Internet från LAN port 1 från trådlös router

Permalänk
Avstängd

Internet från LAN port 1 från trådlös router

Hej,

Jag har satt upp ett trådlöst nätverk hemma och det funkar fint. Nu har jag en apparat som jag beöver koppla till internet via en nätverkskabel och jag har kopplat den på port LAN 1 men den ger mig inget internet, endast anslutning till det lokala nätverket.
Jag använder en Netgear RangeMax WPN824 och antagligen finns det ingen internet via portarna endast trådlöst. Hur kan jag göra så att jag får internet till min apparat via kabel?

Hälsningar
Zzigg

Permalänk
Medlem

Om du berättade vad denna "apparat" egentligen är kanske det vore enklare att hjälpa dig. När du säger ansluten till det lokala nätverket, menar du då att du kan pinga eller surfa in på routern?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Avstängd

Hej, Apparaten jag ska koppla är en digitalbox men jag har bara testat med en bärbar dator och där står det att jag är ansluten till nätverket men internetåtkomst saknas.
Behöver jag en switch eller något liknande?

Permalänk
Rekordmedlem

Du menar 824an bara ger internatanslutning via radio?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

radio? Alltså endast trådlöst? Om jag kopplar en nätverkssladd i 824an och sen i datorn så har jag inget internet.

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du logga in i 824 an, har du dhcp aktivt i datorn på det kablade nätverket, vad får du annars för ip i datorn?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Hej, Tack för all hjälp! Problemet låg i det du hade skrivit mrgaffe. Jag erhåller nu IP-adress automatiskt och då har jag Internet.

Tack för all hjälp.

Permalänk
Rekordmedlem

Så du hade satt en statisk adress på ett annat nät alltså, så kan det vara ibland, jag råkar ut för det ibland jag med, det är väldigt lätt att bladdra bort sig när man labbar med nätverk, man sitter o konfigurerar nån router/dator o så trycker man på enter o sen tappar man kontakten & ser att man bytt nät, å sitter o svär lite & får backa o kolla ipnummren eller plocka fram en konsolkabel för att komma in igen.
Bra att det ordnade sig iallafall !

Visa signatur