Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hjälp med lackering av chassi!

Tänkte starta ett nytt projekt och fixa till mitt corsair 700d chassi.

Det jag undrar över är hur jag ska gå till väga med lackering etc.
Ska jag köra hela proceduren med slipning/grundmålning/målning/efterglans? Skulle gärna behöva få lite tips för bäst reusltat!
Funkar sprayfärg till detta från tex biltema/närmaste färgbutiken?
Ytterligare en funderarar jag har, hur jag jag med popnitarna? Är det lättast att borra ut dom och sedan ersätta dom med nya?

Mvh

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Tänkte starta ett nytt projekt och fixa till mitt corsair 700d chassi.

Det jag undrar över är hur jag ska gå till väga med lackering etc.
Ska jag köra hela proceduren med slipning/grundmålning/målning/efterglans? Skulle gärna behöva få lite tips för bäst reusltat!
Funkar sprayfärg till detta från tex biltema/närmaste färgbutiken?
Ytterligare en funderarar jag har, hur jag jag med popnitarna? Är det lättast att borra ut dom och sedan ersätta dom med nya?

Mvh

till att börja med så ska du borra ut alla popnitar och sen sanda med typ 400 papper(jag sandar till jag kommer till själva järnet) och sen lacka två lager primer(grundfärg) sen sanda om du vill och sen vanlig lack typ två lager, sen kan du spraya några lager klarlack(jag kör faktiskt inte med). det funkar med vilken sprayburkar som helst, spraya med typ 30cm avstånd(det brukar stå på burken) och spraya lite utanför det du ska lacka också och provspraya någonstans innan du börjar och håll burken rak(det du ska lacka ska vara lika hög som sprayburken, så typ häng grejerna)

en hel popnitset kostar 70kr så skaffa dej en, det är värt förresten se till att använda rätt storlek på borren annars förstörs borren

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaret besvarade alla mina frågor Ska börja med projektet imorgon är det något mer jag undrar över på vägen, så gör jag ett inlägg här!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!