Datorn långsam med SLI

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp jag får Felsökningen fortsätter i eftermiddag. Btw Körde benchmark och kollade usage på korten och båda jobbade för fullt dvs 700mhz var. Det konstiga är att enligt min elmätare så används det typ bara 40w mer med två kort än med ett vid benchmark och ändå jobbar dom för fullt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tedz:

Hejsan är så att jag har köpt ett till Gtx 480 till min dator och felet är att den är grymt seg och jag har extremt låga fps i tex Heaven benchmark hade runt 30-40 innan och nu har jag 10-15 som max. Tacksam för hjälp!

Edit:
Har märkt att jag har hög cpu usage även i idle

Saker jag testat är följande:

Har kollat så att bägge korten funkar.
Testat olika SLI bryggor.
Flyttat på korten.
Testat olika drivisar kör nu den senaste.
Kollat alla sladdar.
Tagit bort drivisar och sedan installerat dom.
Har givetvis aktiverat SLI.

Spec:
Evga gtx 480
Asus gtx 480
Asus maximus formula iii 1156
Intel i7 870 2800
Corsair 12gb 1600mhz
Corsair 1000w.

Tack på förhand.

Skrivet av Tedz:

Saken är ju den att så fort jag kopplar bort det andra kortet så funkar allt hur bra som helst. .

Har du testat båda korten var för sig? Dvs kort 1 i PCI-E slot 1 & Kort 2 i PCI-E slot 1. (SLI av)

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Har du testat båda korten var för sig? Dvs kort 1 i PCI-E slot 1 & Kort 2 i PCI-E slot 1. (SLI av)

Testade allt. Visade sig att mobot va kasst tyvärr hade garantin gått ut för 10 dagar sedan så Inet ville inte byta det åt mig..
Tack för all hjälp jag har fått det är alltid kul när folk vill hjälpa till.