Köper du från headfi.com så får du med en transformator som funkar i svedala.
220V~ 15 VAC 500mA Power supply (Euro plug)
Det finns några ställen till som säljer kitt och färdigbyggt se http://nwavguy.blogspot.se/2011/08/o2-details.html#resources för dessa.
Tex http://epiphany-acoustics.co.uk/our-products/heaphone-amplifi... som säljer för 199,99£ med frakt inom EU och då det är england så kommer ingen moms i sverige på det.
Från NwAvGuys blog (han som tog fram O2,Odac) så står det detta om transformator till O2.
Power Jack – For AC line power or charging, connect the AC wall transformer to this jack. The standard plug is 5.5mm outside and 2.1mm inside. The transformer output can be anywhere from 14 VAC to 20 VAC and at least 200 mA. Don’t use more than 20 VAC or less than 14 VAC (except for the 12 VAC transformers listed in the parts list). Do not try to use a DC adapter. A DC adapter may appear to work if batteries are installed, but the amp will be at least partly running off the batteries.
Det finns tre olika transformatorer vilka är.
AC symbol: ~ (den du ska köra med)
DC symbol: = (kommer inte at funka alls)
Rectified AC symbol:
(kommer funka men kommer samtidigt att ge brum enligt NwAvGuy)
Se http://wiki.diyfaq.org.uk/index.php?title=Wallwart#AC.2C_DC_or_rectified_AC för mer info och det är således symbolen ~ du ska titta efter och den ska ligga mellan 14-20volt.
Och kontakten ska vara 5.5mm outside and 2.1mm inside
Sen kan det skilja om symbolen är med heller inte ibalnd kan både namnen (AC,DC,Rectified AC) och symbolerna vara med men ibland fattas namnen ibland fattas symbolen.
VAC betyder att det är en AC trabsformator.
På denna bild ser du att AC symbolen finns med på "vägg" sidan
Och på denna så är den med på båda sidor.
Köpte själv ett kitt med O2+Odac att bygga ihop själv från headfi för en mån sen och det enda problemet jag stötte på berodde på min egen dumhet.
Det var att vid best tänkte ok Schweich ligger ju i europa och inom EU så är det ju ingen moms i sverige när man handlar.
Sen nån dag efter att paketet skickades satt jag och åt o glodde på tv när det helt plötsligt blev kontakt i tomrummet och tänkte att fan schweich är väl inte med i EU???
Hmm iväg till datorn och kollade snabbt och nope det är dom ju inte och visst vart det 25% moms (plus postens 100:- för deras enorma jobb att tulla paketet) på lagt av tullen när jag sen hämtade ut paketet.
Är dock väldigt nöjd med den i alla fall och headfi svarade snabbt på två mail jag skickade innan köp och var trevliog och snabb att ha att göra med.
Jag valde detta (men det ser ut som detta är borttaget nu) men då det inte skickas från tyskland (dvs lämnas in på tyska postens inlämningsställe i Schweich) utan bara skickas med tyska posten (istället för swiss post) så "ska" man betala moms,tull i sverige.
Men har man tur så har dom mycket att göra just när ditt paket kommer och det går då igenom utan kontroll (oavsett vilken post som det skickades med) och man slipper då tull,moms MEN risken finns ALLTID att alla paket som ej kommer inifrån EU kan pålagas tull,moms.
Det är samma sak med paket från kina,hongkong butiker.