Mobil stöder bara microsim

Permalänk
Medlem

Mobil stöder bara microsim

Hej, jag ska äntligen byta abbonemang och mobil. Har kommit fram till att jag vill ha Samsung Galaxy S III tillsammans med Halebop Hallå Bas.
Såg att SgsIII bara stöder microsim, så min fråga är om man får med just microsimkortet direkt när jag byter från Telia till Halebop, eller måste jag beställa det vid sidan om?

Visa signatur

Fractical Design R3, ASUS P8z68, Intel Core i5 2500k, GeForce gtx 560ti, Corsair Vengeance 8gb 1600mhz, Corsair TX 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flezkizh:

Hej, jag ska äntligen byta abbonemang och mobil. Har kommit fram till att jag vill ha Samsung Galaxy S III tillsammans med Halebop Hallå Bas.
Såg att SgsIII bara stöder microsim, så min fråga är om man får med just microsimkortet direkt när jag byter från Telia till Halebop, eller måste jag beställa det vid sidan om?

du får troligen beställa den separat..

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk
Avstängd

Borde ju komma med, annars vore det rätt fattigt av Halebop.

Permalänk
Medlem

Suttit och sökt som en galning på deras klena support, men hittar tyvärr inget... Men eftersom det var gratis att beställa nytt microsim så antar jag att jag får beställa brevid oavsett vad, borde väl funka?

Visa signatur

Fractical Design R3, ASUS P8z68, Intel Core i5 2500k, GeForce gtx 560ti, Corsair Vengeance 8gb 1600mhz, Corsair TX 750w

Permalänk
Medlem

jag har själv halebop och om du beställer telefonen via halebop får du ett microsim

Visa signatur

CPU Amd fx 8120 @4GHz Cpu Kylning: Antec kuhler 620 Mobo: Asus M5A99X evo
Ram: Corsair Vengeance 8gb PSU: OCZ ZT 750W GPU: Crossfire 6950
Chassi: Powermac G5 Lagringsdisk: WD 500gb OS disk: SSD samsung 830

Permalänk
Medlem

Jag bytte faktiskt till Halebop igår, jag fick först ett vanligt sim när jag hämtade ut "paktetet" och skrev på avtalet, 2-3 dagar senare fick jag ett nytt microsim i brevlådan. Jag beställde alltså inte något microsim.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar! blir att beställa genast!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En sidnot bara: Det går att klippa till ett vanligt sim så att det passar i micro-sim hållare, det gjorde jag med mitt Sim kort till jobb-mobilen, fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Som tidigare sa, beställer du mobilen via halebob,tel2 etc så får du det du behöver. annars äre bara klippa!;)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

När jag fortfarande jobbade med att serva telefoner etc så hade vi som regel att INTE klippa SIMkort då det mer än ofta vart fel och slutade med ett helt oanvändbart SIMkort.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.