App för att spärra köp ifrån Google Play

Permalänk

App för att spärra köp ifrån Google Play

Förmodar att det inte finns men tänkte se endå, ev något smidigare sett annars.

Min dotter råkade såklart köpa 2 appar såg jag, första gången men var på 44,5kr st så 89kr åt skogen, mailat ägaren till appen men får se är något japanskt företag.

Stänga av internet förmodar jag är det bästa sättet ju, men inte fel om där finns något annat sätt ifall man glömmer bort det.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jag kan låsa mitt kort för internetköp via min bankapp det använder jag.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Ta bort din kort-information från google play så måste man ange kort när man köper? Går/gick att göra via hemsidan, alltså inte via telefonen.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Ta bort din kort-information från google play så måste man ange kort när man köper? Går/gick att göra via hemsidan, alltså inte via telefonen.

Ok ska testa det, men kom på att där finns en app som man kan spärra internet för specefika appar, man kan välja mellan 3g/wifi eller båda kommer dock inte ihåg namnet på appen.
Borde va bästa lösningen.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Går det inte att ha så man behöver skriva in lösenord?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Min dotter råkade såklart köpa 2 appar såg jag, första gången men var på 44,5kr st så 89kr åt skogen, mailat ägaren till appen men får se är något japanskt företag.

Stänga av internet förmodar jag är det bästa sättet ju, men inte fel om där finns något annat sätt ifall man glömmer bort det.

Skrivet av flyawaynille:

Går det inte att ha så man behöver skriva in lösenord?

Kollade precis min fån, och precis som du säger flyawaynille så finns det så att man kan ställa in en PIN-kod för köp.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Kollade precis min fån, och precis som du säger flyawaynille så finns det så att man kan ställa in en PIN-kod för köp.

Ok vart gör man det? ska kolla genast, dumt det inte dyker upp när man skapar/loggar in på sitt konto för första gången på telefonen.

Hittade dock droidwall som är bra för att undvika onödig datatrafik och reklam som poppar upp.

Edit: inne på googleplay så fann jag bara lösenord för att förhindra att någon ändrar inställningar och det är ju knappast samma sak, var hittade ni ert?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Ok vart gör man det? ska kolla genast, dumt det inte dyker upp när man skapar/loggar in på sitt konto för första gången på telefonen.

Hittade dock droidwall som är bra för att undvika onödig datatrafik och reklam som poppar upp.

Gå in på Google Play ( "Play Butik", nya Market) och in i inställningarna bara.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Gå in på Google Play ( "Play Butik", nya Market) och in i inställningarna bara.

Hittade nu :P, jaja tackar för hjälpen.

edit:dumt lösenordet max är på 4 men funkar aif.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Hittade nu :P, jaja tackar för hjälpen.

edit:dumt lösenordet max är på 4 men funkar aif.

Ungen måste försöka ett antal gånger, så det fungerar nog bra

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Ungen måste försöka ett antal gånger, så det fungerar nog bra

JO förvisso, tänkte inte direkt på det mer att min vanliga kod är 10 siffror, jobbigt att ha 10 olika lösenord till 75 olika "konton" på diverse saker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken telefon det gäller. Men på min Iphone 4 kan jag sätta på begränsningar som ger ett dussintals olika begränsningar.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Vet inte vilken telefon det gäller. Men på min Iphone 4 kan jag sätta på begränsningar som ger ett dussintals olika begränsningar.

iPhone ÄR en begränsning

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att häva köpet? Det är väl öppet köp på appar i Google Play?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Är det inte bara att häva köpet? Det är väl öppet köp på appar i Google Play?

15 min, och det hade tydligen hänt runt 11 imorse, upptäckte det då jag fick gmail på mobilen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Sen finns nog inte google play på ifån va:-)

Permalänk

återköp gäller inte app i app

Skrivet av toxicstone:

15 min, och det hade tydligen hänt runt 11 imorse, upptäckte det då jag fick gmail på mobilen...

återköp gäller inte app i app. googlade nyss samma sak då jag nyss råkade ut för mitt barns köp av stjärnor till får :-((

köp i in-app dyker inte upp nånstans i play så man kan avinstallera. bara maila säljaren via mailet som kom. får se om "Clouds & Sheep" gör en refound på "happy stars" för 215(!!)kr

hoppas pinkoden också gäller in-app. ingen lust att testa för skojs skull

Permalänk
Skrivet av karatekid:

återköp gäller inte app i app. googlade nyss samma sak då jag nyss råkade ut för mitt barns köp av stjärnor till får :-((

köp i in-app dyker inte upp nånstans i play så man kan avinstallera. bara maila säljaren via mailet som kom. får se om "Clouds & Sheep" gör en refound på "happy stars" för 215(!!)kr

hoppas pinkoden också gäller in-app. ingen lust att testa för skojs skull

Enligt svensk lag är det väl olagligt att ingå avtal med omyndiga personer, så kallade barn.

Därmed borde köpet vara ogiltigt, eftersom myndig person inte samtyckt till avtalet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Enligt svensk lag är det väl olagligt att ingå avtal med omyndiga personer, så kallade barn.

Därmed borde köpet vara ogiltigt, eftersom myndig person inte samtyckt till avtalet.

även fast bolaget inte finns i sverige?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför låta sina barn spela på telefonen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jadu, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Inställningar --> PIN-kod. Klart.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av karatekid:

även fast bolaget inte finns i sverige?

Troligtvis inte. Men egentligen borde de följa svensk lag om de riktar sig mot svenska konsumenter. Men visst TV3 flyttade ju verksamhet till England för att komma undan svensk relamlagstiftning. Hör med konsumentverket kanske?

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lordh:

Jadu, varför?

Barnen måste ju inte spela på sina föräldrars telefon ellerhur?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

med tanke på det svaret så tar jag förgivet att du inte har barn

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Inställningar --> PIN-kod. Klart.

Tack! Det som jag gjorde. (Jag förmodar att in-app också gäller)

Jag har inte tidigare haft behov av detta trots både ipad och diverse android telefoner många år. Men min miss var att jag inte trott att det har funnits. Pin koden kom till efter play/market ver 3.1, vilket jag inte vetat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av karatekid:

med tanke på det svaret så tar jag förgivet att du inte har barn

Nepp det har jag inte:) Är dock äldst av mina 4 syskon, om det har nån betydelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

iPhone ÄR en begränsning

Bästa

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3