koppla externhårddisk till xbox 360?

Permalänk

koppla externhårddisk till xbox 360?

Hejsan! tänkte köpa ett xbox med 4gb hårddisk. min fråga är kan man koppla in en externhårddisk och ha som hårddisk till xboxet eller hur funkar det?

MVH

Permalänk
Medlem

Det ska gå. Fungerar iaf med ett USB minne. Plugga in och testa.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem

Du kan dock bara använda 16gb om du ska ha den att spara på.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Okej! men räcker det med 16gb? kommer nog mest spela forza motorsport 2-3 och 4 kommer annars spela allt annat på ett ps3

Permalänk
Medlem

Beror på vad du vill göra med ditt Xbox. Om du laddar ner alla DLC till dessa spel så bör det nog ta en 5-10 gig gissar jag på. Helst vill du ju installera spelet på hårddisken också då det inte låter så mycket och laddar snabbare... Det kan nog bli på håret skulle jag nog säga...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk

Ja annars får man ha 2 minnen med 16gb. ska nämligen inte spela något annat på detta, är mer en ps3 snubbe

Permalänk

Det finns hårddiskar att köpa som du sedan sätter i ditt xbox360. så att du får 254gb hårddisk sammanlagt

Permalänk
Medlem

254gb sammanlagt... ehh va?

finns
20
60
120
250
320

dessa är storlekarna som stödjs som hårddiskar i en vanlig 360

att pilla med usb är meningslöst, kika på blocket, tradera, ebay en 360 hdd kostar inte så mycket
speciellt inte med alla kloner som MS inte har blockerat på 4 år, och inte verkar göra heller

/Daniel

Permalänk

Okej. För jag har kopplat in ett usbminne nu men får inte fram de. Hur får man fram de på xboxet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har intite provat än...

Hej jag ska också köpa ett 4gb xbox till priset 1240 kr och jag tänkte köpa till en extern hårddisk till xboxet men vet inte om det funkar att spel på hårddisken. Någon som vet något om det?

http://www.youtube.com/watch?v=CC8ai5ghNoo

Permalänk
Medlem

Köp med hårddisk gubbar! Jag snålade och ångrar mig idag. Även om man inte tror att man kommer använda den så kommer det komma tillfällen då du önskar att du hade lyssnat på snubben på gamestop och köpt med HDD... Det handlar väl bara om några hundralappar mellan modellerna? USB-minnen har jag testat med. Fungerar bra för lagring men inte för spel. Har krånglat som bara den för mig.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gameboy1337:

Hej jag ska också köpa ett 4gb xbox till priset 1240 kr och jag tänkte köpa till en extern hårddisk till xboxet men vet inte om det funkar att spel på hårddisken. Någon som vet något om det?

http://www.youtube.com/watch?v=CC8ai5ghNoo

Vad jag läst mig till så fungerar spel via extern minne endast från USB minne av klass 6; dock helst klass 10.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7