PS3 Handkontroll till PC

Permalänk
Medlem

PS3 Handkontroll till PC

Jag har precis köpt fifa 13 till och och hade tänkt att köpa en PS3 handkontroll till det, men var inne på elgiganten idag och snackade med dom men dom sa att dom inte hade någon handkontroll som fungerade till pc. Jag undrar nu ni vet något om detta? Hade vart bra med förslag på vilken handkontroll som är bäst om det nu finns någon som fungerar till PC?

Tack på Förhand

Visa signatur

[Chassi] NZXT Phantom, [Moderkort] ASRock P67 Extreme 4, [CPU] Intel Core I5 2500kK 3,3 GHz,[Grafikkort] PowerColor Radeon HD6970 2GB OC, [Interminne] Corsair Vengeance 8GB 1600 MHz, [Systemdisk] Corsair SSD Force 3 90GB, [Hårddisk] Western Digital Caviar Green 1,0TB, [Operativsystem] Windows 7 64-bit, [Mus] Logitech G500, [Tangentbord] Microsoft Sidewinder X4 Gaming Keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dersbo:

Jag har precis köpt fifa 13 till och och hade tänkt att köpa en PS3 handkontroll till det, men var inne på elgiganten idag och snackade med dom men dom sa att dom inte hade någon handkontroll som fungerade till pc. Jag undrar nu ni vet något om detta? Hade vart bra med förslag på vilken handkontroll som är bäst om det nu finns någon som fungerar till PC?

Tack på Förhand

Xbox 360 kontroller fungerar till PC. Jag har både trådlösa och med sladd till min PC.
Det är bara att koppla in så installerar Windows drivrutiner automatiskt och de flesta spel ställer om sig för xbox-kontroll automatiskt.

Jag har testat med PS3-kontroll också, men det fungerar inte alls lika bra.

Det du ska tänka på ifall du köper en trådlös Xbox-kontroller, är att köpa "För PC"

Xbox 360 Trådlös Kontroller

Xbox 360 Kontroller Med sladd

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dersbo:

Tack på Förhand

Det finns ett program som heter MotionInJoy som fungerar utmärkt, följ denna guiden för att använda din PS3 kontroll till datorn. Fungerar klockrent för mig!

http://www.gamefront.com/how-to-use-a-ps3-controller-on-a-pc/

Det är lite meck och pill med inställningar men följ guiden så ordnar det sig

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Har en Xbox 360 kontroll till pc:n som jag kopplar in ibland, väldigt smidigt, Windows fixar allt automagiskt

Permalänk

Ja, köp en xbox 360 kontroll för PC. Fungerar jättebra för mig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

har själv kört med ps3 kontroll och motioninjoy , fifa 12 och pes 12 borde fungera med fifa 13 också , har aldrig haft problem körde med sladd och trådlöst men för det mesta med sladd.
mvh

Permalänk

Jag har provat massor av kontroller och extraprogram för att få de fungera.
Men när jag till sist provade xbox 360 kontrollen så är blev jag supernöjd.

Inget mer ställa in eller öppna extraprogram. Allt bara fungerar rakt av.