Permalänk
Medlem

Nippel och mutter problem.

Har letat som en idiot (bokstavlig talat, järnia gubben trodde jag var galen) efter en tummutter till en sådan här nippel: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=17792 Art.nr 15-428. Är det nån som vet var man kan få tag på tummuttrar överhuvudtaget.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Kolla i nån butik där dom säljer kylutrusting, altså kopparrör och ventiler. Brukar sitta skyddsmuttrar på sådan utrustning.

Permalänk
Medlem

Hmm inte helt lätt att hitta några som gör det. Om dom gör det så är det oftast i ett visst antal med.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Hydroscand säljer alla möjliga nipplar, kopplingar, muttrar och saker till allt möjligt som har med pneumatik och hydraulik att göra. Där finns det säkert. elelr iaf p sådana ställen som är återförsäljare för hydroscands prylar.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Re: Nippel och mutter problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Har letat som en idiot (bokstavlig talat, järnia gubben trodde jag var galen) efter en tummutter till en sådan här nippel: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=17792 Art.nr 15-428. Är det nån som vet var man kan få tag på tummuttrar överhuvudtaget.

Dom borde juh ha Tumm muttrar på järnia.. annars kanske du kan gå till mekanisk verkstad och fråga om dom har muttrar i tumstorlek.. borde juh inte vara så svårt att få tag på.

hade dom inte det på Biltema föresten??

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Biltema hade inte det. Inte vad jag har sett iallafall. Sedan är det inte många verkstäder som använder tum iom att det är nästan helt borta. Ska kolla HydroScand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Annars kan du gänga en egen mutter. Har du testat att mäta vad det är för gängor?

Permalänk
Medlem

YodaX, det är tumgänger. Inte många som har tumtappar i dagensläge. Luna.se har men de kostar ungefär 300-400 ex.moms. Såg att Jula.se hade tummuttrar men de var ju så klart slut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe .. hehe .. "nipple" .. hehe

Visa signatur