Permalänk

Kudos för schysst bygge!

Här har du ju en sjukt snygg monitor annars..
Ytan är lite snål, men du slipper ju kanterna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzzone:

Kudos för schysst bygge!

http://media.bestofmicro.com/nec-crv43-curved-display,T-K-213...

har du någon länk till var man kan köpa den skärmen ?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzzone:

Kudos för schysst bygge!

http://media.bestofmicro.com/nec-crv43-curved-display,T-K-213...

faktiskt. vart kan man köpa den?

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem

Vart har du köpt ditt bord? Och vilka mått är de?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Vart har du köpt ditt bord? Och vilka mått är de?

uff.. ikea. 220 eller 240 tror jag.

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Skrivet av Acco22:

http://www.slashgear.com/nec-crv43-43-inch-curved-lcd-arrives...
Där är lite info om den.. Lite väl lågupplöst för att vara så stor. Den verkar även ha utgått.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixxor123:

http://www.slashgear.com/nec-crv43-43-inch-curved-lcd-arrives...
Där är lite info om den.. Lite väl lågupplöst för att vara så stor. Den verkar även ha utgått.

alldeles för liten upplösning för priset inte värt det

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Varför kan ni inte bara respektera att Acco vill vara anonym? Ok, jag trodde också han trollade i början. Innan detta album kom upp (han hade 2-3 liknande innan). Varför bry sig om vem han egentligen är? Är inte detta en sida som handlar om datorer, och inte söka upp personliga uppgifter??

Räcker väl med att vara trevlig, eller försöka åtminstone, och säga att han har en sjukt nice rigg, och hur pass avundsjuka eller inte, ni är.. ?

^ Failade lite på min meningsuppbyggnad just, men you get the point?

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Totat overkill i onödan Dator är gammal om 2år.

Säger killen som sitter på en Alienware....

Permalänk
Medlem

Fantastiskt vad avundsjukan flödar i denna tråden, till den grad så att ni även måste ta reda på vem det är som har kontot. Tragiska människor det finns.

Har man mycket pengar över så varför inte använda det till vad man tycker är intressant? Riktigt fett bygge även om jag tycker det är jävligt overkill. Du borde fixa ett riktigt fint ljudsystem också när du ändå är igång. Lite öronorgasm är ju aldrig fel!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w | CPU-kylning: Liquid Freezer II 360 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Skrivet av mrfish:

Fantastiskt vad avundsjukan flödar i denna tråden, till den grad så att ni även måste ta reda på vem det är som har kontot. Tragiska människor det finns.

Har man mycket pengar över så varför inte använda det till vad man tycker är intressant? Riktigt fett bygge även om jag tycker det är jävligt overkill. Du borde fixa ett riktigt fint ljudsystem också när du ändå är igång. Lite öronorgasm är ju aldrig fel!

Kom inte o säg att du inte skulle vilja ha dem delarna i din dator.. Sen har jag för mig att han har skrivit lite om sitt ljudsystem om du läser kommentarerna här.

Skrivet av Chosz:

alldeles för liten upplösning för priset inte värt det

Jo det var ju det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixxor123:

Kom inte o säg att du inte skulle vilja ha dem delarna i din dator.. Sen har jag för mig att han har skrivit lite om sitt ljudsystem om du läser kommentarerna här.

De inte dem!

Jag hade ju inte tackat nej om jag blev erbjuden den datorn. Hade kunnat sälja av en massa delar som jag finner onödiga och tjäna en liten hacka på traven! Sen undrar jag hur mycket den kostar att ha i drift per timme, den kan nog öka ens elräkning en del.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w | CPU-kylning: Liquid Freezer II 360 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Skrivet av mrfish:

De inte dem!

Jag hade ju inte tackat nej om jag blev erbjuden den datorn. Hade kunnat sälja av en massa delar som jag finner onödiga och tjäna en liten hacka på traven! Sen undrar jag hur mycket den kostar att ha i drift per timme, den kan nog öka ens elräkning en del.

Ops, jo men om jag hade samma lön som Acco22 skulle jag säkert köpa något liknande. Sen så har ganska många lägenheter där el ingår..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skall bygga om datorn kommande vecka. skall se skillnaden i prestanda med att ta ut revodriven, stoppa in det 4e 7970 och sätta 2st force gt i raid0.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snälla alla ni som frågar.. Läs andra kommentarerna! Där står svaren på nästan vartenda fråga!

iaf.. Riktigt frestande! Tänk om man med var fotbolls spelare, eller skapare av nästa apple?
Haha, men ska bli kul att följa galleriet, 6/5!

Permalänk
Skrivet av Acco22:

Gjorde lite research då man varit sugen på den tidigare men den fallit i glömska.
Tydligen slutade dom producera den under 2009

Men Nec, ostendo och alienware hade varianter av den. (Förmodligen dock exakt samma under skalet)
Ska kolla med http://www.extremegamingdevices.com/
Där har dom iofs ökat ursprungspriset med nästan 2000$.
De enda länder jag vet den sålts i är Japan & Usa.

Vore sjukt kul om dom gjorde om konceptet nu med oled. Om det inte redan finns?

Edit: Ostendo var tillverkaren som nec & alienware satte sina tags på. Ostendo skall tydligen fortfarande sälja dom själva.
www.ostendo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzzone:

Gjorde lite research då man varit sugen på den tidigare men den fallit i glömska.
Tydligen slutade dom producera den under 2009

Men Nec, ostendo och alienware hade varianter av den. (Förmodligen dock exakt samma under skalet)
Ska kolla med http://www.extremegamingdevices.com/
Där har dom iofs ökat ursprungspriset med nästan 2000$.
De enda länder jag vet den sålts i är Japan & Usa.

Vore sjukt kul om dom gjorde om konceptet nu med oled. Om det inte redan finns?

Edit: Ostendo var tillverkaren som nec & alienware satte sina tags på. Ostendo skall tydligen fortfarande sälja dom själva.
www.ostendo.com

Tyvärr är det fortfarande samma panel med låg upplösning. Hade kunnat varit ett intressant alternativ till x3 eyefinity. Tycker fortfarande att du ska köpa en rigg till dina skärmar :).

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tunezz:

Undrar varför han inte lagt upp galleri
Jävla troll

alltså han trollar inte, han går i 8an(enligt hans profil) och han är professionell moddare, han har fixat så att han kan köra 16X på alla fyra 7970 och dom 3 revodrive på sin rampage IV extreme mb.

AA FAST NE!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga, jag är t.o.m. avundsjuk på "reservdelsdatorn" Fast inte på ett missunnsammt sätt får jag väl påpeka. Jag hade ju gett gärnet om jag hade haft cash till allt det.

Men riktigt nice bygge

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

GE MIG MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!! helt sinnessjukt men vad är det för nätagg du har? måste ju vara typ 1500w om det pallar 3 7970s inte liten uppgradering asså!

Det drar inte så mycket. Den datorn lär väl dra under 1000w?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Det drar inte så mycket. Den datorn lär väl dra under 1000w?

har faktiskt inte kollat vad den drar. använder ett 1500w platimax nätagg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ju sånt här man vill se även om det var förvånande att se det i sweclockers galleri.

Vore najs bygga nåt liknande, sen om han säljer delarna snabbt får han tillbaka något även om han förlorar

pengar men som han själv säger han vill ha det bästa när det kommer och han har råd.

Själv är jag glad bara se att han svarar efter en del kommentarer som förekommit i tråden

och att han fortsätter uppdatera bilderna !

5 av 5

Permalänk
Medlem

Kone e fan den sämsta skiten jag någonsin ägt, DÖD ÅT ROCCAT!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Kone e fan den sämsta skiten jag någonsin ägt, DÖD ÅT ROCCAT!

kan faktiskt hålla med dig om att den inte alls lever upp till dom förväntningarna man har på den musen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När får vi se ombyggnaden? Dvs du stoppar in Force GT och in med det fjärde 7970?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

När får vi se ombyggnaden? Dvs du stoppar in Force GT och in med det fjärde 7970?

Väntar just nu på min sista "connector" mellan grafikkorten för vattenkylningen. Funderar även på att använda 4x vertex 3 istället för force gt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt bygge! Inte så snyggt men som du skrivit så är det baserat på prestanda och inte looks och vad jag försått så finns här rejält med prestanda!
Måste säga att detta får mig motiverad. Är själv arbetslös och vantrivs med min situation i livet. Måste skaffa mig ett jobb och få inte lite pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Väntar just nu på min sista "connector" mellan grafikkorten för vattenkylningen. Funderar även på att använda 4x vertex 3 istället för force gt.

OCZ har väl generellt sätt haft mer problem med sina diskar? Hade gått på GT jag

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Du är nog snart ute efter en ny dator, då köper jag denna

Permalänk

Det enda jag kan tänka mig som skulle ge dig något mer utav en utmaning var att jag såg en som hade satt in ett ps3 i datorn och dom fungerade parallelt, annars är det enda jag kan få ur mig är wow!