Vinn nätagg från Seasonic

Hjälp, Windows hittar inte min andra skärm!

Permalänk
Medlem

Hjälp, Windows hittar inte min andra skärm!

Tjah, skulle vilja ha lite hjälp om vad som kan felas.
Ska börja med att säga att jag är fruktansvärt dålig när det gäller allt som har med datorer att göra så det kan vara något jätte lätt..
Men jag har köpt en ny dator, tänkte ha två skärmar så behöll min gamla. Båda är nu inkopplade men mitt problem, när jag ska aktivera min andra skärm hittas den inte av Windows.
Relevanta saker, mitt grafikkort är ett radeon 6950( ska vara kapapel för 4 skärmar), har en kopia av W7 Ultimate som datorn har upptäckt är en kopia(om det du har någon betydelse)
När jag sätter i skärmen händer inget, helt svart, jag har prövat att byta mellan det undre och övre uttaget, skärmen som sitter i det övre funkar , inte i den undre, dvs att det undre uttaget är det som krånglar..
Jag går in på kontrollpanelen och vidare till 'conect to external display' klickat på detect men den hittar ingen mer skärm, inte heller om jag går in via grafikkortet hittar den någon..
Kan jag ha gjort någon uppenbar miss(Alla sladdar är i^^) eller är det någon som varit med om något liknande och vet vad det kan vara ?
Tack på förhand MVH playride

Permalänk
Medlem

Utaget kan vara trasigt? på mitt förra grafik kort gick en port sönder, så jag fick byta grafik kort för att få dubbla kontakter igen. men men, jag kör ett grafik kort som är från stenåldern och kör aldrig med dubbla skärmar, utom på laptopen där jag kör den inbyggda och tvn via hdmi. här är en en liten guide som jag hittade med en snabb google sökning

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.277741/sa-kopplar-du-ihop-fl...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Det är bara en vecka gammalt, har verkligen kollat noga och inget i uttaget eller på sladden ifrån daton verkar något vara fel.
Tack för länken, läste faktist den tidigare, fanns dock inget där som va till någon hjälp.

Permalänk
Medlem

En normal grej som många missar när de skaffar en ny skärm är att de måste "utvidga skrivbord till denna skärm" utan det så identifierar windows skärmen och den finns där, men blir inte en del av arbetsytan i windows. Klicka runt lite och se vad du hittar.

Du kan behöva dra iugång AMD vison control center; och där ställa in allt i AMD eyefinity inställningarna.

Permalänk
Medlem

Låter bekant att utvidga den så skulle förväna mig om inte jag har gjort det.. Men hur gör jag det isåfall ?

Permalänk
Medlem

Starta AMD Vision engine control center. Gå till AMD eyefinity multi-bildskärm, och skapa sen en bildskärmsgrupp. Borde inte vara svårare än så.

Permalänk
Medlem

Går in där, men väl inne i det programmet kan jag hitta en annan skärm en den första jag har i.. :/