pris exempel från telia fast telefon MAXI
Maxi, 199 kr/mån
Ring hur mycket du vill! Du betalar varken minut- eller öppningsavgift när du ringer samtal till fasta och mobila nät i Sverige. Enda begränsningen är samtal över 300 minuter per månad till mobiler, för dem betalar du bara 29 öre/min och 69 öre i öppningsavgift. Avgift för det fasta abonnemanget tillkommer.
0 kr/min till mobiltelefoner (upp till 300 min/mån)
0 kr/min till fasta nätet
0 kr i öppningsavgift
När du väljer Maxi ingår redan de låga priserna som du annars behöver teckna tillvalen för att få.
hur lång tid tar det att förbruka 199kr med skypes priser tror ni?
och då ska vi inte ens tala om
telias, dygnet runt
Dygnet runt, 65 kr/mån
Ring till alla fasta telefoner i Sverige för 0 kr i minuten. Du får också extra lågt pris på samtal till alla mobiltelefoner i Sverige. Avgift för det fasta abonnemanget tillkommer.
69 öre/min till mobiltelefoner
0 kr/min till fasta nätet
69 öre i öppningsavgift
och är man inget fan av månadsavgift så anser jag även att telias, mini vinner över skyper
Mini, 0 kr/mån
För dig som inte ringer så mycket, men vill ringa till en lägre kostnad till mobiler. Avgift för det fasta abonnemanget tillkommer.
69 öre/min till mobiltelefoner
20 öre/min till fasta nätet
69 öre i öppningsavgift
Dessa är bara olika prisavtal man kan välja, man även måste ha ett Telia BAS abonnemang för 145:- per månad för att kunna ringa med fast telefon.
Så minsta kostnaden är 145 kr/månad, om man har prisavtal mini.
Inte värt att ha fast telefon numera, blir ofta billigare att bara ha mobil i dagsläget, enda anledningen att ha fast telefon är om man har fortfarande måste ha ADSL, inget annat.