Permalänk
Medlem

Vet inte om jag kanske bör skapa en ny tråd egentligen då det är lite OT, men skippar att bidra till trådkaoset och frågar istället här om någon vet vart man kan hitta stora MDF-skivor, typ 2000x1500mm minst, egentligen räcker väl 1900x1400, men alltid bra med lite marginal!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Vet inte om jag kanske bör skapa en ny tråd egentligen då det är lite OT, men skippar att bidra till trådkaoset och frågar istället här om någon vet vart man kan hitta stora MDF-skivor, typ 2000x1500mm minst, egentligen räcker väl 1900x1400, men alltid bra med lite marginal!

K-rauta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Om man kollar på hemsidan, så hittar man (iaf jag) inget av intresse där. :/

EDIT: Största jag hittat där hittills är 2500x1200 :/

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Om man kollar på hemsidan, så hittar man (iaf jag) inget av intresse där. :/

Där jag bor är det i deras butik man hittar roliga grejjer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Där jag bor är det i deras butik man hittar roliga grejjer.

Har du någon aning om hur stora skivorna där är?

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Har du någon aning om hur stora skivorna där är?

Srry, var ett år sedan jag köpte en sådan. Var iaf över 2 meter lång och omkring 1,5 meter bred, säkert ännu bredare. Inte heller säkert att de har samma sortiment i alla sina butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Har ett IKEA Skrivbord, dock lite för litet för min smak, som ni ser är de lite väl belamrat. ^^

http://i.imgur.com/plqwx.jpg

En riktig ungkarlslya med foppatofflor och raklödder på golvet ?

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Mcgreag:

http://www.sakurakai.se/wp-content/uploads/skrivbord.jpg

Här var mitt. Lite dålig bild men det går nog att se det som är viktigt.
Ikea Gallant hörn bord med förlängning till höger och vänster. Stativen som skärmarna står på har farsan snickrat ihop, mycket praktiska och stabila. Det står en skrivare baken pappershållaren till höger. Brukar vara mer belamrat med hade precis städat när jag såg tråden

Gillar hur du maximerar användandet av det där eluttaget lol! x))

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffey:

En riktig ungkarlslya med foppatofflor och raklödder på golvet ?

Det är icke raklödder, det är Antistatisk rengöringsskum

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Det är icke raklödder, det är Antistatisk rengöringsskum

Luft på burk trodde jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Luft på burk trodde jag

Kan vara optisk klar också från samma företag hehe, men nu när det säger luft så ser det ut som en luftburk.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Har ett IKEA Skrivbord, dock lite för litet för min smak, som ni ser är de lite väl belamrat. ^^

http://i.imgur.com/plqwx.jpg

Kanske dags för ett större ?

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ingen märkvärdigt men funkar, går i tankarna att köpa en till skärm och ett hörn skrivbord från IKEA.

Notera dammet vid fläkten, rengjorde fläkt filtret för ca 3 dagar sen. Smällar man får ta av att ha datorn vid golvet

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Lite dålig bild men här sitter man många timmar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Säger ju då bara, detta ser väl mer normalt ut. Snyggt tagnentbord ( har samma ) mycket snygg mössa, vart köpte du den?
SK Gaming!

Hehe, mössa fick jag i reklam på dreamhack i vintras, spelar inte CS, men musmattan var snygg så det fick bli den när jag hade glömt min andra (under tangentbordet) vid samma tillfälle.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Oj oj mycket fint!

Vad är det där för Midi-keyboard? Såg smidigt ut, utan massa onödiga knappar, vart riktigt sugen faktiskt, det jag har just nu tar upp massa plats, känns plastig och en tangent har gått sönder

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Oj oj mycket fint!

Vad är det där för Midi-keyboard? Såg smidigt ut, utan massa onödiga knappar, vart riktigt sugen faktiskt, det jag har just nu tar upp massa plats, känns plastig och en tangent har gått sönder

Tack så mycket!
http://www.thomann.de/se/miditech_garagekey.htm Är inte precis någon pianist och letade efter något billigt. Känns lite väl plastigt och billigt ibland, men det lilla jag använder det så fungerar det mycket bra.

EDIT: Finns octave upp och ner på baksidan, på varsin sida om sladden

Permalänk
Skrivet av Ghetti:

Tack så mycket!
http://www.thomann.de/se/miditech_garagekey.htm Är inte precis någon pianist och letade efter något billigt. Känns lite väl plastigt och billigt ibland, men det lilla jag använder det så fungerar det mycket bra.

EDIT: Finns octave upp och ner på baksidan, på varsin sida om sladden

Tack! Får se om det blir det eller om jag inte denna gången ska spara lite till något lite dyrare (och inte lika plastigt). Är inte heller någon pianist, men ändå Får försöka hitta något som är lite dyrare, men ändå sådär smidigt

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Här spenderar jag det mesta av tiden hemma. Står i vardagsrummet, en fördel med att bo ensam, behöver inte isolera sig eller bry sig om ljud Huvudskärmen är 27", för att ge lite perspektiv.

Permalänk
Musikälskare

Tar en bild snart å lägger upp ^^

Hoppas nån kommenterar bara xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

http://i23.photobucket.com/albums/b391/spitfir3/helhet.jpg

Här spenderar jag det mesta av tiden hemma. Står i vardagsrummet, en fördel med att bo ensam, behöver inte isolera sig eller bry sig om ljud Huvudskärmen är 27", för att ge lite perspektiv.

Riktigt vackert skrivbord! Ogillar dock de Samsung-skärmarna med ultraglossiga-kanter, och din sekundära skärm bidrar mest till att dra ner helhetsintrycket dessvärre.

Var kommer ditt skrivbord ifrån och var kommer det här hörlursstället ifrån? Kan du möjligtvis posta någon mer bild på det hörlursstället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Riktigt vackert skrivbord! Ogillar dock de Samsung-skärmarna med ultraglossiga-kanter, och din sekundära skärm bidrar mest till att dra ner helhetsintrycket dessvärre.

Var kommer ditt skrivbord ifrån och var kommer det här hörlursstället ifrån? Kan du möjligtvis posta någon mer bild på det hörlursstället?

Japp jag kan hålla med om att den sekundära skärmen inte riktigt passar in, stjäl en helsikes massa utrymme gör den också, men är så van med två skärmar att den får lov att hållas

Hörlursställningen är egentligen bara en cykelkrok från K-Rauta som jag limmade fast på ett mörkt kakel och lade sånadär "trampdynor" under. Håller inte riktigt en skönhetsinspektion på nära håll men den fungerar väldigt bra!

Angående bordet, nu har jag ingen aning om det säljs i Sverige (är själv från Finland). Asko finns knappast där hos er, det är enda kedjan som har den modellen här. Den egentliga tillverkaren är danska Tvilum, här är listan på svenska återförsäljare iallafall. Bordet hör till serien "Box".

Permalänk
Skrivet av Wladir:

Kul tråd! Vackra, stilrena och rymliga skrivbord är inte att underskatta. Riktigt avundsjuk blir man på vissa duktiga Sweclockare.

Här är ett par bilder på min hörna, ingenting speciellt, men postar för sakens skull. Måste försöka få tag på en snyggare skärm tror jag bestämt. :/

http://i.imgur.com/DYE0e.jpg

http://i.imgur.com/KOQ9U.jpg

Alternativt en bättre stol kanske?

Permalänk

Ja här har vi min lilla "hörna", trivs bra med att kolla på film med 5.1 och 160 säng

Specsen på datorn finns i sign om det är någon som undrar

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

Hörlursställningen är egentligen bara en cykelkrok från K-Rauta som jag limmade fast på ett mörkt kakel och lade sånadär "trampdynor" under. Håller inte riktigt en skönhetsinspektion på nära håll men den fungerar väldigt bra!

Haha, jag är benägen att hålla med dig – den såg bättre ut på håll. Men så länge den fyller sin funktion så är det inte hela världen!

Skrivet av Wh1sp:

Angående bordet, nu har jag ingen aning om det säljs i Sverige (är själv från Finland). Asko finns knappast där hos er, det är enda kedjan som har den modellen här. Den egentliga tillverkaren är danska Tvilum, här är listan på svenska återförsäljare iallafall. Bordet hör till serien "Box".

Aah, okej. Jag var mest nyfiken på att kolla upp det för skojs skull, det var ett riktigt fint skrivbord hur som helst!

Skrivet av born_in_fire:

Ja här har vi min lilla "hörna", trivs bra med att kolla på film med 5.1 och 160 säng

http://img821.imageshack.us/img821/9168/desktop2tkz.jpg

http://img829.imageshack.us/img829/3984/desktop1v.jpg

Specsen på datorn finns i sign om det är någon som undrar

Det där är nog den absolut snyggaste hörnan jag någonsin har sett, jag skojar inte. Helvete vad bra den faller mig i smaken! Synd med Razer-produkterna bara, och att det det inte riktigt är så stilrent som jag tycker om – men utöver det ser det hur trevligt ut som helst.

Används de stora högtalarna tillsammans med Logitech-setet? I så fall, hur fungerar det gällande inkoppling till dator och förstärkare?

Vad för något Logitech-paket är det förresten? Har det något namn?

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Det där är nog den absolut snyggaste hörnan jag någonsin har sett, jag skojar inte. Helvete vad bra den faller mig i smaken! Synd med Razer-produkterna bara, och att det det inte riktigt är så stilrent som jag tycker om – men utöver det ser det hur trevligt ut som helst.

Används de stora högtalarna tillsammans med Logitech-setet? I så fall, hur fungerar det gällande inkoppling till dator och förstärkare?

Vad för något Logitech-paket är det förresten? Har det något namn?

Tackar tackar säger detsamma med razer produkterna men fick i julklapp för ett par år sedan o så länge de funkar så är jag nöjd, skulle dock vilja ha ett tangentbord med mekaniska brytare

Japp de gör de, kopplar in högtalarna i subben via vanlig koppar tråd och från subben till datorn använder jag Optisk kabel Dock så är det ett litet minus om man har sådana högtalare till ett aktivt system då de ses som satelliter :/

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Skrivet av born_in_fire:

Tackar tackar säger detsamma med razer produkterna men fick i julklapp för ett par år sedan o så länge de funkar så är jag nöjd, skulle dock vilja ha ett tangentbord med mekaniska brytare

Trevligt att se att du inte är någon Razer-P12-fanboy! Ett stilrent och avskalat QPAD-tangentbord tillsammans med någon mus som är mindre blingbling samt en mer stilren musmatta så vore det hur vackert som helst! ...enligt mitt tycke då, givetvis.

Skrivet av born_in_fire:

Japp de gör de, kopplar in högtalarna i subben via vanlig koppar tråd och från subben till datorn använder jag Optisk kabel Dock så är det ett litet minus om man har sådana högtalare till ett aktivt system då de ses som satelliter :/

Så alla kablar går till subwoofern och sedan från subwoofern till datorn via optiskt kabel? Har du ingen förstärkare? Det ser ju nämligen ut att vara någonting liknande en förstärkare till vänster om din centerhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Trevligt att se att du inte är någon Razer-P12-fanboy! Ett stilrent och avskalat QPAD-tangentbord tillsammans med någon mus som är mindre blingbling samt en mer stilren musmatta så vore det hur vackert som helst! ...enligt mitt tycke då, givetvis.

Sweclockers musmatta såklart:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Trevligt att se att du inte är någon Razer-P12-fanboy! Ett stilrent och avskalat QPAD-tangentbord tillsammans med någon mus som är mindre blingbling samt en mer stilren musmatta så vore det hur vackert som helst! ...enligt mitt tycke då, givetvis.

Så alla kablar går till subwoofern och sedan från subwoofern till datorn via optiskt kabel? Har du ingen förstärkare? Det ser ju nämligen ut att vara någonting liknande en förstärkare till vänster om din centerhögtalare.

Ja ett qpad/steelseries tangentbord vore nice älskar musen dock (ergonomiskt)

använder detta Ljud paket fast använder pappas gamla JBL:are som frontare då ^^

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |