Apple säljer 51 000 Ipads på två timmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sahlstrom
Mmm. Det är oerhört synd att jag inte kan köra mina hålkort i iPaden

Är det här seriöst ditt svar?

EDIT: Näe, nu har jag sagt mitt och ni har nog sagt erat. Vi kommer ingevart och jag står på min punkt.
När Apple sänker priserna på sina produkter och jag kan tänkas köpa en så kan vi diskutera ordentligt om produkten i sig, tills det,
Ha det bra.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Jösses, jag borde inte ge mig in i denna diskussion, men snåltänkeriet hos vissa är så stort att man blir förbluffad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Sen att du KiXeR vill veta varför jag kör BMW? Jag tycker om och testa, jag bestämmer mig inte för ett märke och kör på det utan testar allt som går, gör man inte det så anser jag inte att man bildar någon uppfattning. Det här är min första tyska bil och tänkte nu mot våren testa antingen en VW eller en AUDI.

Vad är det som säger att vi som väljer Apple inte testat andra former av hårdvara, telefoner, operativsystem etc? Är du så inskränkt att du tror att alla de som väljer att gå över till Apple från Windows, Nokia, SonyEricsson, Dell, HP, Vaio och så vidare inte har någon koll alls på vad de vill ha? Hur kommer det sig att ett flertal människor jag känner som har använt allt annat än Apples produkter (dissat dem hårt till och med), testat, bytt och är supernöjda?

På något outgrundligt vis verkar det som att på tok för många människor har svårt att hantera att alla inte tycker som dem. Till och med så framstår det ibland som att de känner sig hotade på något märkligt vis.

Använd du din netbook, är du nöjd så är väl det jättebra. Om du någon dag känner att du vill köpa en tablet så kommer det att finnas en uppsjö att välja emellan och det står dig fritt att välja den du vill ha, allt utifrån dina egna önskemål.

Fint va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack
Apples produkter är ren skit, MEN de är däremot helt rätt i tiden, där yta och image är mycket mycket viktigare än innehåll, åtminstone för den nya drönarklassen. Och det är också de som har den disponibla inkomsten och en vilja lika stark som lera och en åsikt som absolut inte är deras egen. Det har således aldrig funnits en mer perfekt målgrupp att tjäna pengar på.

På ett sätt älskar jag apple, de tar från rika hipsters och ger.. ja till sig själva. Jag beundrar denna förmåga att skinna de med mer pengar än vett.

Men samtidigt hatar jag dem för att de verkligen inte tillför något gott till denna värld och om något bara dummar ner saker så att de som tror att hårddisken är det som är hårt på en dator, inte skall gå under.

Om man byter ut äpplet på en macbook, till en skinande röd stjärna, hade ingen märkt skillnaden eftersom det skulle passa så bra

Jag återvinner från förstasidan bland kommentarerna:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
det är ett känt faktum att äppel människor skulle köpa en bajskorv om mr jobs sålde den...det som är mer chockerande är vad dom är att betala för den.

äppel är en livstil inte en produkt!

Det är ett känt faktum att folk uttalar sig och har väldigt starka åsikter om saker fastän de inte är särkilt insatta i ämnet.

Ni som menar att folk gillar Apples produkter bara för att det handlar om design och status får ta och ge er.
Ni tror inte ordet användbarhet också hör till en av anledningarna? Känslan att använda grejorna?
Uteseendet på operativsystemet och programmen och hur man använder dessa?

Kolla hur Windows-programmen här ser ut:
http://www.idg.se/2.1085/1.302603/sju-gratisprogram-for-smart...

Det är 2010 nu för sjutton!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma