ATI External Event Utility EXE Module tar 100% CPU när jag startar datorn.

Permalänk
Avstängd

ATI External Event Utility EXE Module tar 100% CPU när jag startar datorn.

Hej
När jag startar min dator så kommer det alltid upp två felmeddelanden om grafikkortet och jag trycker bort båda... och i 70% av uppstarterna så tar ATI External Event Utility EXE Module upp 100% av CPUn och jag måste avsluta processen. Någon som vet hur man kan lösa detta?

Grafikkortet är ett X1100 vill jag minnas och jag kör med Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Hej
När jag startar min dator så kommer det alltid upp två felmeddelanden om grafikkortet och jag trycker bort båda...

Tja du kan ju börja berätta vad det står på dom

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Avstängd

hum kör windows 7?
windows 8 har inte fullt stöd än för grafikkort vad jag vet.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Använder du http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Windows8ConsumerPr... ? Annars har Windows 8 inte stöd för CCC och dess komponenter än.

Permalänk
Avstängd

Får byta till W7 igen då. W8 är rätt hemskt att använda jämfört med W7 men har inte orkat byta tillbaka än.
Tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Får byta till W7 igen då. W8 är rätt hemskt att använda jämfört med W7 men har inte orkat byta tillbaka än.
Tack för svaren!

Har dom ens drivrutiner för windows 7 till det kortet?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Har dom ens drivrutiner för windows 7 till det kortet?

Ingen aning, tankade drivrutinerna från Fujitsu's hemsida men där finns bara drivrutiner till Vista. Kanske borde ta och tanka senaste från AMD's sida om de har kvar drivrutiner till dessa kort.