Vinn nätagg från Seasonic

Överföra Windows 7 inställningar till en ny dator?

Permalänk
Hedersmedlem

Överföra Windows 7 inställningar till en ny dator?

Kommer inom kort att köpa en ny dator och vill gärna slippa hålla på med alla inställningar på nytt (vilket tar ett par timmar). Så jag undrar om det finns något program som man kan använda sig av som överför win7 inställningarna från min gamla dator till min nya dator. Jag vet att det finns Northon ghost, men det funkar ju endast om man ska ghosta hela datorn vilket inte fungerar när man skaffar en ny dator med andra specs.

Kör just nu med Win7 32bitars och den nya datorn kommer att ha 64bitars win7

Observera att datorerna inte kommer vara av samma märke!

Permalänk
Hedersmedlem

Windows filöverföring under tillbehör/systemverktyg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Windows filöverföring under tillbehör/systemverktyg.

Om jag minns rätt så fungerar inte filöverföringen om man byter från 32bitars OS till 64bitars (eller tvärtom). så var det sist iallafall när jag försökte använda mig av filöverföringen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Phat^Trance:

Om jag minns rätt så fungerar inte filöverföringen om man byter från 32bitars OS till 64bitars (eller tvärtom). så var det sist iallafall när jag försökte använda mig av filöverföringen

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-wi...

Yes, you can migrate personal files and settings from 32 bit versions of Windows using Easy Transfer to Windows 7 64 bit, but not a vice versa.

Vi får väl hoppas att det stämmer.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-wi...

Yes, you can migrate personal files and settings from 32 bit versions of Windows using Easy Transfer to Windows 7 64 bit, but not a vice versa.

Vi får väl hoppas att det stämmer.

Ah ok va nice. Det funkar väl även och föra över programmen va?

Permalänk
Hedersmedlem

När man använder sig av Windows Filöverföringen och markerar ett program, kopierar den hela programmet eller bara inställningarna?

Behöver man installera om programmet på nytt när man skaffar en dator eller läggs allt över till den nya datorn?

Permalänk
Medlem

Den kopierar bara över inställningarna, så du måste installera om programmet på nytt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kalle-anka:

Den kopierar bara över inställningarna, så du måste installera om programmet på nytt.

Är du säker på detta? för när jag väljer att kopiera tex ett spel eller program så blir filen nästan lika stor som original programmet / spelet