Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grafik kortet funkar inte

Permalänk
Medlem

Grafik kortet funkar inte

Hej, nu har jag ett problem till, när jag starta upp min dator idag så först blev upplösningen 1024x768 som också var den högsta som jag kan ha just nu (har inte varit så tidigare har kunnat göra med 1366x768) och ingen utav mina grafik kort fungera (har laptop) som när jag går in på enhetshanteraren så står det att: "Den här enheten använder inga resurser,eftersom ett problem har uppstått." fattar inte vad det kan vara och jag har testat starta om datorn.... Hoppas ni kan hjälpa mig. Dom grafik korten jag har är Intel HD graphics och AMD radeon HD 6770M 2GB

Kan tilllägga att detta är 5 problemet jag har haft med denna datorn 2 eller 3 har fixat sig av dom......

Ha det bra

Permalänk

Har du installerat drivrutiner? Om inte så får du in på amd.com och väljer rätt grafikkort där. Använd ditt 6770M eftersom Intel HD Graphics är det som är integrerat med CPUn.

P.S. Grafikkort*

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem

Funkar inte installera drivrutinerna ens.......
Det var inte såhär igår när jag satt och lira eller liknande som jag brukar....