Konstigaste datorproblemet i år?
Hej!
Jag har nyligen byggt ihop en liten sandy-bridge dator och när allting var klart så sätter jag in strömkabeln och kopplar in den till min skärm.
När jag sedan trycker på start-knappen på chassit så händer ingenting.....
Det lyser dock på moderkortet så jag misstänkte att jag hade kopplat start-knappen fel eller något liknande.
Jag börjar med att koppla om och trycker på start-knappen ca 30 ggr och rycker ut strömkabeln flera ggr och försöker få det att fungera.
Men helt plötsligt så börjar systemet att snurra igång och man blir väldigt förvånad.
Jag går så in i bios och leker lite, kollar runt och njuter av asus UEFI
Jag ställer in AHCI mode och kollar så att allt verkar bra, det gjorde det också.
Då stänger jag av datorn och kopplar in en dvd-spelare, ska nämligen installera Windows 7.
När jag nu skall starta den så inträffar samma sak IGEN! Den startar inte!
Jag gör samma sak som innan och lyckas få den att snurra igång efter 20 minuters pillande.
Då botar jag upp på skivan och sätter igång installationen.
Efter ca 5 min så stendör datorn och det går inte att sätta på den......
Jag lyckas få igång den igen och går in i bios och låter den stå där och samma sak inträffar efter 5 min, den stendör...
Vad är problemet!?
Datorn:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1138058/2011-11-19
+ en Western Digital Scorpio Blue 500GB
Jag har testat att koppla in ett annat nätagg i burken för att se så att det inte var Antecs nätdel som var "sönder" men det var samma fel då med.
Tack på förhand!