Mellandagsreor 2011

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja påpeka att det är smart/viktigt att ni kollar prisjakts statistik. För ni vill väl inte lura era swec-vänner? Exempel på en luring var Samsung laptopen på netonnet, som i verkligheten var dyrare nu än för 2 månader sedan...

Tänk på att priserna alltid har lite extra nu i juletid, och var därför väldigt noggranna med vad ni rekommenderar.

Grymt bra tråd i övrigt dock

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hzup:

Jag skulle vilja påpeka att det är smart/viktigt att ni kollar prisjakts statistik. För ni vill väl inte lura era swec-vänner? Exempel på en luring var Samsung laptopen på netonnet, som i verkligheten var dyrare nu än för 2 månader sedan...

Tänk på att priserna alltid har lite extra nu i juletid, och var därför väldigt noggranna med vad ni rekommenderar.

Grymt bra tråd i övrigt dock

Fast å andra sidan är det ju företag som betalar för att få bli listade på prisjakt, så det ger ju ändåså inte den mest rättvisa bilden

Permalänk

Har någon sett nedsatt pris på någon Acer Predator G3610 någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR_FREDDY50:

Har någon sett nedsatt pris på någon Acer Predator G3610 någonstans?

Du borde inte köpa en färdig stationär dator även under rea. Det är alltid bättre med att bygga en själv, eller låta t.ex. Inet bygga en åt dig. Du borde starta en tråd där du skriver vad du ska ha datorn till, vilken budget du har etc. så får du säkert bra tips där på prisvärda datorer.

Permalänk
Medlem

Ingen som hittat en systemkamera på mellandagsrean :)?

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Du borde inte köpa en färdig stationär dator även under rea. Det är alltid bättre med att bygga en själv, eller låta t.ex. Inet bygga en åt dig. Du borde starta en tråd där du skriver vad du ska ha datorn till, vilken budget du har etc. så får du säkert bra tips där på prisvärda datorer.

Shysst och tack för svaret!

Permalänk
Skrivet av Miniwonka:

Ingen som hittat en systemkamera på mellandagsrean :)?

http://www.dustinhome.se/canon-eos-550d-optik-ef-s-18-55-f-35... Feting najs! Har en själv

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Precis en sådan jag var ute efter faktiskt^^

Permalänk
Skrivet av Miniwonka:

Precis en sådan jag var ute efter faktiskt^^

Haha, så passande då:) Köp även en UV lins

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Migliore:

Köp Andersson 55" led på netonnet!
Sjukt bra bild. Klippte direkt!
7990:-
Sitter på mobben och ska kliva av bussen nu så hinner inte länka. Sorry!

Tack för tipset! Det är klart ett oslagbart pris.. men är lite tveksam till bilden kontrasten, lightbleeding osv .. lite svårt när man inte kan titta på tvn och bedöma :/

Skrivet av Marcusk:

Du borde inte köpa en färdig stationär dator även under rea. Det är alltid bättre med att bygga en själv, eller låta t.ex. Inet bygga en åt dig. Du borde starta en tråd där du skriver vad du ska ha datorn till, vilken budget du har etc. så får du säkert bra tips där på prisvärda datorer.

På tal om Acer Predator så var jag på Mediamarkt i söndags.. där en kille frågade om han kunde köpa burken löst utan skärm..

Varav säljaren säger "Nej det går inte, faktum att vi är ENSAMMA i sverige som säljer Acer Predator!!" "Riktigt fett chassi va??!"

Suck..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Tack för tipset! Det är klart ett oslagbart pris.. men är lite tveksam till bilden kontrasten, lightbleeding osv .. lite svårt när man inte kan titta på tvn och bedöma :/

Dom hade uppe den på netonnet i borås så att man kunde kika på den in action. Dom körde Big Buck Bunny på den i 1080p och det såg inte speciellt bra ut tyckte jag. Den hade även nåt lustigt myrkrig bland pixlarna som man kunde se om man stog nära. Kan ju ha varit dåliga kablar iofs men jag tror inte det. Ja det finns iaf bättre saker att lägga ner 8 papp på tycker jag.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Betydligt billigare på tex Rajala. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=560156

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför inte denna istället Canon EOS 600D
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=823135

Permalänk
Medlem

Säg gärna till om ni hittar Sony 46"-55" på rea

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Skrivet av xeno95:

Varför inte köpa ett GTX570 för samma pris? Är detta snabbare?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Nån som varit ute i handeln som sett någon vettig 55" LED till bra pris? .. Expert sålde ju en 55" för 9995:- men en LUXOR .. kändes inte som man vill chansa på det märket

Jag vet inte så mkt om Luxor som LCD/LED. Men min gamla Luxor 28" TjockTV fungerade lika bra efter 25 år när jag körde den till återbrket för ett tag sen för att ge plats åt en plattare modell

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Avstängd

HTC Evo 3D för endast 2990 kr hos CDON.COM ( orginal pris 5990 kr )
http://cdon.se/hemelektronik/htc_evo_3d_black-15064360

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Kan tipsa folk som är i tankarna att köpa en Macbook, så har Elgiganten idag(?) rabatt på Macbook Air 13.3" med 128gb SSD.

9790kr, vilket är minst 1000 kr billigare än att köpa den med studentrabatt!

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04