Permalänk
Medlem

Hjälp! B.S.O.D.!

Min dator visar blåskärm vid uppstart och begär installationsmedia för reparation/återställning.
Jag har inte någon installationsmedia utan behöver således W11 (24H2) på USB!

Är det någon som har installationsmedia eller har förslag på var jag kan skaffa det?
Jag har installationsnyckel.

Är det någon som gjort en liknande reparation?

Mindre skrik i rubik - MOD
Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Köp ett USB-minne på minst 8GB eller använd en intern/extern disk.

Permalänk
Medlem

OK - tack för länken.
Följdfrågor:
Raderas mina personliga filer?
Raderas övriga programfiler: t.ex. program för RGB-styrning?

Jag skriver detta från telefonen eftersom jag alltså inte har någon fungerande dator - utan jag får åka till en bekant och ladda ner installationsmedia-

Permalänk
Medlem

Är det bara en startreparation som behövs så raderas inga filer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax123:

Är det bara en startreparation som behövs så raderas inga filer

Jag vet inte om det bara är en startreparation - det stod något om ntfs.sys, men sen försvann det och ersattes med en Bitlocker-uppmaning om att ange en återställningsnyckel och sätta in USB med installationsmedia:

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Så nu är det bitlocker-nyckel du ska ha istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Så nu är det bitlocker-nyckel du ska ha istället?

Jag har såväl BITLOCKER-nyckel som WINDOWS installationsnyckel - det jag saknar är installationsmedia!
Men jag åker till en kompis och försöker ladda ner via länken som Dax123 uppgav.

Permalänk
Medlem

Dock kvarstår frågan ifall övrig programvara samt personliga filer kommer att raderas!?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av grform:

Jag har såväl BITLOCKER-nyckel som WINDOWS installationsnyckel - det jag saknar är installationsmedia!
Men jag åker till en kompis och försöker ladda ner via länken som Dax123 uppgav.

Ah alright, då är det bara ett USB-minne om behövs ju och såklart ladda ned skiten:)