1 timmas onlinespelade, datatrafik?

Permalänk
Medlem

1 timmas onlinespelade, datatrafik?

Hej,

Jag behöver veta ca hur mycket ett online spel drar på 1 timma när man spelar.

heroes of newerth är det spelet.

Någon har en arning hur mycket det kan dra?

Har en hög chef som frågade mig hans son spelar med mobilt bredband och han spelar upp sin kvot varje månad. Saken är den att han har fri suft. tele2 large men dom har även en begränsning på 100 gb.

Hade varit kul med lite svar om någon visste

TACK PÅ FÖRHAND!!!

Permalänk
Medlem

Rätt lite, det blir inga 100gb från bara HoN även om man lirar hela sin vakna tid.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Inte mycket är allt jag kan säga.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Så cheferna på ditt företag får vara höga?
Hur får man anställning där?

Permalänk
Medlem

haha, såg nu att det blev fel svenska haha..

Snackar vi 100mb i timman kanske?

Permalänk

Stora felmarginaler här (har inte Inte HoN), men ett ganska "krävande" spel använder väl ungefär 25kB sammanlagt upp och ned per sekund, vilket blir 90mb i timmen. 100GB / 90 = 1000 timmar, vilket jag hoppas att han inte spenderar vid datorn varje månad.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Skrivet av the_man550:

Stora felmarginaler här (har inte Inte HoN), men ett ganska "krävande" spel använder väl ungefär 25kB sammanlagt upp och ned per sekund, vilket blir 90mb i timmen. 100GB / 90 = 1000 timmar, vilket jag hoppas att han inte spenderar vid datorn varje månad.

Då vore han jäkligt skicklig eftersom en månad på 31 dagar är 744 timmar.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret till bossen!

Permalänk
Medlem

Som andra redan konstaterat så är det ganska svårt att spela gör 100 gb.
Antagligen tankar han även

Permalänk
Medlem

Nedladdning, annan surf, streaming av både det ena och det andra krävs nog för att nå 100gb gränsen... luktar som om sonen döljer något om han säger att han bara spelar...

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Nedladdning, annan surf, streaming av både det ena och det andra krävs nog för att nå 100gb gränsen... luktar som om sonen döljer något om han säger att han bara spelar...

p0rn!!!

Permalänk
Medlem

Han tankar nog lite med ska du se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad händer då jag kommit upp till 1 GB eller 10 GB datavolymförbrukning med Mobilt Bredband från Tele2?

Tele2 förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten upp till 200 Kbit/s om användandet överstiger 10 GB/mån (Medium) eller 1 GB/mån (Small). Vi kommer inte att stänga av ditt Mobila Bredbandsabonnemang. Du kan alltså fortsätta att maila och surfa.

Källa:http://www.tele2.se/kundservice/mobilt-bredband.html

Alltså hastigheten begränsas bara när man överstiger gränsen, det blir ju inte helt stopp.
Eftersom det faktiskt bara står Small och Medium i deras exempel kan jag dock inte med 100% säkerhet säga att det är lugnt att köra på... Men det borde ju vara likadant i alla fall.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Säger som tidigare påpekat, grabben har nog en räv bakom örat och tankar pr0n!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan ju då påpeka att HoN använder 5-8Kb/s vilket motsvarar ca 28MB per timme.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

heheh, Jag gick in till bossen och sa som det var! Tyvärr har du en son som gör olagligheter som tex tankar

Fortsättning följer....

Permalänk
Medlem

Hur vet du att han gör nåt olagligt?

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frbrg:

heheh, Jag gick in till bossen och sa som det var! Tyvärr har du en son som gör olagligheter som tex tankar

Fortsättning följer....

bara för att man tankar betyder inte att man tankar nått olagligt?
han kanske tanka linux eller nått liknande roligt? patchar till spel kanske?
kanske kollat på nå film voddler eller liknande? who knows

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

bah, Hatar när folk frågar vad deras barn egentligen gör på nätet. En snubbe frågade mig om det fanns något sätt att kolla vad de surfade på.

Det var ju så klart inte hans son som var problemet men hans sons kompis, han var en lurig en.

Synd att du hann prata med din höga chef, f-n ge barnen lite frihet imho.
Vi kommer alla att behöva coola hackers i framtiden.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Surfar man aktivt på aftonbladet så går det åt ordentligt med datatrafik kan jag lova. Lyckades vänja mig av den ovanan när jag själv satt på 3G-dongle eftersom den sidan åt upp många megabyte per visit.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

bah, Hatar när folk frågar vad deras barn egentligen gör på nätet. En snubbe frågade mig om det fanns något sätt att kolla vad de surfade på.

Det var ju så klart inte hans son som var problemet men hans sons kompis, han var en lurig en.

Synd att du hann prata med din höga chef, f-n ge barnen lite frihet imho.
Vi kommer alla att behöva coola hackers i framtiden.

Men om barnen använder upp hela bandbredds kvoten så måste man ju göra nånting
Tror inte han är ute efter att kolla vilka sidor eller så han är inne på, mest undrades varför deras bandbredd blir strypt varje månad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Får väl köpa en dongel till da

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

100gb? Idag har vi via adsl gjort av med 3,2gb och då har ingen tankat några stora filer men både spelat, surfat och sett minst 1h youtubevideos i (full)hd. Har ingen mer statistik eftersom routern rensar loggarna när strömmen bryts, vilket den gör varje natt.

Det låter mycket om han mest spelar. Troligen är fildelar han eller kollar mycket streamad video. Hade hälsat honom att han helt enkelt får hushålla med den mängd han har. För om man börjar köpa till extra trafik kommer man får fortsätta och då går man i fel riktning.

Permalänk
Medlem

Tror det är 30 Gb gräns på large, inte 100.

Visa signatur
Permalänk

Tittade på Large och vad det gick att utläsa var det "fri surf" men sedan vet man ju aldrig vad som kan stå i kontraktet sedan. Att titta på youtube i 720p etc drar säkert en hel del.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av netza:

Tror det är 30 Gb gräns på large, inte 100.

Skrivet av Karlsson89:

Tittade på Large och vad det gick att utläsa var det "fri surf" men sedan vet man ju aldrig vad som kan stå i kontraktet sedan. Att titta på youtube i 720p etc drar säkert en hel del.

Fri surf på Large = 25 GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asken:

Källa:http://www.tele2.se/kundservice/mobilt-bredband.html

Alltså hastigheten begränsas bara när man överstiger gränsen, det blir ju inte helt stopp.
Eftersom det faktiskt bara står Small och Medium i deras exempel kan jag dock inte med 100% säkerhet säga att det är lugnt att köra på... Men det borde ju vara likadant i alla fall.

Begränsningen på Large går från max 16 mbit till 0.2 mbit ... så, inte så skönt ändå.