Group policy client server logon failed

Permalänk
Medlem

Group policy client server logon failed

Tjabba! jag har på senare tid stött på följande problem.
När jag startar datorn får jag ett meddelande från taskbaren som säger "Group policy client server logon failed".
Någon som har en aning vad den vill, och menar med det?

Vet inte om det är relevant, men mitt internet isig är jätte konstigt också. Internet på browsern slutar fungera, fast program som tex steam, spotify, origin mm fortfarande fungerar felfritt.
Någon som vet om det är relevant, och har en lösning?
Tack på förhand, uppskattar all hjälp då detta börjar gå mig på nerverna.

Permalänk
Medlem

Du har möjligen inte en print på det?
Om du kör gpresult /r i kommandotolken och klistrar in det här kanske vi kan lista ut mer

Permalänk
Medlem

Som förgåend talare, en print alternativt en "gpresult /h gp.html" och bifoga/ladda upp så vi kan kolla.
Vet inte vad din kunskap och hur ditt nätverk ser ut, men är du ansluten till en domän? Vad använder du för browser?

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Bild på meddelandet http://img594.imageshack.us/img594/3213/knas.png
Jag fick access denied när jag körde gpresult /r, och gpresult /h gp.html.
Jag kör med chrome, men har testar med andra också.
Vet ej om domän, men är ansluten till min router som sen är ansluten till modemet, har comhem.

Permalänk
Medlem

Har märkt nu också att jag inte kan starta min windows brandvägg heller :S. När jag går in på kontroll panelen händer det inget när jag trycker på windows brandvägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gynszd0:

Har märkt nu också att jag inte kan starta min windows brandvägg heller :S. När jag går in på kontroll panelen händer det inget när jag trycker på windows brandvägg.

Har ett liknande problem. När jag ska logga in på datorn i W8 så står det likadant för mig. Problemet är att man behöver internet för att logga in på sitt konto som inte heller fungerar. Internet fungerar på andra enheter men inte datorn.Fan också! Skulle inte ha skaffat skiten : /

Permalänk

ni måste nog köra runas administrator för att få köra gpresult

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

ni måste nog köra runas administrator för att få köra gpresult

Lätt att säga om man inte ens kommer förbi login. Går enbart med live-id : / Man måste ha internet för att logga in, vilket inte fungerar heller.

Jag satt och kodade sen lade internet av, tänkte vad fan jag startar om burken. Men nähä, nu kommer man inte ens in längre.

Verkar som man måste formatera..

Permalänk
Skrivet av gynszd0:

Just det problemet har jag också fått.. Känns som att det blev så efter de senaste uppdateringarna till datorn.. Jag vill också veta hur man får det att fungera igen

Visa signatur

Aorus X370 Gaming-K5 | AMD Ryzen 5 1600X | Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz | Gigabyte GTX 1080 Gaming G1 | Corsair RM 750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvojunior:

Just det problemet har jag också fått.. Känns som att det blev så efter de senaste uppdateringarna till datorn.. Jag vill också veta hur man får det att fungera igen

Visst gjorde den det? för det börja knasa efter någon Windows update. Har fortfarande inte löst problemet.

Permalänk
Skrivet av gynszd0:

Visst gjorde den det? för det börja knasa efter någon Windows update. Har fortfarande inte löst problemet.

Inte jag heller, men förhoppningsvis så löser Microsoft det

Visa signatur

Aorus X370 Gaming-K5 | AMD Ryzen 5 1600X | Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz | Gigabyte GTX 1080 Gaming G1 | Corsair RM 750x