Uppdatera Internet explorer

Permalänk
Medlem

Uppdatera Internet explorer

Har envisst kört med explorer version 7 ända in i det sista Men nu e jag nog tvungen byta kommer ju inte in på olika sidor bara för det. Men vad krävs innan jag gör nån uppdatering om det är nåt jag vill ha kvar, kommer den att ändra alla inställningar och eventuella typ google toolbar o sånt och mina favoriter blir dom kvar?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Google Chrome is the answer!

Visa signatur

//AMD Phenom II X6 1055T //Gigabyte GeForce GTX 670 2GB//MSI 760GM-E51 //Antec Two Hundred V2 Svart // 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 // Fractal Design Tesla 550W 80+// Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 //Samsung Spinpoint //

Permalänk
Medlem

Google chrome och firefox är dom bra alternativen, Testat båda och kolla vilken som passar dig bäst

Permalänk
Medlem

Som vanligt säger alla byt till chrome. När skall ni lära er. Sämsta skit som finns. Sedan svarar ni inte på frågan.

Om du hämtar IE9 kommer alla dina bookmarks(favoriter) att följa med. Även Toolbar kommer följa med. IE9 uppdaterar så att det skall passa det du redan har. Om inte tooibar följer med så hittar du det på IE9 hemsida över addons. http://www.iegallery.com/se-SE/addons?callback=true&featurety...

Övriga personliga inställningar kan komma att ändras. I IE9 finns inställningar uppe i högra hörnet.

Permalänk
Medlem

IE7 is teh best

Visa signatur

Today I didn't even have to use my MK... I gotta say it was a good day

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Som vanligt säger alla byt till chrome. När skall ni lära er. Sämsta skit som finns. Sedan svarar ni inte på frågan.

Om du hämtar IE9 kommer alla dina bookmarks(favoriter) att följa med. Även Toolbar kommer följa med. IE9 uppdaterar så att det skall passa det du redan har. Om inte tooibar följer med så hittar du det på IE9 hemsida över addons. http://www.iegallery.com/se-SE/addons?callback=true&featurety...

Övriga personliga inställningar kan komma att ändras. I IE9 finns inställningar uppe i högra hörnet.

Varför är Google Chrome det sämsta skitet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Håller faktiskt med, har provat Chrome en stund när det bråkade med vissa saker när IE9 kom ut, men jösses vilken seg webläsare...usch.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tack så mycket för svaret, sånna svar gillar jag och ja jag blir lite vissen på alla som inte läser frågan det gällde explorer japp o det fatta du uan att ta den o byt den istället... sånt irriterar mig men tack du tusen tack. en sak till är det lika med version 8 oxå som du skrev här eller bara 9. Hmm hur gör jag i så fall för att ta bort uppdatering ligger o väntar hur får jag bort den nu väntar på att jag skall starta om datan bara

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Varför skall jag gå offtopic.
Jag svarar på frågan som är ställd.

Om du verkligen vill veta kan jag väl skriva lite vad jag tycker om chrome.
1 Fult som bara den. Ser ut som en liten snorunge har skapat det hela.
2 Inställningar i en separat flik. Och dem inställningar som finns tycker jag är rent patetiska. I Mozilla firefox kan man göra vad man vill genom att ändra i about:config
3 Alla funktioner som finns i chrome är kopierade från andra webbläsare
4 Allt är integrerat med övriga google tjänster. Jag vill inte att google skall ha makt över användaren. Det är skillnaden mellan google och Mozilla.
5 Sidor laddar lika fort med alla dagens moderna webbläsare. Det är bullshit att google är snabbare.
6 Den som påstår att google äter mindre ram än dem andra webbläsarna har fel.

Finns mer orkar bara inte rabbla upp dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Tack så mycket för svaret, sånna svar gillar jag och ja jag blir lite vissen på alla som inte läser frågan det gällde explorer japp o det fatta du uan att ta den o byt den istället... sånt irriterar mig men tack du tusen tack. en sak till är det lika med version 8 oxå som du skrev här eller bara 9. Hmm hur gör jag i så fall för att ta bort uppdatering ligger o väntar hur får jag bort den nu väntar på att jag skall starta om datan bara

Menar du Windows update
Ditt svar är lite kryptiskt. Förstår inte riktigt vad du vill.

Du vill ha IE8 eller IE9?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Menar du Windows update
Ditt svar är lite kryptiskt. Förstår inte riktigt vad du vill.

Du vill ha IE8 eller IE9?

njaaa vågade inte ta 9 direkt o började med 8 o hämta hem uppdateringen men jag har inte startart om datan ännu så den har inte installerat sig ännu, hur gör jag nu om jag skall ta 9 menade jag..... håller 8 samma inställningar som 9

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Om inte IE9 dyker upp automatiskt i windows update får du hämta det från den officiella hemsidan. Eftersom att MS har slutat pusha ut IE8. Länge sedan jag ens hade IE8. Kommer inte ihåg hur den gjorde. Du hade kunnat gå direkt på IE9.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/internet-explorer/products...

Sedan när du har installerat IE9 kan du installera ett spårningsskydd. Så slipper du all reklam. Du hittar dem på föregående länk jag skickade. Hämta hem Easylist. Esaylist är den lista som använda på adblock plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Om inte IE9 dyker upp automatiskt i windows update får du hämta det från den officiella hemsidan. Eftersom att MS har slutat pusha ut IE8. Länge sedan jag ens hade IE8. Kommer inte ihåg hur den gjorde. Du hade kunnat gå direkt på IE9.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/internet-explorer/products...

japp men hur får jag bort den från listan nu den ligger ju o väntar på att jag skall starta om datan då kommer den ju att installera IE8 hmmm....

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Gå ut på nätet och hämta hem IE9. Ie9 kommer installeras över IE8.

Permalänk
Medlem

ja jo det vet jag men alla mina inställningar o det du prata om i början på 9 är det lika på 8 då? kommer ju bli tvungen o starta om den ligger o väntar kommer upp rutan att inom 10 min skall jag stratra om får ju klicka uppfatera senare....

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

http://www.idg.se/2.1085/1.449859/chrome-gar-om-explorer

Folket har sagt sitt! ;D

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Ja klicka på starta om senare. Till sist kommer datorn att starta om. Det är rent av cp metod som är infört i Windows. Du hinner installera IE9 på 10 minuter. Om du hinner kan du ta en backup på alla dina favoriter. Det skall finnas kvar om det inte händer något knas. Om inte google toolbar skulle följa med är det bara att hämta hem det igen.

Därför är rekommendation att alltid göra en extra kopia om det är något viktigt. Sist jag hjälpte en annan att uppdatera IE8 till IE9 så fanns alla favoriter kvar.

Google toolbar för min egen del är egentligen inte så viktig eftersom man kan även söka i URL fältet med BING i IE9 och det ger samma resultat som med google.

Jag har läst den artikeln. IDG artiklar brukar alltid utelämna något viktigt. Det har dem gjort väldigt många gånger. Sedan skall man tänka på att det är statistik och med statistik kan man alltid manipulera.

Själv tycker jag IE9 är bättre än chrome på flera punkter. Tyvärr är jag för väl rotad med Mozilla Firefox vilket gör att jag alltid kommer tillbaka till Mozilla även fast jag tar en avstickare och testar något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Ja klicka på starta om senare. Till sist kommer datorn att starta om. Det är rent av cp metod som är infört i Windows. Du hinner installera IE9 på 10 minuter. Om du hinner kan du ta en backup på alla dina favoriter. Det skall finnas kvar om det inte händer något knas. Om inte google toolbar skulle följa med är det bara att hämta hem det igen.

Därför är rekommendation att alltid göra en extra kopia om det är något viktigt. Sist jag hjälpte en annan att uppdatera IE8 till IE9 så fanns alla favoriter kvar.

Google toolbar för min egen del är egentligen inte så viktig eftersom man kan även söka i URL fältet med BING i IE9 och det ger samma resultat som med google.

Jag har läst den artikeln. IDG artiklar brukar alltid utelämna något viktigt. Det har dem gjort väldigt många gånger. Sedan skall man tänka på att det är statistik och med statistik kan man alltid manipulera.

Själv tycker jag IE9 är bättre än chrome på flera punkter. Tyvärr är jag för väl rotad med Mozilla Firefox vilket gör att jag alltid kommer tillbaka till Mozilla även fast jag tar en avstickare och testar något annat.

Nu så e det kirrat och det var inga större problem allt blev kvar alla favoruter o sånt jag har IE9 nu. Men nåt jag vill ha på platts det är samma som var på IE7 och det är Favoriter knappen skulle jag villja ha i vänstra hörnet, och klickar på den så kommer det upp hela favvolistan sen klickar man igen så öppnar den igen på nästa undermapp går inte det att få det? Som nu är det ju antingen där oppe i verktygsraden "Favoriter" och då öppnas det rakt ner o sen måste man stega åt sidan det är irriterande juh..... Går det inte att få som i 7 an eller?

Visa signatur

Fear