Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

USB-hub, fungerar det bra?

Det är som så att det mobila bredbandet jag hade en gång i tiden hjälpte till att mörda 2 av mina 3 usb-portar, så jag har tänkt mig att införskaffa en sån här; http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164596729

Är det någon som har någon erfarenhet av något liknande?
Hade tänkt använda en mus och mobiltelefon (internetdelning) tillsammans.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

sålånge det inte är så mycket data/ström som ska skickas så går det bra med den, men jag skulle rekommendera en med extern strömförsörjning, då blir det precis som att ha (4?) äkta usb portar. (en vanlig hubb delar bara upp en port till flera)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Tack för svaret!
Har du måhända någon du kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

har haft mycket problem med usb hubbar. så blev väldigt förvånad när denna http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link... fungerade utan minsta problem. rekommenderas

edit: kräver dock extra ström men då kan du koppla in vad som helst.

Visa signatur
Permalänk

Jag funderar lite på om man kan använda en y-kabel liknande denna för att ansluta en nätadapter? Det borde väl se till att strömmen räcker till alla anslutna enheter?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekommendera denna - modellen har visserligen några år på nacken men har funkat felfritt för mig:

http://www.webhallen.com/hardvara/45877-d-link_7-portar_usb-h...

Jag har två sådana - vilket ger mig gott om USB-uttag.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

När den har "mördat" 2 av dina usb portar skulle jag rekommendera ett nytt modem..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Kan väl inte skylla på modemet allt för mycket, var väl snarare vårdslöshet kombinerat med korkad design.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Kollade på den med 4 portar, 7 känns lite overkill för min del.
Får nog bli en sådan i morgon om någon inte har hemska erfarenheter av den.

Permalänk
Medlem

vet inte hur bra den funkar men den ser cool ut

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av apspektakel:

Kollade på den med 4 portar, 7 känns lite overkill för min del.
Får nog bli en sådan i morgon om någon inte har hemska erfarenheter av den.

rekoenderar också dom, dub-hubbarna (:P) är skitbra

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem

Ta du den med 7 portar, de kommer troligen att gå åt, ska du lyxa till det så leta reda på en usb 3 hub.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ta du den med 7 portar, de kommer troligen att gå åt, ska du lyxa till det så leta reda på en usb 3 hub.

Vad är det för vits med det om datorn bara har usb 2?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av apspektakel:

Vad är det för vits med det om datorn bara har usb 2?

Idag kanske det är så, men det sitter usb 3 på allt nytt så 2 fasas ut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Idag kanske det är så, men det sitter usb 3 på allt nytt så 2 fasas ut.

Så fungerar usb2 i usb3 ändå.
Samt usb 2 lär inte fasas ut nästa vecka.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Rekordmedlem

Det är bakåtkompatibelt, och utfasningen har redan börjat

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är bakåtkompatibelt, och utfasningen har redan börjat

men inte ur marknaden än på ett tag ska du se.
samt så länge hans prylar och dator fungerar finns det ingen vinning.

Behöver han sen, så kan man köpa det då.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |