Windows startar inte.
Hej!
Min dator har ibland stängt av sig under en tid men det har alltid gått bra att starta upp den igen. Men efter senaste så vill inte windows starta.
Bios kör igång men efter den är klar blir skärmen bara svart. Tröck på reset knappen efter jag väntat ett tag men blev likadant men äntade lite till och den började installera ett par windows uppdateringar jag laddat ner tidigare under dagen men det gjorde inte saken bättre. Får möjligheten att reparera windows vilket jag har gjort. Först kommer det upp att den inte kan reparera med dessa detaljer:
Problem signature:
Problem Event Name: StartupRepairOffline
Problem Signature 01: 6.1.76000.16385
Problem Signature 02: 6.1.76000.16385
Problem Signature 03: Unkown
Problem Signature 04: 21200986
Problem Signature 05: AutoFailover
Problem Signature 06: 2
Problem Signature 07: NoRootCause
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033
och sen när jag kollar diagnostik och reparations detaljer så är alla tester successfull förutom i slutet där det står:
Root cause found:
----------------
Unspecified changes to system configuration might have cause the problem.
Repair action: System files integrity check and repar
Result: Failed. Error code = 0xa
Time taken:: 37675 ms
vilket för mig inte säger så mycket. Men googlade "Error code = 0xa" och verkar som att det kan varit en windows uppdatering som orsakat det men varför gick det isf inte att starta innan de hade installerats?
Provade sen att köra en Windows Memory Diagnostic tool som stod på 99% väldigt länge sen stängde datorn av sig, antar att den inte var lyckad men den hade inte hittat något fel under dom 99%.
Har även försökt att starta i felsäkertläge men den stannar medans den håller på att ladda in .sys filer
och har även ingen återställningspunkt.
Det som finns i datorn är detta:
Windows 7 Pro x64
Asus P5E Moderkort
Corsair CMPSU-520HX 520W Nätaggregat
Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB DDR2-minnen
Gigabyte Radeon HD4850 Dual-DVI 512MB Grafikkort (PCI Express) x 2
Intel Core 2 Quad Q9450 2,66GHz Socket 775 Box Processorer
Samsung SH-S223Q DVD-brännare för dator
Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS 32MB 500GB 3,5 tums S-ATA-hårddiska
Är mycket tacksam för hjälp. Om det bara är så att komma in i windows för att dubbelkolla att jag har allt jag behöver på min externa och kan formatera med gott samvete.
Jag hoppas jag har fått med allt