Permalänk
Medlem

Behöver hjälp

Bakgrund:
Har precis hittat ett läger bestående av 16-17 tält, 1 traktor, 1 bil och 1 lastbil. Kan också tillägga att runt hela lägret är det sandsäcker/taggtråd och skapligt många stridsvagnshinder. Finns en ingång iallafall

Summerar man snabbt innehållet i lägret så skulle jag gissa på cirka:
8 st AS50 TWS (1 tält hade 6 st)
6 st AS50
3 st M107
3 st M4A1 CCO SD och minst 1 av varje av andra modeller M4. Ex M4A1 Holo, M3A3 CCO, M4A1 Holo SD
och givetvis massor av andra saker som kan anses som "vanliga".

"Skumma" vapen:
1 st M40A3
2 st G36C Camo
samt eventuellt nån modell av M4 ovan som kanske inte borde vara i spelet....

Själv har jag en L85A2 AWS och en AS50 i ryggan samt ammo så det räcker till båda så inget jag behöver.

Min tanke är därför att ta bort lite stridsvagnshinder, ta ett fordon och köra över alla tält samt skjuta fordonen med min AS50 tills de exploderar. Möjligtvis spar jag bilen som så jag snabbt kan fly och förstör den sen

Nu till det jag vill ha hjälp med!
Servern kör senaste DayZ (1.7.2.6) men kanske en något äldre version av ArmaII. Är det då nån mening med ovanstående eller kommer tält och fordon att respawna på samma plats igen efter server restart? Finns det något annat sätt kanske? Tacksam för tips o råd

Om nån känner igen lägret (ägare) och vill att det ska står kvar så hör av er

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

För den intresserade kan jag berätta följde:

Bestämde mig för avvakta för risken att bli upptäckt var för stor. Montera ner stridsvagnshinder för att komma åt fordon, köra över alla tält och sen skjuta ett antal gånger för att oskadliggöra fordonen. Har en känsla av att folk har en tendens att logga in/ut i närheten och sånt är svårt att gardera sig mot när man är ensam....

Lyckades hitta en cykel och begav mig på upptäcktsfärd istället. Tro det eller ej men jag lyckades bland annat hitta 2 tält och i det ena fanns ett antal "sprängväskor". Aldrig sett sådana tidigare men jag vet vad dem kan göra Gjorde plats för 3 st och begav mig tillbaka till lägret, en cykeltur på cirka 5-6 km

Kom fram till lägret och denna gång är bilen och lastbilen borta tyvärr men allt annat verkar finnas kvar. Bestämmer mig för att spränga skiten iallafall och placerar ut mina bomber. Nervöst som satan!

Rusar typ 500 meter bort och tänker spränga när jag inser att det inte alls funkar från så långt håll. Smyger tillbaka några hundra meter och trycker sen på knappen. KAAABOOOM! Glad springer jag tillbaka till utkiksplatsen för en översikt och ser att alla tält är borta men traktorn står kvar!!

Fram med AS50 och skjuter 4 skott innan traktorn också förstörs. Explosionen var dock en besvikelse
Förhoppningsvis respawnar inte tälten vid nästa omstart av servern för det känns skönt att det nu finns 8 st AS50 TWS färre där ute och det vore gött om det fick förbli så

Eventuellt blir det en liten film framöver då jag filma det mesta
Mission accomplished!!

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |