Permalänk
Medlem

gruppintervju för jobb

hej!
ska på en gruppintervju i dagarna på arla som maskinoperatör. denna typ av jobbintervju är lite ny för mig så undrar om någon, eller några, har erfarenheter/tips att dela med sig kring gruppintervjuer.
vore tacksam.

Permalänk
Medlem

Om det är den gruppintervju jag tänker på så kan det vara som så att ni får besöka en arbetsplats och visa intresse och så vidare bara genom att vara med. Om du blir tvungen välja mellan att framstå som framfusig och ointresserad så väljer du naturligtvis det förra, men balans är viktigt. Antagligen är gruppen inte så stor och ni får kanske t.o.m. göra något tillsammans för att visa er från er bästa sida osv.

Var på gruppintervju för några år sedan på McDonalds och vi fick mest lyssna och sen göra någon aktivitet tillsammans och individuellt.

Men trots allt, var bara dig själv, på ett lite bättre sätt, och du har gjort ditt bästa. Man måste ju kunna anpassa sig till den nya situationen också, det är ju också en kvalité

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jag har varit på två stycken, den första fick jag först passera två intervjuer innan vi fick bekanta oss med varandra. Mitt problem var där att jag blev sittande med en riktig duktig person som hade + 10år arbetserfarenhet inom just detta område och jag hade nada.

Den andra var det bara att de fick många sökande som inte riktigt hade vad de efterfrågade och de valde att ta in flockvis och gallra. (man skulle ha några certifikat som typ ingen har) Det blev helt koas och jag tror ingen i gruppen fick jobbet, delvis beroende på att ingen hade just denna kompetens. (krävs även en viss fysisk skicklighet för arbetet, inte tummen mitt i handen)
Vi som blev intervjuade pratade om allt möjligt och hon som intervjuade oss blev helt utanför.. ( helknäppt)

Angående råd så bete dig som vanligt och visa att du är social, som att inte tala andra i mun etc. Likaså inte vara den som sitter där helt tyst när andra gör reklam för sig.

När jag tänker efter så hade jag varit på en tredje arbetsintervju för typ maskinoperatör för länge sedan och det jobbet fick jag. Men själva intervjun var där enskild och de ville bara se hur vi kunde samarbeta för att lösa problem. Då filmade de t.o.m hela proccessen med filmkamera, där de såg vem som tog för sig och om det var på andras bekostnad. Likaså hur individerna reagerade vid olika problem, som regelbrott.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Läs på om företaget på deras hemsida och se till att kunna så pass mycket som möjligt om just den positionen du ska ha inom företaget.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"