Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

BIttorrent box

Finns det någon smart box som man kan använda enbart för bit torrent ?
Inga fläktar, sdkort eller ssd vill jag ha som lagring, vill ha någon box jag kan ha på dygnet runt och seeda, även när jag sover är på jobbet.
Så är ju bra om den är strömsnål, också, ska man satsa på x86 eller arm ???

Det viktigaste är att den kan hantera data strömmar upp till 100 mbit, då jag tankar stora blurays på 40 gigabyte funkar det inte med någon flaskhals..utan måste få max speed.

Permalänk
Medlem

§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

sorry men tror ej de e tillåtet att prata om de i detta forumet

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Ja för torrent kan enbart användas för olagliga saker? Har laddat ner mycket annat via torrent, allt ifrån operativsystem till t.ex Skyrim HD texture pack.

Även om nu TS nämner det så är torrent inte alltid lika med olagliga saker.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Ja för torrent kan enbart användas för olagliga saker? Har laddat ner mycket annat via torrent, allt ifrån operativsystem till t.ex Skyrim HD texture pack.

Även om nu TS nämner det så är torrent inte alltid lika med olagliga saker.

"Det viktigaste är att den kan hantera data strömmar upp till 100 mbit, då jag tankar stora blurays på 40 gigabyte funkar det inte med någon flaskhals..utan måste få max speed."

du har rätt i de du säger men blurays på 40gb e väl för de mästa film i hög kvalitet. brukar ej leka polis men tror om man skippar de stycket e de nog ok

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

§ 8
Brott

Vänta lite nu.. Att nämna en torrent-client i en tråd gör en till pirat på något sätt?

EDIT: Såg inte TS sista mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Vänta lite nu.. Att nämna en torrent-client i en tråd gör en till pirat på något sätt?

detta blev helt plötsligt kul:P

Visa signatur

Permalänk
Vila i frid

Dream on. Något som fixar 100 upp och ner samtidigt på p2p hittar du inte i bland konsumentprodukterna, än iaf. Medans du kikar vidare - förmodligen rätt länge - kan du kika lite i servertråden där en Fujitsu TX100 för 4k99 kan användas för både NAS'ning, router och mycket mera. Den drar 35 watt i idle och maxar runt 75 watt när den går för fullt, bara något lite mer än en (gammal) Intel Atom design som de flesta NAS'ar bygger på.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Dream on. Något som fixar 100 upp och ner samtidigt på p2p hittar du inte i bland konsumentprodukterna, än iaf. Medans du kikar vidare - förmodligen rätt länge - kan du kika lite i servertråden där en Fujitsu TX100 för 4k99 kan användas för både NAS'ning, router och mycket mera. Den drar 35 watt i idle och maxar runt 75 watt när den går för fullt, bara något lite mer än en (gammal) Intel Atom design som de flesta NAS'ar bygger på.

Jag tycker inte detta verkar helt omöjligt med tanke på att mediaspelare som t.e.x xtreamer sidewinder klarar detta... det som fattas är en arm processor för att kompletera ...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Se §7 i reglerna.

PM:a mig en länk till någonstans man kan köpa BR-filmer för nedladdning så låser jag upp tråden.