. De ringde Telia supporten som startade om routern (låter konstigt att man kan starta om routern på distans) och efter detta gick routern åt helvete. De ringde sedan igen och nästa kille dom pratade med sa att man ABSOLUT INTE fick starta om routern, eftersom den kan kortslutas. Vilka ägg.

Mjo Konstigt nog får man den bästa hjälpen av kvinnliga supporters på Telia lol

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Det lustiga är ju att jag hört att bredband2 ALLTID brukar svara inom 30 sec när du klickar på att du vill säga upp bredbandet. Detta kallas väl för "win back" ifall jag har rätt.

Så ring och säg att i fall de inte fixat det inom MAX en vecka så vill du ha bredbandet uppsagt för gott eller något och om de hinner fixa det så skall du ha kompensation såklart.