Jag såg att du vann auktionen, jag hoppas såklart på det bästa.
Jag tittade igenom auktionen lite mer noggrannt i efterhand och tycker att den ser ganska oseriös ut.
HTC Touch HD med laddare, >och?< usb kabel OBS! OLÅST
OBS! Välkommen till våra auktioner. Först och främst ska du som lägger bud inse att lagt bud är bindande och inte går att ångra! Har du 0 i omdöme eller övevägande många negativa omdömen så ska du först kontakta oss! Våra auktioner är ingen test plats eller lekplats. Du som är registrerad har godkänt Traderas regler. Läs gärna personlig info! Hjärtligt välkomna!
HTC Touch HD
Auktionen avser:
Mobil
Batteri
laddare
Penna
laddare
USB kabel
Telefonen är begagnad ( repor ) och säljes fullt funktionell! För mer info om skick se samtliga bilder. Funktions garanti!
OLÅST / OPERATÖRSFRI / OBUNDEN
[/](Auktionsbeteckning nr 23 ) ---- wut??? [/b]
Bud är bindande.
Betalning till Bankgiro inom 5 dagar efter avslutad auktion.
Frakt betalas av köparen. Postens porto tabell gäller!! Vi tar inte ut extra avgifter! Embelage står Vi för!
Betalning sker senast 5 dagar efter till mitt ---- Mitt? Vårt? Företag? Vems? bankgiro.
Betalning via payson/paypal mf. accepteras tyvär inte. -------- Varför ej? Dessa är till för att göra "säkra" auktioner
Postens slarv och hantering står inte vi för. REK går att välja ( kostar extra ).
Postens portotabell är det som gäller.
Varan packas väl.
SE ÄVEN VÅRA ÖVRIGA AUKTIONER
Lycka till
Har fetmarkerat antingen udda grejer eller felstavningar/felskrivningar, jag tycker den ser ganska oseriös ut.
Inte minst så har "de" ingen hemsida och inte heller så finns det något företag med namn swedphone på www.allabolag.se
Jag skulle nog skicka ett mail till tradera och be dem granska säljaren pga osäkerhet/misstanke om oseriös säljare och vänta med betalning tills du vet vem du handlar med/av.
Edit: Vidare undersökt så finns det inte heller någon adress till det såkallade företaget, och säljaren har lagt upp 262 annonser på mobiler på TVÅ dagar.
De flesta av mobilerna är likadana och troligtvis alla är beganade, konstigt nog så har de flesta mobiler av samma sort exakt samma annonstext.
T.ex på P910 så står det "Låda ( innerdel fattas, bara uytre kartong )" på ALLA annonser, konstigt. Har han kanske kommit över en stor leverans av begagnade mobiler utan innerlåda?
Detta är garanterat en scam, ledsen att jag inte såg över annonsen tydligare innan, men det borde du själv ha gjort till att börja med.
Hoppas att du ej betalat pengar.