Fredagspanelen 17: SSD-enheter, Asrock HTPC, Windows 8, Onoff i konkurs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cricone:

Att torrents sliter på en SSD är irrelevant. På min första SSD körde jag torrents stenhårt hela tiden, när jag sedan beräknade livslängden var det ändå typ 38 år kvar En bra bittorrentklient skriver inte inte mycket mer än den datan du får in. Läsningen tar ju inget heller på livslängden då det är rensningen av blocken som egentligen "nöter" den, bittorrent läser bra mycket mer än skriver. Hur som helst, även om man teoretiskt skulle nöta SSDn säg till halva livslängden så kommer datorn den sitter i och SSDn i sig vara omodern bra många år innan den får anses förbrukad. Dessutom, varför köpa en produkt om man inte vill använda den? Är som att köpa ett skärbrada och vara rädd att man ska repa den med kniven lixom.

Mycket bra sagt, tänkte skriva om det själv

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Jag är i norrland oh jagar mygg, Shuu Made my day! HAHAHAH

Samma här!! *torkar skratt-tårar å maserar ömma magmuskler* xD Tummen upp från Umeå för den repliken!! d(^__^)

Visa signatur

Kör Äppeldata åxå (≠ fanboy)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

Mycket bra sagt, tänkte skriva om det själv

Tack! Jag tycker det är så mycket felaktigheter och missförstånd när det gäller just SSDer så jag försöker balansera det hela.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha fredagspanel NU!