Någon som vet någon spelaffär inom eu? (Wii U)

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon spelaffär inom eu? (Wii U)

Någon som vet nåt ställe där man kan köpa t.ex ett Wii U fast inte i sverige, (jag vet att det inte kommit ut än) för att i sverige är det så hemskans dyrt, medans det i t.ex UK ryktas ligga på cirka 210 pund. Vet någon en bra affär nånstans?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jag bokade på amazon men så billigt som 210 pund blir det inte. Vet inte var du sett det priset.
343 pund får jag betala för premium med ZombiU och en pro controller. Rätt bra pris tycker jag.

250 pund kostar vanliga versionen men det är utan några spel eller andra tillbehör.
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3...

Bokade på zavvi också då de var billigare men tyvärr skickar de inte utanför UK så den beställningen blev cancelled. Återstår att se om amazon gör det men det lär jag få besked om nästa vecka. I värst fall får jag nöja mig med min förbokning hos webhallen men som sagt det blir nog mycket dyrare i Sverige.
Får se nästa vecka när priserna kommer upp på webhallen.

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Någon som vet nåt ställe där man kan köpa t.ex ett Wii U fast inte i sverige, (jag vet att det inte kommit ut än) för att i sverige är det så hemskans dyrt, medans det i t.ex UK ryktas ligga på cirka 210 pund. Vet någon en bra affär nånstans?

Värt att notera kan vara att Wii U faktiskt inte fått ett pris i Sverige ännu. De priser du ser nu är preliminära priser som inte sällan stått i flera månader. Förvänta dig mer riktiga priser nu till veckan med start måndag.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag bokade på amazon men så billigt som 210 pund blir det inte. Vet inte var du sett det priset.
343 pund får jag betala för premium med ZombiU och en pro controller. Rätt bra pris tycker jag.

250 pund kostar vanliga versionen men det är utan några spel eller andra tillbehör.
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3...

Bokade på zavvi också då de var billigare men tyvärr skickar de inte utanför UK så den beställningen blev cancelled. Återstår att se om amazon gör det men det lär jag få besked om nästa vecka. I värst fall får jag nöja mig med min förbokning hos webhallen men som sagt det blir nog mycket dyrare i Sverige.
Får se nästa vecka när priserna kommer upp på webhallen.

210 pund var ett ryktat pris för basic.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Värt att notera kan vara att Wii U faktiskt inte fått ett pris i Sverige ännu. De priser du ser nu är preliminära priser som inte sällan stått i flera månader. Förvänta dig mer riktiga priser nu till veckan med start måndag.

CDON har priser uppe som verkar hyfsat rätt dock ngt höga.
De vill ha 4999 för ZombiU paketet och 3499 för en basic. Premium 3999.
Återstår att se vad priserna blir nästa vecka.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

CDON har priser uppe som verkar hyfsat rätt dock ngt höga.
De vill ha 4999 för ZombiU paketet och 3499 för en basic. Premium 3999.
Återstår att se vad priserna blir nästa vecka.

Jo dem har jag sett, de är idiotiskt höga (I USA betalar man som bekant hälften så mycket!), 500 kr minst måste bort. Tror dock de är självsatta då Nintendos distributör i Sverige (Bergsala) mig veterligen ännu inte annonserat nåt pris på konsolen till återförsäljarna. Sen att ZombieU bundeln skulle kosta tusen kronor mer än premium paketet låter helgalet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wii U Console Premium Pack (Zombi U) £299.99 3187,27Kr
Wii U Console Premium Pack (Nintendo Land) £274.99 2921,66Kr
Wii U Console Basic Pack (White) £229.99 2443,55Kr

... Tycker synd om folk om dom verkligen betalar 4999kr för zombieu, helt galet ju..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Wii U Console Premium Pack (Zombi U) £299.99 3187,27Kr
Wii U Console Premium Pack (Nintendo Land) £274.99 2921,66Kr
Wii U Console Basic Pack (White) £229.99 2443,55Kr

... Tycker synd om folk om dom verkligen betalar 4999kr för zombieu, helt galet ju..

Var hittar du de priserna?
Ser ut som zavvis priser men de skeppar som sagt inte till Sverige så de är rätt irrellevanta för oss utanför UK.
Billigaste jag hittat är Amazon som tar 343 pund för zombiu paketet.
Det blir då ca 2600 eller så för själva premium konsollen.
Ingår ett spel och en pro handkontroll i paketet också. De 2 kostar nog ca 1000 spänn om man ska köpa dem separat.

Zavvi är dock klockrent för spel. Ca 200 spänn billigare än webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Jo dem har jag sett, de är idiotiskt höga (I USA betalar man som bekant hälften så mycket!), 500 kr minst måste bort. Tror dock de är självsatta då Nintendos distributör i Sverige (Bergsala) mig veterligen ännu inte annonserat nåt pris på konsolen till återförsäljarna. Sen att ZombieU bundeln skulle kosta tusen kronor mer än premium paketet låter helgalet.

I USA betalar man mindre i och med att lönerna i landet är betydligt mycket billigare vilket gör att hela distributionskedjan inom USA blir billigare än i Europa. Det går inte att jämföra priset mellan Europa och USA i och med att förutsättningarna är vilt skilda.

Permalänk
Medlem

De har lägre "moms" också men under alla år så har det varit dollar gånger 10 för att få svenskt pris. Skulle vara märkligt om det inte är så denna gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Var hittar du de priserna?
Ser ut som zavvis priser men de skeppar som sagt inte till Sverige så de är rätt irrellevanta för oss utanför UK.
Billigaste jag hittat är Amazon som tar 343 pund för zombiu paketet.
Det blir då ca 2600 eller så för själva premium konsollen.
Ingår ett spel och en pro handkontroll i paketet också. De 2 kostar nog ca 1000 spänn om man ska köpa dem separat.

Zavvi är dock klockrent för spel. Ca 200 spänn billigare än webhallen.

Oj, aah precis det är zavvis priser. Trodde dom skickade till sverige ? Liksom varför skulle dom inte göra det när det är inom eu ?
Hehe till spel är dom nice iaf, bra priser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Oj, aah precis det är zavvis priser. Trodde dom skickade till sverige ? Liksom varför skulle dom inte göra det när det är inom eu ?
Hehe till spel är dom nice iaf, bra priser!

Vet inte men de skickar inte elektronik utanför UK.
Fick det här som svar.

"Hi xxxx,

Thank you for placing your recent order with us.

I am sorry to let you know that we are unable to despatch electrical items outside of the United Kingdom.

We have cancelled your order and no money has been taken from your account.

You can re-order this item if you have an alternative delivery address within the United Kingdom for us to despatch to.

I'm very sorry for any inconvenience this might have caused you.

If there's anything else we can do please don't hesitate to get in touch and a member of our team will be happy to help.

Kind regards,

Jack

zavvi.com Customer Service Team"

Spel å annat går bra att beställa.
Beställde pikmin 3, the wonderful 101 och rayman legends på zavvi iaf.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

I USA betalar man mindre i och med att lönerna i landet är betydligt mycket billigare vilket gör att hela distributionskedjan inom USA blir billigare än i Europa. Det går inte att jämföra priset mellan Europa och USA i och med att förutsättningarna är vilt skilda.

Är fullt medveten om varför saker är billigare i USA, det betyder dock inte per automatik att dubbla priset är skäligt. Hårdvaran kostar lika mycket att tillverka oavsett vilket land det skeppas till. Jag kan acceptera att 1$=10SEK fast mer än så är man ute och cyklar då en dollar i nuläget är värd ca 6.5 SEK. Eller du kanske tycker det är okej att vi betalar över 600$ per konsol här?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni är medvetna om att UK inte har samma AC adaptrar som i Sverige va?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Det har dom visst, alla euländer har samma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har handlat på Games brittiska hemsida www.game.co.uk ett par gånger genom åren. Fick bland annat Skyward Sword + WiiMotionPlus-dosa för ~600 kr. I vilket fall så brukar det vara trevliga priser jämfört med Sverige, men det är ju inte säkert att de levererar utanför UK.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Ni är medvetna om att UK inte har samma AC adaptrar som i Sverige va?

Syftar du på standarden eller bara kontaktdonet?

Edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_electricity#Standardizatio...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

En omvandlingsadapter kostar $1 inklusive frakt på ebay. Så jag förstår inte riktigt problemet. Och om man vet med sig att man ska köpa en Wii ifrån England så behöver man inte direkt oroa sig för den långa frakttiden ifrån Kina. Och jag tror nog att alla som har någon form av elektronikintrese är medveten om att i det finns flera olika kontaktdonstandarder i Europe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

En omvandlingsadapter kostar $1 inklusive frakt på ebay. Så jag förstår inte riktigt problemet. Och om man vet med sig att man ska köpa en Wii ifrån England så behöver man inte direkt oroa sig för den långa frakttiden ifrån Kina. Och jag tror nog att alla som har någon form av elektronikintrese är medveten om att i det finns flera olika kontaktdonstandarder i Europe.

Nää det ska du inte ta för givet att folk vet om. Jag jobbar i en elektronik affär och vi får in alla möjliga konstiga frågor från folk och då även från "kunnigt" folk så det är lika bra att upplysa om problemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svenska spel och så funkar utan problem i en UK verre? Det har jag ingen koll på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jepp jag är medveten om att kontakten är annorlunda i UK. Det är ett ickeproblem då de säljs för under hundralappen i vilken elektronikaffär som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Svenska spel och så funkar utan problem i en UK verre? Det har jag ingen koll på

Samma region så det är inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpaa:

Jag har handlat på Games brittiska hemsida www.game.co.uk ett par gånger genom åren. Fick bland annat Skyward Sword + WiiMotionPlus-dosa för ~600 kr. I vilket fall så brukar det vara trevliga priser jämfört med Sverige, men det är ju inte säkert att de levererar utanför UK.

såhär skriver game.co.uk

"Due to customs, legal, regulatory and certain practical restrictions applicable to orders placed for non-UK deliveries, some of our products may not be available for delivery to certain destinations outside of the UK. We reserve the right to define what can and cannot be delivered to destinations outside of the UK."

mest troligt så kan man inte beställa där heller. Kan inte hitta ngt sånt hos Amazon.co.uk så där är det nog fritt fram. Har inte fått min order nekad än iaf.

Permalänk
Medlem

wii u är nintendo's största fail sedan virtualboy, så jag skulle inte rekommendera det. jag skulle åtminstone kolla den här recensionen innan du köper den: http://www.youtube.com/watch?v=7z9rdPj4-do

wii u har en nintendo DS som du använder som kontroll, vilket är väldigt konstigt. det vore mycket bättre med riktiga kontroller, istället för dessa konstiga motion kontroller och nintendo DS kontroller. kontrollen kommer också kosta mer än wii kontrollen, som redan var för dyr, för att wii u kontrollen är i princip en nintendo 3DS, som kostar 2000 spänn, så det blir dyrt om du ska spela 4-player.

köp en ps3 istället, grafiken är lika bra som i wii u och ps3 är billigare: http://www.youtube.com/watch?v=vyufDxxWIsM

just my 2 cents

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Skrivet av nitroid:

wii u är nintendo's största fail sedan virtualboy, så jag skulle inte rekommendera det. jag skulle åtminstone kolla den här recensionen innan du köper den: http://www.youtube.com/watch?v=7z9rdPj4-do

wii u har en nintendo DS som du använder som kontroll, vilket är väldigt konstigt. det vore mycket bättre med riktiga kontroller, istället för dessa konstiga motion kontroller och nintendo DS kontroller. kontrollen kommer också kosta mer än wii kontrollen, som redan var för dyr, för att wii u kontrollen är i princip en nintendo 3DS, som kostar 2000 spänn, så det blir dyrt om du ska spela 4-player.

köp en ps3 istället, grafiken är lika bra som i wii u och ps3 är billigare: http://www.youtube.com/watch?v=vyufDxxWIsM

just my 2 cents

Du har ju ingen aning vad du pratar om, DS, 3DS, 2000 kr? Läs på lite innan du kommer med dina cent månne^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Precis.

Citat:

wii u är nintendo's största fail sedan virtualboy

virtualboy: Någon konstig 3d sak som gav folk huvudvärk.

Citat:

wii u har en nintendo DS som du använder som kontroll

Wii U-kontrollen har inte två skärmar, och själva kontrollen är inte en konsol. du kan dessutom köpa pro-kontrollen.

Citat:

så det blir dyrt om du ska spela 4-player.

du kan bara använda två gamepad. Sedan kan du också använda i princip alla wii-kontroller. samnt prokontrollen.

Citat:

köp en ps3 istället, grafiken är lika bra som i wii u och ps3 är billigare

Dom exklusiva titlarna? Den nya kontrollen? Bara det att nintendo oftast lyckas få det mesta rätt? Gamecube? SNES? N64? Wii skulle haft bättre grafik, och fler spel med stöd för classic-kontroll så skulle den sparkat mer röv en vad den redan gjorde. Tack vare dom exklusiva titlarna.

Nej, ta dig en funderare innan du börja klaga, den har ju inte ens släppts än.

Visa signatur

Permalänk

Förövrigt så har fler återförsäljare sänkt sina priser mer likt CDONs prissättning (exkluderat CDONs makalösa 4999 kr för Zombie U bundeln). De markeras dock fortfarande som "preliminära priser". Tror Bergsala de kommer flytta många konsoler med det överpriset eller är det fortfarande återförsäljares gissningar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

just my 2 cents

Eller så köper du en spel-dator och en nintendo konsol. Du får nästan inget från xbox/ps3 som du inte kan få från en dator.
Om du vill täcka upp störst del av spelmarknaden, så tror jag du kommer längst med nintendo & PC.

On-topic.
Är det nån som vet när de svenska priserna är tillgängliga?

Edit: såg att webhallen har satt 4295 kr för zombieu bundle.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Eller så köper du en spel-dator och en nintendo konsol. Du får nästan inget från xbox/ps3 som du inte kan få från en dator.
Om du vill täcka upp störst del av spelmarknaden, så tror jag du kommer längst med nintendo & PC.

Jag älskar dig

Precis, vill du få ut ps3 prestanda ur en dator krävs inte många kronor. Ps3 motsvarar ungefär Black ops, 1080p medium.

Ingen aning när priserna blir tillgängliga dock.

Visa signatur