Då de som spelar Cod-serien alltid beskylls vara kids...hur gamla är Cod-spelarna?

Permalänk

Då de som spelar Cod-serien alltid beskylls vara kids...hur gamla är Cod-spelarna?

Är trött på att vi som spelar Cod-serien beskylls vara kids...då jag inte hittar någon statistik på nätet väljer jag att skapa en omröstning här på Sweclockers!

Hjälp till att rösta och gör det ärligt så att vi kan reda ut denna fråga en gång för alla!:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd

Ärligt talat så borde du ta bort alternativen över 60 år, eftersom det annars blir en massa oseriösa svar.
Lägg gärna till någon mellan 11-20, det är en ganska stor spann när man pratar spel.

Permalänk
Skrivet av Sim0nT:

Ärligt talat så borde du ta bort alternativen över 60 år, eftersom det annars blir en massa oseriösa svar.
Lägg gärna till någon mellan 11-20, det är en ganska stor spann när man pratar spel.

Ser det nu...men får köra som det är...ger ju ändå en viss indikation:)
Är man oseriös...så kan man ju även rösta på låg ålder...eller hur!?
Vi får hoppas att alla som hänger här är seriösa;)

Yep väntade bara på det också...nu har Asta 98år röstat och även Viggo 1år...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

11-20 år ger ju ingen som helst indikation på hur många "kids" som spelar. Är som att påstå att 11 år och 20 är samma sak och bör därför hamna i samma kategori.....

Permalänk
Skrivet av j0h4nN:

11-20 år ger ju ingen som helst indikation på hur många "kids" som spelar. Är som att påstå att 11 år och 20 är samma sak och bör därför hamna i samma kategori.....

Du har rätt men gjort är gjort...tänkte inte tillräckligt när jag gjorde omröstningen...gjorde den i ilska...:)

För tusan...just nu visar ju omröstningen att lika många personer är över tjugo som under tjugo...så en viss indikation har vi ju;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Då det inte hänger så många "kids" på sweclockers så att säga så ger det ju inte heller så mycket till svar. Men det är klart att det är många vuxna som spelar Cod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

11-20 år ger ju ingen som helst indikation på hur många "kids" som spelar. Är som att påstå att 11 år och 20 är samma sak och bör därför hamna i samma kategori.....

Ptja jag skulle nog klassa under 18 som kids iaf. Så 2 år hit eller dit.

Permalänk
Skrivet av Pinguii:

Då det inte hänger så många "kids" på sweclockers så att säga så ger det ju inte heller så mycket till svar. Men det är klart att det är många vuxna som spelar Cod.

Om du hittar någon annan åldersundersökning gällande Cod-serien...så är du välkommen att posta resultatet här.....)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av MooD:

Ptja jag skulle nog klassa under 18 som kids iaf. Så 2 år hit eller dit.

Tack...jag var inte så modig att jag vågade säga det:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

6 stycken som är över 91 år på Swec, njaaaaa

Permalänk
Medlem

10-13 13-15 15-18 20-25 25-40 40+

Gör om gör rätt

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk

fanns någon statistik för ett tag sen på att cod är mest poplär i åldrarna 10-18 och bf var populärast bland åldrana 18-50 ska föröka hitta den ....

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguii:

Då det inte hänger så många "kids" på sweclockers så att säga så ger det ju inte heller så mycket till svar. Men det är klart att det är många vuxna som spelar Cod.

Jag är bara 13 men jag tycker ändå att det är riktigt intressant att "hänga" här på sweclockers och försöker hjälpa andra så mycket jag kan

Permalänk

ganska stor skillnad på 11 och 20 år

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av Ludzee:

10-13 13-15 15-18 20-25 25-40 40+

Gör om gör rätt

Nja...jag är rätt nöjd med svaret...den visar ju att inte alla som spelar Cod-serien är kids...så varför göra om?
Det är ju som när Nvidia och AMD gör diagram...de visar vad de vill visa...eller hur!?

Edit: Tycker det är i princip lika mellan under 20år och över tjugo år:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av DragonRapide:

fanns någon statistik för ett tag sen på att cod är mest poplär i åldrarna 10-18 och bf var populärast bland åldrana 18-50 ska föröka hitta den ....

Gör det...annars tror jag inte på det:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Nja...jag är rätt nöjd med svaret...den visar ju att inte alla som spelar Cod-serien är kids...så varför göra om?
Det är ju som när Nvidia och AMD gör diagram...de visar vad de vill visa...eller hur!?

Haha, du har din poäng Men tänk på att väldigt många av swec medlemmar är iaf 15+ så det kan påverka resultaten en del.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Avstängd

haha små pojkarna leder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Ärligt talat så borde du ta bort alternativen över 60 år, eftersom det annars blir en massa oseriösa svar.
Lägg gärna till någon mellan 11-20, det är en ganska stor spann när man pratar spel.

Så du menar du inte tror på att 12% är över 91 år gamla?

Permalänk
Medlem

Varför körde du inte med alternativ som dessa, tycker det passar in bättre
0-10 år
11-14 år
15-17 år
18-20 år (Här ligger jag)
21-25 år
25-30 år
30+ år

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Nu blir det ju fel. Det du får svar på är ju egentligen: Hur många som hänger i sweclockers forum som spelar CoD. Och vi vet ju alla att 40+:are inte är överrepresenterade, så att säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus h:

Jag är bara 13 men jag tycker ändå att det är riktigt intressant att "hänga" här på sweclockers och försöker hjälpa andra så mycket jag kan

Haha nånting med det sättet du skriver är kul

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

11 stycken över 91 år, det är sjukt fräckt att trasha en omröstning som någon försöker hålla så seriös som möjligt.

Edit: Sen är det väldiga spann, 11-20 t.ex. Skitsamma, folk beter sig förjävligt i cod, för det mesta. Spelat både med och emot folk som är en bit över 20 och det finns både rövhål och trevliga spelare. Jag är lite av ett rövhål till och från när jag spelar och ibland är jag trevlig. Det handlar lite om hur motspelarna är, man märker sådant rätt snabbt. Är 25 och ibland beter jag mig som 13.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Nästa gång får du kryssa i "visa namn på dem som svarar" innan du skapar omröstningen så att de får stå och skämmas när de blir påkomna

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Ts
Nu behöver du inte haka dig upp på påståendet bokstavligt utan det kan mkt väl vara en liknelse. Självklart finns det många som äldre än 12 som spelar CoD men det kan ju vara så att påståendet syftar mer åt att man, likt barn, är omdömeslös för att man spelar CoD i den mening att man bryr sig inte om kvalité eller förändring till något bättre utan endast bara samma sak om o om igen. Ni vet ju alla att barn ofta har dålig smak i tex favoritartister såsom Markoolio eller Justin Beiber och att barn orkar kolla på samma gamla pippi långstrumpfilmer dag ut och dag in... Ni kan ju försöka tolka påståendet på det viset:)

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

@Ts
Nu behöver du inte haka dig upp på påståendet bokstavligt utan det kan mkt väl vara en liknelse. Självklart finns det många som äldre än 12 som spelar CoD men det kan ju vara så att påståendet syftar mer åt att man, likt barn, är omdömeslös för att man spelar CoD i den mening att man bryr sig inte om kvalité eller förändring till något bättre utan endast bara samma sak om o om igen. Ni vet ju alla att barn ofta har dålig smak i tex favoritartister såsom Markoolio eller Justin Beiber och att barn orkar kolla på samma gamla pippi långstrumpfilmer dag ut och dag in... Ni kan ju försöka tolka påståendet på det viset:)

Men nu generaliserar du väl...jag älskar gamla Pippi Långstrumpfilmer och även Justin Bieber...Markoolio uttalar jag mig inte om:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Nja...jag är rätt nöjd med svaret...den visar ju att inte alla som spelar Cod-serien är kids...så varför göra om?

Kom det som en överraskning för dig att det inte bara var småungar som spela CoD eller?
Trodde ja va ganska självklart att de finns både äldre och yngre som spelar de spelet. Tycker de verkar hänga mer äldre än yngre på CoD, iaf på PSN.

Håller med om att åldersgränserna är alldeles för breda. Kom igen liksom 11-20 år? Kids för mig är inte en person på 20 år.

Som föregående talare sa, gör om och gör rätt

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BYATCH:

11 stycken över 91 år, det är sjukt fräckt att trasha en omröstning som någon försöker hålla så seriös som möjligt.

Edit: Sen är det väldiga spann, 11-20 t.ex. Skitsamma, folk beter sig förjävligt i cod, för det mesta. Spelat både med och emot folk som är en bit över 20 och det finns både rövhål och trevliga spelare. Jag är lite av ett rövhål till och från när jag spelar och ibland är jag trevlig. Det handlar lite om hur motspelarna är, man märker sådant rätt snabbt. Är 25 och ibland beter jag mig som 13.

är ju ingen viktig omröstning, så ingen fara där tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus h:

Jag är bara 13 men jag tycker ändå att det är riktigt intressant att "hänga" här på sweclockers och försöker hjälpa andra så mycket jag kan

Du borde sätta citationstecken runt ordet hjälpa istället för hänga

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!