Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ang. försäljning av dator

Permalänk
Medlem

Ang. försäljning av dator

http://www.sweclockers.com/annons/?id=48071

Såg annonsen nyss, tycker inte det verkar vara värt 5500 kronor, vad tycker ni? Vore kul att veta om jag missbedömt situationen...

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Re: Ang. försäljning av dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
http://www.sweclockers.com/annons/?id=48071

Såg annonsen nyss, tycker inte det verkar vara värt 5500 kronor, vad tycker ni? Vore kul att veta om jag missbedömt situationen...

Håller med men man sätter ju ett högt pris för att få ut så mkt pengar som möjligt, tror han är medveten om att det e lite högt, därav "Går att pruta lite :)"

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mosl92
Håller med men man sätter ju ett högt pris för att få ut så mkt pengar som möjligt, tror han är medveten om att det e lite högt, därav "Går att pruta lite :)"

Lite fult gjort av honom tycker jag
Man borde inte försöka lura folk på pengar :/

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
Lite fult gjort av honom tycker jag
Man borde inte försöka lura folk på pengar :/

Eller så är han smart!

När jag var i Spanien så hade alla massa stånd där dem sålde saker, och alla satte huur högt pris som helst, sen sa dem något i stil med "You arrh mayyj freindd, fhaiiive euoroo!"

Permalänk

Tycker inte det där var något att haka upp sig på. Kanske lite dumt att lägga ut datorn för det priset på Swec.. Men det är ju inget extremt precis och det skulle vara en annan sak om den las ut på blocket för samma pris för det skulle jag lätt kunna göra!

Det är sånna här saker man kan haka upp sig på! -_-
http://www.blocket.se/orebro/Riktigt_fet_speldator_25819717.h...

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Tycker inte det där var något att haka upp sig på. Kanske lite dumt att lägga ut datorn för det priset på Swec.. Men det är ju inget extremt precis och det skulle vara en annan sak om den las ut på blocket för samma pris för det skulle jag lätt kunna göra!

Det är sånna här saker man kan haka upp sig på! -_-
http://www.blocket.se/orebro/Riktigt_fet_speldator_25819717.h...

DET kallar jag överpris......

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
Lite fult gjort av honom tycker jag
Man borde inte försöka lura folk på pengar :/

Jag förstår inte riktigt ditt tankesätt. Lura någon på pengar? Det är ju väldigt tydligt vad man får med.
I sin favoritvärld hade säljaren fått 5500 kronor för den (egentligen hade säljaren i den bästa av världar fått oändlig med pengar för den), i en köpares favoritvärld hade säljaren gett bort datorn gratis. Om du vågar dra lite i din sida av repet så finns möjligheten att båda parter gör en bra affär.
Om man köper allt för originalpris och sedan går och känner sig lurad så anser jag att man har större problem än att man har betalat ett par hundralappar mer än vad man anser att datorn är värd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mosl92
DET kallar jag överpris......

Fast prisets sänks vid billigare affär, så om man prickar rätt hamnar prissänkningen i en oändlig nedåtspiral så där är det bara att åka och hämta datorn gratis!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Tycker inte det där var något att haka upp sig på. Kanske lite dumt att lägga ut datorn för det priset på Swec.. Men det är ju inget extremt precis och det skulle vara en annan sak om den las ut på blocket för samma pris för det skulle jag lätt kunna göra!

Det är sånna här saker man kan haka upp sig på! -_-
http://www.blocket.se/orebro/Riktigt_fet_speldator_25819717.h...

Det var och ta i, har den där datorn ens kostat 20.000kr som ny?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Tycker inte det där var något att haka upp sig på. Kanske lite dumt att lägga ut datorn för det priset på Swec.. Men det är ju inget extremt precis och det skulle vara en annan sak om den las ut på blocket för samma pris för det skulle jag lätt kunna göra!

Det är sånna här saker man kan haka upp sig på! -_-
http://www.blocket.se/orebro/Riktigt_fet_speldator_25819717.h...

Gillar den annonsen faktist, framförallt slutet

"(Psst! Priset sänks en smutta vid billigare affär!) "

Det låter ju bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Fast prisets sänks vid billigare affär, så om man prickar rätt hamnar prissänkningen i en oändlig nedåtspiral så där är det bara att åka och hämta datorn gratis!

Haha garvade som fan åt det också

OT så förstår jag inte varför du ska skapa en tråd och gnälla på ett pris? Skicka mail till annonsören istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mansonite
Lite fult gjort av honom tycker jag
Man borde inte försöka lura folk på pengar :/

Mmm det är ju väldigt fult att tjäna pengar också.

Jag tycker att alla som tjänar pengar är fula.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Håller med...askul:D: "(Psst! Priset sänks en smutta vid billigare affär!)", han snor in sig själv i meningen = ju billigare affär han (säljaren) kan tänka sig att göra blir priset billigare.:)xD;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!