[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk

Jag bytte till phoenix miner, den som dannesvs länka och nu funkar det som det ska!

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Jag bytte till phoenix miner, den som dannesvs länka och nu funkar det som det ska!

den har en tendens att lösa saker

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Spännande, jag fick precis igång poclbm-minern genom ssh i ubuntu för att minea headless *stoilt*

Eriik; kan fortf inte välja instant cashout, what gives?

installera screen (sudo apt-get install screen) så kan du starta din miner och sedan logga ut från ssh utan att den stoppar.

Tack för att du sade till, uppenbarligen bestämde sig bitcoind för att inte svara på mina send-requests längre, trots att andra kommandon går bra.. Jag ska titta på det nu och säger till så fort problemet är löst.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Sweet, redan installerat screen då jag följde http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=7514.0 även om det inte fungerade på natty, som för ett par andra i den tråden.

Ska bara kolla tt grejorna inte överhettas i garderoben så smetar jag in burkarna mot swepool igen.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

intressant nog har jag screen installerat, den droppar fortfarande om jag stänger ssh-sessionen, idéer?

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Prata med dina föräldrar om det. Om vi säger att du skulle tjäna 1000kr i månaden, kan du t.ex. ge dina föräldrar ca 300 för el. (Borde väl räcka per månad?) Du kommer antagligen tjäna mer beroende på hur kursen går och hur mycket du minar, men du förstår.

Öppna ett bankkonto där du har möjlighet att använda "Maestro" eller liknande (vet inte vad visas variant heter). Sedan om ni har möjlighet kan ni öppna ett till för betalningar via internet som ni sedan för över till det konton som ska ha pengarna.

Okej, Tack för snabbt svar. Så du menar om jag minear med ett 6950 i en månad skulle jag kunna få ihop 1000? Eller vad tror ni man kan få ut av 12timmar x30?

Skulle kunna fråga om jag kan sätta upp ett konto där bara bitcoin finns . Värt att köpa ett till 6950 senare? Spelar inget spel som kräver det, men tänkte att eftersom skalningen var linjär så kunde man tjäna en del?

/antar96

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

intressant nog har jag screen installerat, den droppar fortfarande om jag stänger ssh-sessionen, idéer?

Du startar en screen först, och sedan phoenix?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har jämfört swepool och slush's pool ett tag nu.
Jag får ~4% stales på swepool och ~2% på slush's
Det borde vara tvärtom eftersom swepool har LP, så nått verkar fel :/
Dessutom får minern slut på jobb och får vänta en stund ung. var 3e share.
Trots detta verkar jag tjäna lika mycket på swepool och slush's, med en möjlighet till förbättring på swepool.

För er som undrar över hur man får ut pengar beskrev jag (och några andra) det lite smått för en-ett par sidor sedan. Hittills har jag plockat ut ~600kr (sålde först 5BTC för ~100kr och i måndags 10BTC för ~500kr) Dessutom har jag sparat 15BTC (jag säljer hälften och behåller hälften) som jag hoppas ska stiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Har jämfört swepool och slush's pool ett tag nu.
Jag får ~4% stales på swepool och ~2% på slush's
Det borde vara tvärtom eftersom swepool har LP, så nått verkar fel :/
Dessutom får minern slut på jobb och får vänta en stund ung. var 3e share.
Trots detta verkar jag tjäna lika mycket på swepool och slush's, med en möjlighet till förbättring på swepool.

För er som undrar över hur man får ut pengar beskrev jag (och några andra) det lite smått för en-ett par sidor sedan. Hittills har jag plockat ut ~600kr (sålde först 5BTC för ~100kr och i måndags 10BTC för ~500kr) Dessutom har jag sparat 15BTC (jag säljer hälften och behåller hälften) som jag hoppas ska stiga.

har du phoenix 1.47? för jag skaffade den och nu har jag slut på jobb för minern ca var 150e share i 3-20 sec:P

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem

hehe, linux-noob deluxe anmäler sig, fick det att lira nu, man tackar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

har du phoenix 1.47? för jag skaffade den och nu har jag slut på jobb för minern ca var 150e share i 3-20 sec:P

Japp, 1.47 och phtak kernel

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

haha nice

jaa undrade lite det med, hur får man ut sina BTC från swepool.net?

Man behöver minst 1 btc för att kunna ta ut, detta för att det finns en begränsning för hur lite bitcoind kan skicka utan att betala avgift. Så fort du får 1 btc kommer det dyka upp en knapp på din profil, trycker du på den så betalas dina bitcoins ut till din address.

Morna: Nu är cashout-funktionen fixad, säg gärna till om du får problem igen.

Visa signatur

Permalänk

Jag upptäckte en sjuk/ rolig sak.

Har 2st 6950 och kör på "lösmining" som jag kallar den ( -k poclbm DEVICE=1 VECTORS BFI_INT AGGRESSION=5)

Mem på 650mhz ger 280 MH/s men en svart rand på min högra skärm.

Mem på 750mhz ger 280 MH/s och ingen svart rand, inget konstigt med det.

MEN!!

Mem @ 700mhz ger 300Mh/s, ingen svart rand. Rikigt random Imho, men det har kanske någon bra förklaring.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Japp, 1.47 och phtak kernel

phtak? hmm prova poclbm isf, det är vad jag använder

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Jag upptäckte en sjuk/ rolig sak.

Har 2st 6950 och kör på "lösmining" som jag kallar den ( -k poclbm DEVICE=1 VECTORS BFI_INT AGGRESSION=5)

Mem på 650mhz ger 280 MH/s men en svart rand på min högra skärm.

Mem på 750mhz ger 280 MH/s och ingen svart rand, inget konstigt med det.

MEN!!

Mem @ 700mhz ger 300Mh/s, ingen svart rand. Rikigt random Imho, men det har kanske någon bra förklaring.

du nämnde 2 st kort, det borde inte göra skillnad men ha båda på samma clocks och prova med fastloop
kan kanske funka då jag vet folk som haft problem pga det innan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

phtak? hmm prova poclbm isf, det är vad jag använder

Konstigt, själv har jag jätteproblem med poclbm ~10% stale oavsett pool eller klock.

@Eriik chashout verkar ändå inte funka, gjorde en nu men bitcoinexplorer-länken säger "No such transaction", vet iof. inte om det tar ett tag. Jag har ju vart lite för hastig ett par gånger tidigare också

Jag har funderat lite på om jag ska fixa en väldigt enkel (det är vad mina kunskaper sträcker sig till än så länge) androidapp för att visa balans och workers (den informationen som finns på profilsidan).
Är det nån mer än jag som skulle vara intresserad av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Konstigt, själv har jag jätteproblem med poclbm ~10% stale oavsett pool eller klock.

@Eriik chashout verkar ändå inte funka, gjorde en nu men bitcoinexplorer-länken säger "No such transaction", vet iof. inte om det tar ett tag. Jag har ju vart lite för hastig ett par gånger tidigare också

Jag har funderat lite på om jag ska fixa en väldigt enkel (det är vad mina kunskaper sträcker sig till än så länge) androidapp för att visa balans och workers (den informationen som finns på profilsidan).

Porta till oss som har ett äpple på våra mobiler!

Blockexplorer är sega på att uppdatera, funderar på om jag ska ta bort den länken. Har du bitcoin på datorn borde du se transaktionen inom ett par sekunder, på mybitcoin kan det ta några minuter innan den dyker upp.

EDIT: Nu är hashspeed ett flytande medelvärde över de senaste 60 minuterna, det borde bli lite mer exakt än det varit tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

hmm jag sitter på min laptop just nu så ser inte allt som går på miningdatorn men 10% shit :s det har jag inte haft sen jag laddade ner med BitComet samtidigt... du har inget sånt igång?

För jag har <2% stale med poclbm på swepool och <1% på mining.bitcoin.cz :s

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Porta till oss som har ett äpple på våra mobiler!

Blockexplorer är sega på att uppdatera, funderar på om jag ska ta bort den länken. Har du bitcoin på datorn borde du se transaktionen inom ett par sekunder, på mybitcoin kan det ta några minuter innan den dyker upp.

EDIT: Nu är hashspeed ett flytande medelvärde över de senaste 60 minuterna, det borde bli lite mer exakt än det varit tidigare.

Hehe, kan tyvärr inte äppelprogramering

Du hade rätt, det funkar. Bra jobbat!

Skrivet av DanneSvs:

hmm jag sitter på min laptop just nu så ser inte allt som går på miningdatorn men 10% shit :s det har jag inte haft sen jag laddade ner med BitComet samtidigt... du har inget sånt igång?

För jag har <2% stale med poclbm på swepool och <1% på mining.bitcoin.cz :s

Nej ingenting.
Jag minear visserligen på windows då jag inte lyckas få igång det i ubuntu (jag verkligen hatar amd's linux drivare) vilken kan förklara dem lite högre delen stales med phatk, men poclbm är det som sagt något allvarligt fel med :/

Permalänk
Medlem

Kört nu ett tag med mitt gammla Gtx 275 o ligger runt 60 Mh/s.

Funderar på o stoppa in 4st 5850, men kan ja då köra dem var för sig och få 4x ~300 Mh/s som det står i wikin?

Eller ja behöver köra dem i crossfire och tappar ja inte då en massa prestanda?

Kör ett Asus Rampage III Extreme och ett 1000W Corsair HX nätagg så borde ju funka?

http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1366/Rampage_III...

Här är korten ja tänkte : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=616095

Edit: kör Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Hehe, kan tyvärr inte äppelprogramering

Du hade rätt, det funkar. Bra jobbat!

Nej ingenting.
Jag minear visserligen på windows då jag inte lyckas få igång det i ubuntu (jag verkligen hatar amd's linux drivare) vilken kan förklara dem lite högre delen stales med phatk, men poclbm är det som sagt något allvarligt fel med :/

fan vad konstigt... jag kör också på windows. och jag har som sagt inga problem med poclbm xD

fast kör du XP, Vista eller 7?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turki:

Funderar på o stoppa in 4st 5850, men kan ja då köra dem var för sig och få 4x ~300 Mh/s som det står i wikin?

Kör ett Asus Rampage III Extreme och ett 1000W Corsair HX nätagg så borde ju funka?

asså du kopplar ju ihop dem via crossfire för att clocka dem mm men sedan ställer du bara in olika devices och borde få ca 4x300Mhash/s

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turki:

Mining skalar helt linjärt (till skillnad från spel) så 4st 5850 = 4*300MHash.

Edit: Med dina prylar är det inga problem att köra 4st 5850. Tänk dock på att ett vanligt chassi har 7st platser och 5850 är dual-slot!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turki:

Med crossfire påslaget behöver du inte ha en dummyplug på de andra korten, annars är det ingen skillnad.

Skrivet av DanneSvs:

fan vad konstigt... jag kör också på windows. och jag har som sagt inga problem med poclbm xD

fast kör du XP, Vista eller 7?

mysko :S
Kanske är min processor lite ostabil? Fast den klarar sig bra i OCCT i 6 timmar...
Kör 7an

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Pie-or-paj;11035045"]Med crossfire påslaget behöver du inte ha en dummyplug på de andra korten, annars är det ingen skillnad.

Man behöver ingen dummyplug om man kör ut mot minst en skärm, något inte jag vill göra utan vill köra utan skärmar alls, kan tåla att poängteras. Detta gäller dock bara Windows.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Mining skalar helt linjärt (till skillnad från spel) så 4st 5850 = 4*300MHash.

Edit: Med dina prylar är det inga problem att köra 4st 5850. Tänk dock på att ett vanligt chassi har 7st platser och 5850 är dual-slot!

Fint!

Det verkar dock som att om ja kör 4st så går portarna ner i 8x, hur mycket kommer det påverka?

Kanske borde köpa 2st snabbare kort o köra i 16x?

Kör ett Coolermaster HAF X chassi med 9 slots så borde nog få plats där.

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6653

Permalänk
Medlem

pci-e hastigheten spelar ingen roll alls när man minear bitcoins, jag kör i pci-e x4 och det är samma hastighet på det kortet när det minear som x16, finns folk som kör fulvarianter och köper moderkort med 1 pci-e x16 och resten pci-e x1 och kör med extenderkablar emellan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen uppskatta lite hjälp här

1. Vad är det för hastighet som mäts? Och vad är tbc?

2. Hur mycket tror ni man kan tjäna på ett 6950, om man kör det 12h varje dag i en månad?

3. Bara att ladda ner programmet, registerar sig, nå en viss mänga mineand, och sedan föra över till bankonto? Eller är det något jag har missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

2. Hur mycket tror ni man kan tjäna på ett 6950, om man kör det 12h varje dag i en månad?

3. Bara att ladda ner programmet, registerar sig, nå en viss mänga mineand, och sedan föra över till bankonto? Eller är det något jag har missat?

1. hastigheten är Mhash, exakt vad det står för vet jag faktiskt inte. BTC (BiTCoins) kan man säga är en ny sorts valuta.

2. ingen aning men skulle gissa ngn stans runt 0.5-1.5 BTC/dag

3. man hämtar programmet eller en miner och skriver egna kommandon som t..ex jag, sedan resistrerar du dig på en pool och en lagringsplats (t.ex www.mybitcoin.com), därifrån så måste du sälja vidare dina BTC innan pengar kan landa på din bank, du kan inte bara slänga in det på banken så att dom växlar om då detta inte är en godkänd valuta ännu

*edit* ett tilläg, detta är egna beräkningar, åsikter och vad jag läst på olika ställen så informationen kanske inte är 100% men stämmer nog ganska bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

1. MHash/s
2. ~1000kr
3. Typ så, du får regga dig på tre ställen (mybitcoin,en pool och en växelsida)