[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Inte hittat något nytt block? borde vara dags för nästa snart

Edit:
Såg nu att lösta block fanns på http://swepool.net/statistics
Block ID hade inte varit dumt att ha med också.

Japp, det kommer Fick inte rubrikerna att fungera på den där sidan heller, men jag får ta tag i det senare.

Min server beställning gick precis igenom och jag håller nu på att konfiguera den nya servern. För er som har era miners pekade mot swepool.net just nu ska det bara vara att vänta så pekar jag om dnsen när allt är klart.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk

Har tänkt testa mining då jag ändå har på datorn 22/7, har laddat ned senaste GUIminern och installerat, men poolen som används i guiden funkar inte (full?) hade tänkt använda swepool och skulle vilja veta vad jag ska skriva in som host/port? Eller om hur jag ska gå tillväga för att börja (guiden lite utdaterad?)

Tack på förhand

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azuricate:

Har tänkt testa mining då jag ändå har på datorn 22/7, har laddat ned senaste GUIminern och installerat, men poolen som används i guiden funkar inte (full?) hade tänkt använda swepool och skulle vilja veta vad jag ska skriva in som host/port? Eller om hur jag ska gå tillväga för att börja (guiden lite utdaterad?)

Tack på förhand

Japp, guiden är utdaterad

Du registrerar dig på swepool.net, skapar en ny worker och skriver sedan in workerns användarnamn och lösenord i guiminer. Host är swepool.net och port är 8337.

Visa signatur

Permalänk

Erik, kan du köra "how to mine" exempel på själva poolhemsidan istället? Där du kan skriva in command line för några vanliga miners. När du har tid alltså. Så skippar du guiden så småningom.

Skall tex. se ut så här för Phoenix miner:
phoenix.exe -u http://username.workername:workerpassword@swepool.net:8337/ -k poclbm DEVICE=0 WORKSIZE=128 VECTORS AGGRESSION=7 -v FASTLOOP BFI_INT

Funktioner jag som miner önskar:
1) Mitt profil är rörigt, finns det möjlighet att radera workers som jag inte använder?
2) Jag skulle vilja se vilka workers är online/offline i profilen, kommer köra "headless" med två riggar. Så jag kan logga in på sidan och se läget från en annan "arbetsdator".

Säg till när den nya servern är i gång så riktar jag om mina.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Servern är uppe och konfiguerad nu, jag väntar bara på att bitcoind ska bli klar med bitcoin-kedjan så är vi klara.

ETA: Ett par timmar

Edit: Jag tog en genväg, min miner är uppe på nya servern.

För er som vill hjälpa mig testa så anslut till 213.180.92.21:8337, jag lovar dock inte att era shares räknas där, men prova att submitta en iaf så jag vet att det fungerar.

phuonganh: Ska titta på dina önskemål så fort allt fungerar igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DNSen är nu ompekad till 213.180.92.21, det kan ta ett tag men ni som vill börja på nya servern kan peka era miners mot 213.180.92.21:8337.

Edit: Verkar som de flesta fått sina dnser uppdaterade så jag slår igen gamla servern nu.

Edit2: Nu vill jag ha lite feedback från er användare, verkar det som ni fortfarande får "Upstream RPC error" och dylikt efter bytet, eller har det löst sig? Något annat problem ni upplever?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azuricate:

Tack på förhand

är du lat kan du även ladda ner miner-setupet som finns i min signatur finns färdiga skript till http://mining.bitcoin.cz och www.swepool.net

Bara att extrahera och följa readme

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Erik, kan du köra "how to mine" exempel på själva poolhemsidan istället? Där du kan skriva in command line för några vanliga miners. När du har tid alltså. Så skippar du guiden så småningom.

Skall tex. se ut så här för Phoenix miner:
phoenix.exe -u http://username.workername:workerpassword@swepool.net:8337/ -k poclbm DEVICE=0 WORKSIZE=128 VECTORS AGGRESSION=7 -v FASTLOOP BFI_INT

Funktioner jag som miner önskar:
1) Mitt profil är rörigt, finns det möjlighet att radera workers som jag inte använder?
2) Jag skulle vilja se vilka workers är online/offline i profilen, kommer köra "headless" med två riggar. Så jag kan logga in på sidan och se läget från en annan "arbetsdator".

Säg till när den nya servern är i gång så riktar jag om mina.

Nu finns dina önskemål i profilen, och nya servern är uppe.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

är du lat kan du även ladda ner miner-setupet som finns i min signatur finns färdiga skript till http://mining.bitcoin.cz och www.swepool.net

Bara att extrahera och följa readme

ja må vara klantig men har gjort som de står men utan nått resultat... GUIMiner för mig står bara och tjatar på connecting

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonden_88:

ja må vara klantig men har gjort som de står men utan nått resultat... GUIMiner för mig står bara och tjatar på connecting

Vilken host/port försöker du ansluta till? Använder du det arbetarnamn och lösenord som står i din profil på swepool.net?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonden_88:

hmm alltså, det är alltid bra att ha flera pools, på sås ätt kan man alltid mina även när den ena är nere .. regga på bitcoin.mining.cz och prova den .cmd filen ist:)

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem

@Eriik, bra jobb med nya servern. Inte ett enda problem hittills. Jag hoppas att du ser till att du får in pengar för serven genom att sänka pps, även om donationer också är intressanta.

Nu är frågan om man ska börja minea igen, har stått rätt stilla på sista tiden. Spec. efter höjningen. Det blir så väldigt varmt i rummet, dessutom låter datorn en hel del.

Permalänk

ja, nu har jag fått igång de,
skapade en CPu miner så gick de igång, dock så står jag som offline på swepool.net

Permalänk
Medlem

Pajn: Tack! Jag kommer inte att sänka utbetalning per share men donationer är alltid välkomna!

Vill passa på att tacka er som donerat hitills också.

Skrivet av Bonden_88:

ja, nu har jag fått igång de,
skapade en CPu miner så gick de igång, dock så står jag som offline på swepool.net

Har man så låg speed att man inte skickar in en share de senaste 15 min kommer man listas som offline, och jag misstänker att det är det som händer dig då CPU-mining är väldigt långsamt. Får du bara "connection error" när du försöker ansluta till swepool med samma inställningar?

Visa signatur

Permalänk

har 1.4 Mhash/s

får bara igång de på :
rpcminer-4way och rpcminer-cpu

testar jag rpcminer-cuda eller rpcminer-opencl så står den bara och säger connecting

tack för du orkar lägga ner tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonden_88:

har 1.4 Mhash/s

får bara igång de på :

testar jag rpcminer-cuda eller rpcminer-opencl så står den bara och säger connecting

Vad har du för grafikkort?

Citat:

Inga problem!

Visa signatur

Permalänk

XFX RADEON HD5770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonden_88:

XFX RADEON HD5770

Då vet jag faktiskt inte varför det inte fungerar. Eftersom du kan ansluta med cpu-miner så borde du skriva in rätt host/port och user/pass och då borde det fungera tycker man. Någon med mer kunskap än jag (som inte kör windows) får gärna flika in och hjälpa till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

till dom som använder/vill använda mitt färdiga paket med miner mm så uppdateras det på onsdag så att det stämmer åter igen med swepool

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonden_88:

har 1.4 Mhash/s

får bara igång de på :

Cuda är nvidias SDK, AMDs heter APP(Accelerated Parallel Processing) efter namnbyte från Stream.
OpenCL är en öppen standard båda kan använda.

För att använda OpenCL behöver du dock APP SDK som finns som val då du installerar drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

DNSen är nu ompekad till 213.180.92.21, det kan ta ett tag men ni som vill börja på nya servern kan peka era miners mot 213.180.92.21:8337.

Edit: Verkar som de flesta fått sina dnser uppdaterade så jag slår igen gamla servern nu.

Edit2: Nu vill jag ha lite feedback från er användare, verkar det som ni fortfarande får "Upstream RPC error" och dylikt efter bytet, eller har det löst sig? Något annat problem ni upplever?

Hade problem precis vid bytet men sen har det gått bra.
Bra fart är det nu också (8.11 GHash/s)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Hade problem precis vid bytet men sen har det gått bra.
Bra fart är det nu också (8.11 GHash/s)

trevligt! då riktar jag om mina miners på onsdag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För mig står det bara "Problems communicating with bitcoin RPC". Vad har jag gjort för fel?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxarn93:

För mig står det bara "Problems communicating with bitcoin RPC". Vad har jag gjort för fel?

Du har skrivit in fel host, port, arbetarnamn eller lösenord

Host: swepool.net
Port: 8337
Arbetarnamn: Det som står på din profil
Lösenord: Samma som ovan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Du har skrivit in fel host, port, arbetarnamn eller lösenord

Host: swepool.net
Port: 8337
Arbetarnamn: Det som står på din profil
Lösenord: Samma som ovan

Jaha, men vart är det jag ska skriva in det? Använder jag fel miner(guiminer)?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxarn93:

Jaha, men vart är det jag ska skriva in det? Använder jag fel miner(guiminer)?

Nej, det ska fungera med guiminer men du får välja Other som server och fylla i uppgifterma manuellt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg jag fel eller började inte den här tråden med en guide ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Nej, det ska fungera med guiminer men du får välja Other som server och fylla i uppgifterma manuellt.

Okej, nu fungerar det! Tack!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DarkOoze:

Cuda är nvidias SDK, AMDs heter APP(Accelerated Parallel Processing) efter namnbyte från Stream.
OpenCL är en öppen standard båda kan använda.

För att använda OpenCL behöver du dock APP SDK som finns som val då du installerar drivrutinerna.

Tusen tack, de löste allt

Permalänk
Medlem

Tog bort begränsningen på 1 btc då bitcoind har patchats om för att inte dra avgift. Tänk dock på att det kan ta lång tid innan en 0.01 transaktion går igenom, så ta inte ut för små summor!

Visa signatur