Vilken Mobil Ska Man Välja?

Permalänk

Vilken Mobil Ska Man Välja?

Nu ska man slå på stort med en ny mobil :P, en monstermobil xD

Vilken är bäst till kamera, video och spel?

De jag har kollat på är:

Sony Ericsson Satio
Sony Ericsson Vivez ? hette den så ?
Samsung Jet
HTC Hero

Vilken är bäst ?

Tacksam för svar !

Mvh Bryngel

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk

Skulle köra på Hero jag då den kör Android. Satio och Vivaz har bra kamera, men kör Symbian. Sen Jet vet jag inte riktigt men de kör väl nåt egetutvecklat skulle jag tro. Om jag vore du skulle jag nog spara till en Desire istället, en tusenlapp dyrare men det är det värt enligt mig.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Jag har hero och är inte alls nöjd med den
Kameran är dålig och spelen usla!

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk

ok och den har bra kamera och video också det elr ?

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Kör på HTC Desire än hero. Mycket snabbare samt större bättre skärm. Desire har även led blixt.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

okej har kollat lite hittade den för 4700kr på Pc City, men är inte det än typ arbets telefon eller så? jag är ju liksom inte ute efter en Arbetstelefon

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Avstängd

Du skulle ju kunna kolla på Samsung PIXON12 oxå, sambon köpte en och den var grymmt bra...

Permalänk

ok aa den verkar också vara bra

Men att det ska finnas så många mobiler att välja mellan får nog ta en seriös funderare och sedan tänka på ifall jag ska ha Abonnemang elr kontantkort .. Men fortsätt lägg in förslag på mobiler i Tråden så är ni snäll ska gå och lägga mig nu GodNatt !

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Vad vill du att den skall vara bra på?
Foto: Satio
Film: Vivaz
Android: X10 = Gratis spel o program i Butiken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yubi
Vad vill du att den skall vara bra på?
Foto: Satio
Film: Vivaz
Android: X10 = Gratis spel o program i Butiken

Jag tycker nästan att PIXON12 var bättre på FOTO än SATIO, jämförde båda när tjejen skaffa sin PIXON, men SATIOn är oxå en väldigt trevlig nalle, lite billigare än PIXON är den oxå!

MVH

Permalänk

Det ska ju vara en bra kamera/video mobil . Så det står ju mellan Satio och Vivaz, men Vivaz är ju billigare men med mindre Mp kamera vilken ska man välja av dom och välj nu i helheten:P

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Tycker du ska kolla in Acer liquid den är riktigt fin
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=527368

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BryngeL95
Det ska ju vara en bra kamera/video mobil . Så det står ju mellan Satio och Vivaz, men Vivaz är ju billigare men med mindre Mp kamera vilken ska man välja av dom och välj nu i helheten:P

Fördel på Satio är ju iaf Xenonblixt o Linsskydd, vilket inte Vivaz har.. Vivaz verkar dock riktigt grym i övrigt och är ju en nyare telefon.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Så Satio är den man ska satsa på ? Linsskydd är väl väldigt bra att ha elr?

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BryngeL95
Så Satio är den man ska satsa på ? Linsskydd är väl väldigt bra att ha elr?

Skönt att slippa rengöra linsen hela tiden och det är ett bra skydd.

Permalänk
Medlem

Du kan filma i HD med Vivaz och det blir bra enligt tester. Dessutom har den en funktion som gör att autofocusen fokuserar när man filmar.

Allt är igentligen bättre på Vivaz än Satio förutom stillbilder.

Permalänk

Ok då Vinner Vivaz då, den har ju även billigare pris

Tack så mycket för alla era Svar det har hjälpt och jag har även sett lite nya Telefon märken som har väldigt bra mobiler förutom Sony Ericsson, Nokia och Samsung.

Tack så mycket !

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Det som gör mig osäker är recensionerna av telefonen...man är ju minst sagt kritiska till operativsystemet Symbian och användarvänligheten verkar vara dålig.

Nu har jag aldrig testat en hightech telefon men hade nu tänkt göra mitt första köp och läser då att HTC Legend har fått grymma recensioner. Men då jag är Ericsson trogen lutar det ändå åt denna telefon, men det är inte utan att recensionerna bekymrar mig lite.

Har någon nån kommentar om operativsystemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Tycker du ska kolla in Acer liquid den är riktigt fin
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=527368

Jag hoppas du skämtar? Han vill ha en kameramobil å du rekomenderar Acer Liquid. Går ju knappt ens att knäppa kort med.

Sen att Acer är "pain in the ass" gör ju att man fort lessnar på hur dom behandlar kunderna. Å det gör ju att man inte ger mycket för deras telefoner heller.

Tex. att dom ska släppa Acer LiquidE ett tag innan det ska komma en uppdateringsrom till Acer Liquid, för annars tror dom ingen kommer köpa LiquidE. Snacka om att pissa på sina kunder.

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk

Slut skrivet i denna tråd, jag har bestämt mig =). Det blir HTC Desire det är en grym telefon. Den har ju även hyffsad kamera iaf.

TACK FÖR ALLA INLÄGG !!!!!!

Mvh BryngeL

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...