Permalänk
Medlem

PS Vita Frågor

Tjena!
Bestämt mig för att skaffa en PSvita, men fundeerar över lite grejer och undrar om någon trevlig person som äger maskinen kan dela med dig information

Först är de om Wifi modellen samt 3G modellen. Hur funkar 3G? Kör man in ett SIM-kort som mobilt bredband eller är de något inbyggt som du bara betalar för per månad? Isåfall vilken operatör :)?

Andra frågan är angående NEAR i Psvitan, såg lite trevlig ut, finns den i WiFi modellen?

Va är skillnaderna mellan 3G och WiFi modellen förutom just 3G?

Angående Multiplayer, om jag spelar med 3G versionen i t.ex. tåget? Kommer jag lagga för jag spelar med ett mobilgt bredband om de nu är mobilt?

Jag kan spela "Alla" spel jag har i mitt Playstation konto, till ps3an på PS Vita:n

Vad finns de för andra skillnader? Det är 500 kr mellan 3G och WiFi, de måste väl vara något mer?

Hoppas någon har mina svar:)

Tack i förhand

Permalänk
Inaktiv

Du sätter i SIM och APN och surfar på om du har 3G-modell.
Tele2 mobilt bredband Small är väl så billigt du kan komma (79 kr/mån), om du inte kör någon dagssurf med någon kontant Comviq Surf eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Du sätter i SIM och APN och surfar på om du har 3G-modell.
Tele2 mobilt bredband Small är väl så billigt du kan komma (79 kr/mån), om du inte kör någon dagssurf med någon kontant Comviq Surf eller så.

Okey, tack:)
Någon som har information omde andra frågorna?

Permalänk
Medlem

sitter du på tåg så kan du ju ta deras WiFi och plinka genom den för stabilare nät?
Risken är vid 3g att du kan droppa som tusan i mottagning om man har otur

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

sitter du på tåg så kan du ju ta deras WiFi och plinka genom den för stabilare nät?
Risken är vid 3g att du kan droppa som tusan i mottagning om man har otur

Tänkte också så, inget o spela med alltså...:/

Permalänk
Medlem

mje mjo,men t.ex iPad har det avstängt att inte kunna spela via 3G pga spelen skickar & tar emot data.
Har man lågt tak så är väl största risken att du fyller kvoten snabbt?

Men har du tillgång till wifi ofta så är det ju lugna puckar.
Finns fria ställen i dom flesta städer.
Donkan,max osv.
Telia har väl sina hotspot överallt

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

3g är inte helt smidigt att spela på oavsett, latenser är oftast lite för höga om man inte sitter i en storstad hela tiden. Tåg vet väl de flesta att 3g fungerar kasst med, testa att ringa från tåg så märker du.

3g modellen har väl wifi med, är väl knappast antingen eller. Så köper du den så kan du ju välja hur du vill koppla upp dig beroende på förhållande.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

3g är inte helt smidigt att spela på oavsett, latenser är oftast lite för höga om man inte sitter i en storstad hela tiden. Tåg vet väl de flesta att 3g fungerar kasst med, testa att ringa från tåg så märker du.

3g modellen har väl wifi med, är väl knappast antingen eller. Så köper du den så kan du ju välja hur du vill koppla upp dig beroende på förhållande.

Mm precis så jag tänkte, Tackar:)