Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag tycker det har blivit lite hajpat med skal och grejor samt repor på sin mobil. För ett par år sedan hade inte en enda skal sedan kom iphone och då fyllde ju skalet en funktion eftersom telefonen sprack så lätt ifall man tappade den, nu ska man ha skal för att telefonen inte ska få repor. Tänk sedan när ni måste ha ett skal på skalet för att inte det första skalet ska bli repat. Nej efter mitt resonerande här så tror jag att jag låter telefonen ligga kvar i lådan och använder min gamla SE-mobil istället. Så kan jag ju plocka fram och titta på den när jag vill se nåt fint.

Är lite inne på samma linje. Jag har alltid kört utan skal eller skyddsplast på displayen. Att sätta på något sådant är för mig ett tecken på en undermålig produkt. Den ska tåla att användas och bäras med.
(har en iP4 nu utan så mycket som en repa och den har fått vara med om jävligt tuffa tag i allt från missionsvärme till extremkyla i Narvik.)

Permalänk
Medlem

Fel på länken, eller så är klippet borta. Vad var det klippet visade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Fel på länken, eller så är klippet borta. Vad var det klippet visade?

funkar för mig iaf?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Om man får repor så kan man ju alltid ta fram vinkelslip eller sandpapper

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

funkar för mig iaf?

På min iPhone 4 fungerar det inte, skall testa på pc:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

På min iPhone 4 fungerar det inte, skall testa på pc:n

Theres your problem, funka inte på iP eller iPad men nemas problemas på macen.

Permalänk
Medlem

"Available this weekend" i Europa, kanske man kan få en Lumia denna vecka ändå

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Skrivet av cruZZade:

"Available this weekend" i Europa, kanske man kan få en Lumia denna vecka ändå

Hörde det, underbart!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

"Available this weekend" i Europa, kanske man kan få en Lumia denna vecka ändå

Väldigt skönt att höra!

Sen fick jag detta när jag mailade och frågade Alina

Citat:

Enligt leverantören så kommer vi få telefonerna från första leveransen.

Permalänk
Medlem

Ja nu borde man ju kunna få se lite datum, antar diverse butiker uppdaterar först imorn.

Permalänk
Medlem

Känner mig extremt skeptisk till att Halebop skickar iväg några telefoner de närmaste två veckorna dock

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja nu borde man ju kunna få se lite datum, antar diverse butiker uppdaterar först imorn.

Tele2 ska leverera den 16 November. Så jag antar att resterande har liknande datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Tele2 ska leverera den 16 November. Så jag antar att resterande har liknande datum.

Jag känner mig som ett barn inför julafton igen. Tycker 16 är så långt att jag inte vet om jag pallar.
Komplett.se säger 13 och Elgiganten 12.

Permalänk
Medlem

Det är ju väntan som är bäst. Snart har man prylen i handen, spänningen släpper och man börjar leta efter något nytt man måste köpa för att bli lycklig.

Permalänk
Medlem

Röd och gul är slut hos Tele2... Typiskt!

Permalänk

Slänger ut frågan och hoppas på napp:

Jag är student och vill köpa en olåst telefon på delbetalning. Måste få luren inom ett fönster mellan den 9 och 19 November, då jag är i Sverige på besök.

Vilken butik rekommenderas för ett bra och billigt delbetalningssystem, snabba leveranser, och ett förmodat first-batch lager av Lumia 920?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En ganska obehaglig konsert påstås vara filmad med en 920
http://youtu.be/8boBWvM5iRc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Sverige nämns inte i pressmeddelandet från Nokia ikväll.
http://press.nokia.com/2012/10/29/nokia-lumia-920-and-nokia-l...

Oroveckande. Varför skulle de inte vilja ge det till sitt nära grannland i ett tidigt skede? Betyder det att vi får den i December då eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Oroveckande. Varför skulle de inte vilja ge det till sitt nära grannland i ett tidigt skede? Betyder det att vi får den i December då eller vad?

Betyder ingenting, bara det att Sverige är så litet att det inte är värt att nämnas.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Sverige nämns inte i pressmeddelandet från Nokia ikväll.
http://press.nokia.com/2012/10/29/nokia-lumia-920-and-nokia-l...

Som du ser är det från Nokia US, de har nog inge större koll på Sverige. Nokia Sverige sa ju själva mitten på november på Facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Betyder ingenting, bara det att Sverige är så litet att det inte är värt att nämnas.

Nokia vet väl alla fall vilka Sverige är (Dock visste inte en amerikan som jag pratade med på facebook igår vilket var ganska kul)

Skrivet av Aktsu:

Som du ser är det från Nokia US, de har nog inge större koll på Sverige. Nokia Sverige sa ju själva mitten på november på Facebook

Kan vara sant, vi kanske ska se det som att Finland eller UK kommer att skäppa vidare till oss? Dvs att vi är undergrenar i nätverket.

Permalänk
Medlem

En resension på 920. Han klankar dock ner på kameran? Han säger att Apple har bättre standard? Fattar inte..
http://youtu.be/GBupRpL_3Io

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Nokia vet väl alla fall vilka Sverige är (Dock visste inte en amerikan som jag pratade med på facebook igår vilket var ganska kul)

Kan vara sant, vi kanske ska se det som att Finland eller UK kommer att skäppa vidare till oss? Dvs att vi är undergrenar i nätverket.

Finland nämndes förövrigt inte heller.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Som du ser är det från Nokia US, de har nog inge större koll på Sverige. Nokia Sverige sa ju själva mitten på november på Facebook

Pressmeddelandet är skrivet i Tammerfors och har skickats ut även till Sverige, kan ju vara att de skiter i att nämna Sverige men det verkar lite skumt. Jag som journalist vill ju veta. DI och Affärsvärlden har redan artiklar så intresset i svensk media finns.
Jag tolkar det tillsvidare som att Nokia just nu inte kan garantera leverans i Sverige under November.

Permalänk
Medlem

Jag tror det handlar om reklam för hemsidan. Varje gång nån googlar på "iphone" "galaxy s3" etc så ploppar sweclockers upp ganska högt upp (För mig iaf) vilket kan genera fler unika besökare till sidan vilket man kan använda som argument för att ta mer betalt för reklamspotsen. That my two pennys

Skrivet av SnowJim:

Nokia Lumia har blivit ett kännetecken för för Windows Phone, visst finns det andra tillverkare men de flesta tänker troligen på Lumia när man säger Windows Phone.

Nä jag tycker att Sweclockers ska se till att vara balanserad i dess artiklar, det är inte precis varje dag som ett flaggskepp för ett mobil operativ släpps.

Man kan så klart spekulera i om Sweclockers kanske inte anser att nyheterna i de nya Nokia lurarna är värt att skriva om man då kan man fråga sig hur nyheterna i ex IPhone 4 var värt att skriva om eller ens en "Kanske" sann bild på en IPhone 5.

För mig hade det låtit mer rimligt att posta en artikel för varje flaggskepp VID annonsering av företaget i fråga och inte hittepå bilder och allt vad man nu skriver om.

Nu har jag sagt mitt och jag låter tråden återgå.

Skrivet av RobCar:

Sweclocker har förmodligen gjort en noggrann undersökning om villka mobiltelefoner de "vill" göra en artiklar om. Delvis Samsung Galaxy Sx och iPhones.

Det har lanserats liknande telefoner med lika imponerade teknik om inte bättre men de kanske inte är lika intressant för en medel svensson... Jaf förstår att de inte kan skriva om allt i mobilvärlden för det är en datorsida men lite mer blandat skulle vara kul.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem

Först ut från eventet för att göra slarvigaste unboxingen ever:
http://m.youtube.com/watch?v=N00KGgchO4g

Permalänk

Fan va sjukt om vi nu får telefonen i helgen eller på mån-tis

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Först ut från eventet för att göra slarvigaste unboxingen ever:
http://m.youtube.com/watch?v=N00KGgchO4g

Fan vilken meningslös video ärligt talat. Som om vi inte sett någon stå och dra Win Phone 8s startskärm upp och ner tjugotusen gånger redan.